| کد خبر: 238002 |

جاده بانه - مریوان ۷۸ درصد پیشرفت دارد

این پروژه در صورت تامین اعتبار در سریعترین زمان ممکن به اتمام می‌رسد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به اینکه پروژه ساخت راه اصلی بانه - مریوان ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه در صورت تامین اعتبار در سریعترین زمان ممکن به اتمام می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عرفان مرادی اظهار داشت: پروژه بهسازی و ارتقا جاده فرعی بانه -مریوان به عنوان راه اصلی در دستور کار این اداره کل بوده و اقدامات خوبی نیز در این زمنیه انجام شده است.

مرادی افزود: طول این پروژه از شهر بانه تا دو راهی دواب (تقاطع جاده سقز - مریوان) ۴۸ کیلومتر است که عملیات راهسازی ۴۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده و تنها هشت کیلومتر از مسیر باقیمانده است.

وی اضافه کرد: هشت کیلومتر باقیمانده نیز به اعتباری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که امید می‌رود با تامین اعتبار در آینده نزدیک بتوانیم از این پروژه بهره‌برداری کرده و کار ارتقا مسیر بانه به مریوان از راه فرعی به اصلی به سرانجام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان همچنین با اشاره به تعریض پنج کیلومتر از ورودی شهر بانه به مریوان و ارتقای آن به چهارخطه به عنوان یکی از پروژه‌های فعال در حوزه شهر بانه، گفت: اتمام این پروژه نیز به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز راه فرعی و عریض است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.