| کد خبر: 258384 |

مسیر رفت فاز 2 آزادراه تهران شمال، شنبه زیر بار ترافیک می رود

به گفته مدیر عامل شرکت آزاد راه تهران - شمال، فاز رفت آزاد راه تهران - شمال، از شنبه زیر بار ترافیکی می رود.

تین نیوز

به گفته مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال، فاز رفت آزادراه تهران شمال، از شنبه زیر بار ترافیکی می رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید شهسواری امروز در جمع خبرنگاران درباره آزادراه تهران شمال اظهار کرد: باند اول فاز رفت آزادراه تهران شمال، از شنبه زیر بار ترافیکی می رود؛ این آزادراه می توانست زودتر هم بهره برداری شود اما مدیرعامل بنیاد تاکید داشت وقتی زیر بارترافیک رود که کل عملیات اجرایی انجام شود و اکنون با انجام شدن اقدامات ایمنی، این بهره برداری صورت می گیرد.

وی درباره سرعت مجاز در این مسیر بیان کرد: طراحی مسیر برای سرعت ۱۰۰ کیلومتر انجام شده است و توانایی این میزان سرعت وجود دارد؛ اما در حال حاضر با هماهنگی پلیس راه درنواحی روباز سرعت مجاز ۸۰ کیلومتر و در تونل ها ۷۰ کیلومتر تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال با بیان اینکه ساخت منطقه دو این آزادراه را طوری طراحی کردیم که امکان تردد برعکس هم در آن وجود دارد، توضیح داد: منطقه دو در حال حاضر به صورت جنوب به شمال است؛ اما طراحی آن طوری انجام شده که با نصف علائم و جت فن ها به صورت دوطرفه، در ایام پیک و در صورت اعلام پلیس راهور می توان محور را به صورت برعکس و از شمال به جنوب مورد بهره برداری قرار داد.

شهسواری درباره مبلغ عوارض آزادراه تهران - شمال نیز بیان کرد: درحال حاضر نرخ عوارض منطقه یک ۳۸ هزار تومان و تونل البرز ۵۰ هزار تومان است و نرخ عوارض منطقه دو هم در همین حدود است؛ البته بعد از افتتاح منطقه دو و یکپارچه شدن مسیر، تمامی مبلغ عوارض باید در ابتدای محل عوارضی گرفته شود. بر اساس قرارداد مشارکت قرار بوده ۴۰ درصد هزینه ها از محل عوارض بازگردانده شود اما تا الان نرخ عوارض پاسخگوی هزینه ها نبوده و پوشش هزینه های نگهداری را هم نمی دهد؛ البته درنهایت تمامی این هزینه ها برای ایمنی مردم گرفته می شود.

وی با بیان اینکه در این مدت مهم ترین مشکل جاده چالوس ریزش ترانشه و بهمن بوده است، اظهار کرد: در آزادراه تهران - شمال تمام نقاطی که احتمال ریزش بهمن بود، شناسایی شد، کل نقاط مسیر ایمن سازی شده و در منقطه دو خبری از سقوط نخواهیم داشت. ایمنی این آزادراه هم درحدی است که از زمان بهره برداری از منطقه یک تا کنون یک تصادف منجر به فوت ثبت نشده است.

بهره برداری از باند شرقی منطقه ۲، بهار ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال درباره باند شرقی (برگشت) منطقه دوی این آزادراه نیز توضیح داد: عملیات عمرانی باند دوم در حال انجام است و ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین منابع مالی در زمان مناسب، این قابلیت را دارد که به همراه تونل البرز در بهار ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

شهسواری بیان کرد: با افتتاح این مسیر از ابتدای منطقه یک آزادراه تهران - شمال، سرتقاطع همت با آزادگان تا پل زنگوله در استان مازندران مسیر آزادراهی خواهیم داشت. در ادامه، این مسیر به جاده چالوس متصل می شود و پس از عبور از سیاه بیشه و هزارچم مجددا وارد منطقه چهار آزادراه تهران -  شمال خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه تکمیل منطقه دو آزادراه تهران - شمال طول مسیر موجود را پنج کیلومتر کوتاه تر می کند، اظهار کرد: اگر کاهش سوانح رانندگی، کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان سفر را در نظر بگیریم، قطعا عبور از آزادراه برای مردم بسیار باصرفه است.

شهسواری درباره سهم دولت از ساخت این آزادراه توضیح داد: ۶۰ درصد سرمایه گذاری بنیاد از محل اراضی دولت بوده که قرار بود در اختیار بنیاد قرار گیرد، اما تا امروز  یک ریال هم از این اراضی عایدی نداشتیم و تمام زمین های واگذارشده دارای مشکلاتی هستند، برای مثال در زمینی که پردیس به ما واگذار شد، مسکن مهر ساخته شد؛ یا برخی اراضی جلگه ای و جنگلی است و قرار شد زمین معوض به جای آنها بدهند اما پنج سال است که به جایی نرسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.