| کد خبر: 244257 |

◄ اتمام بزرگراه بیجار - دیواندره نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: عملیات احداث چهارخطه بیجار-دیواندره به عنوان یک طرح اولویت دار در تسریع ترافیک استان به سمت مرکز کشور است که اتمام آن نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: عملیات احداث چهارخطه بیجار-دیواندره به عنوان یک طرح اولویت دار در تسریع ترافیک استان به سمت مرکز کشور است که اتمام آن نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عرفان مرادی به ادامه عملیات احداث چهارخطه بیجار-دیواندره اشاره کرد و اظهار داشت: این مسیر به طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان در هدایت ترافیک استان های شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان و مرزهای باشماق و سیرانبند است.

وی افزود: ارتقای این مسیربه چهارخطه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و تا کنون۵.۲ کیلومتر از مسیر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و چهار قطعه به طول ۱۹.۵ کیلومتر در دست اجرا است که قطعه سه به طول ۶.۸ کیلومتر با پیشرفت ۹۵درصدی در مرحله اتمام قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه قطعات بعدی این پروژه به طول ۱۲.۷ کیلومتربا پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اجرا قرار دارد، اضافه کرد: تا کنون برای قطعات این بزرگراه ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و برای بهره برداری و اتمام طرح ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی کاهش هزینه های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان، ازدیاد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقا شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان را از اهداف احداث این راه اعلام کرد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.