| کد خبر: 204212 |

کمک دولت برای کاهش نرخ عوارضی آزادراه تهران- شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی از کمک دولت برای کاهش نرخ عوارضی پیشنهاد شده در آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد رقم پیشنهاد شده که مبلغ بالایی است را کاهش دهد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از کمک دولت برای کاهش نرخ عوارضی پیشنهاد شده در آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد رقم پیشنهاد شده که مبلغ بالایی است را کاهش دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، «خیراله خادمی» روز چهارشنبه به خبرنگاران اعلام کرد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی جسله شورای عالی ترافیک تشکیل و با تمام ارگانهایی که باید در آزادراه تهران- شمال خدمت رسانی کنند مشورت می شود و  زمان دقیق بهره برداری از آزادراه که در بهمن ماه است تعیین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل کشور ابراز امیدواری کرد که قبل از بهره‌برداری رسمی از قطعه یک آزادراه تهران- شمال، تردد در این مسیر چند روزی به صورت آزمایشی انجام شود تا با شناسایی کمبودها قبل از بهره برداری رسمی، رفع نقص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تردد آزمایشی از این مسیر هیچ ثبت نامی انجام نمی شود.

خادمی پیش بینی کرد که در شرایط اوج ترافیک در دو نقطه اتصال آزادراه به جاده چالوس و همچنین بزرگراه همت با ترافیک سختی مواجه باشیم و گفت: برای جلوگیری از پس زدن ترافیک در این دو نقطه باید در ساعاتی محدودیت ترافیکی خاصی را اعمال کنیم و به همین دلیل در خصوص نحوه عبور از آزادراه امرز تصمیم گیری می شود.

به گفته خادمی تردد در آزادراه تهران- شمال بدون مشکل و مانع است اما در دو نقطه بزرگراه شهید همت در تهران و جاده فعلی چالوس در شهرستانک باید با پلیس و  سازمان راهداری برای اعمال محدودیت های ترافیکی مشورت کنیم.

خادمی در خصوص نرخ پیشنهاد شده برای عبور از این آزادراه نیز به خبرنگاران گفت: نرخ عوارض پیشنهاد شده در کمیته بررسی می‌شود اما هنوز رقم نهایی، هنوز مشخص نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: البته با توجه به میزان سرمایه هزینه شده در آزادراه، نرخ عوارض، مبلغ بالایی خواهد بود، اما دولت تلاش دارد با کمکی که قرار است انجام دهد از رقم پیشنهاد شده، بکاهد.

وی همچنین خبر داد که پرداخت عوارض در این آزادراه الکترونیکی است و هیچگونه توقفی برای دریافت عوارض در این محور نداریم.

خادمی همچینین از تکمیل اقدامات مربوط به ایمنی، طی چند روز آینده با حداکثر دقت و با هدف افزایش ایمنی در مسیر، خبر داد و گفت: این پروژه با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود.

وی گفت: این محور ۳۲ کیلومتر است و با توجه به کوهستانی بودن مسیر، آزادراه ترکیبی از پل، تونل و دیوارهای حایل به طول ۲۸ کیلومتر است و طولانی ترین تونل های کشور نیز در این منطقه واقع شده که طولانی ترین آن ۵ کیلومتر است. منطقه یک، تاثیر بسزایی در کاهش طول مسیر دارد و فاصله تهران تا چالوس را ۶۲ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و در حالت عادی زمان سفر را ۱.۵ تا ۲ ساعت کاهش می‌دهد.غ بالایی است را کاهش دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.