| کد خبر: 198919 |

پیشرفت 30 درصدی عملیات اجرایی محور خوی - قطور - رازی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی محور خوی - قطور - رازی در چهار بخش به طول ۶٧ کیلومتر، ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی محور خوی - قطور - رازی در چهار بخش به طول ۶٧ کیلومتر، ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سید محسن حمزه‌لو روز پنج‌شنبه در بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور خوی - قطور افزود: عملیات اجرایی این طرح از بهمن سال گذشته آغاز شده و حدود ٢۴ ماه برای بهره برداری کامل از این طرح وقت لازم است.

وی اظهار داشت: یک تونل به طول ۵۵۵ متر با ۶٠٠ میلیارد ریال اعتبار در این طرح پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: حدود ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای قطعه اول این طرح به طول ٢٩ کیلومتر و ۵۴۰ میلیارد ریال برای قطعه دوم آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تکمیل راه اصلی خوی - قطور - رازی تسهیل کننده ارتباط کریدور ترانزیتی شماره ۱۰ به شاخه اتصالی بسیار مهم منتهی به مرز ترکیه است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: با تکمیل این بزرگراه تردد مابین استان‌های شمال غرب کشور با مرز رازی در شهرستان خوی تسهیل می‌شود.

حمزه لو گفت: با اجرای طرح تعریض این جاده، چهار باند رفت و برگشت در این مسیر ایجاد شده و علاوه‌ بر افزایش ایمنی، ترافیک جاده‌ای نیز تسهیل و از وقوع حوادث ناگوار رانندگی پیشگیری می‌شود.

مرز زمینی و ریلی رازی خوی در تردد مسافر بین ایران و ترکیه و جذب گردشگران خارجی نقش بسزایی دارد و سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان‌غربی است.

گمرک مرزی رازی در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهر خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.