| کد خبر: 258265 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

آسان سازی ترانزیت در مسیر کریدور شمال جنوب بررسی می شود

سومین نشست سه جانبه ایران-هند و روسیه با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مقامات کشورهای مختلف برگزار شد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری سومین نشست سه جانبه ایران - هند و روسیه با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال - جنوب با حضور مقامات کشورهای مختلف خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بیان برخی جزئیات نشست هم اندیشی سه جانبه ایران-هند-روسیه گفت: در ادامه تلاش های جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته برای رونق اقتصادی و تجارت با کشورهای همسایه، جلسه سه جانبه در سطح عالی بین کشورهای روسیه، ایران و هند در کشور روسیه برگزار شد.

صفایی گفت: متعاقب آن، جلسه سه جانبه دیگری در کشور هند برگزار شد و امروز نیز سومین نشست در ایران برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در سومین نشست هم اندیشی تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب بررسی می شود. در این نشست علاوه بر مقامات عالیرتبه روسیه و هند، سفرای مختلف کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان و شرق دریای خزر در این همایش حضور دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از این نشست سه جانبه را افزایش ترانزیت کالا عمدتا بین کشورهای هند و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان و کشورهای شاخه غربی و شرقی دریای خزر عنوان کرد.

صفایی خاطرنشان کرد: مذاکرات فراوانی در طول یک سال گذشته انجام شد که  در این رابطه توانستیم به موافقت نامه های جدی برای سرمایه گذاری دست یابیم.

وی افزود: برخی از موافقت نامه ها در حال تبدیل شدن به قرارداد است و موارد اجرایی در مدل های مختلف حمل و نقلی از جمله فعالیت های کشتیرانی برنامه ریزی شده است.

گفتنی است در این نشست، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مقامات روسیه و هند و سفرای کشورهای حوزه دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.