| کد خبر: 250614 |

سونامی اتوبوسهای فرسوده و وعده هایی که محقق نشد

با گذشت چندین ماه از انتشار خبر افزوده شدن اتوبوس نو به ناوگان حمل و نقل عمومی و تحویل اتوبوسها توسط شهرداری ارومیه، هنوز رد پایی از این اتوبوسها در شهر نمی بینیم و مردم شهر همچنان با اتوبوسهای فرسوده در سطح شهر تردد می کنند.

تین نیوز

یکی از نکاتی که باید در مورد مدیریت حقوق شهروندی در مدیریت ناوگان حمل و نقل درون شهری بدانید این است که شهروند حق دارد که در هنگام استفاده از اتوبوس‌های درون شهری بتواند از امکانات سرمایشی یا گرمایشی مناسب همان فصل بهره ببرد و مانعی برای این خواسته فرد وجود نداشته باشد اما متاسفانه این حق هنوز به معنای واقعی کلمه در ناوگان درون شهری ارومیه به حقدار نرسیده است. 

به گزارش تین نیوز ، فصل زمستان نشستن روی صندلی های سرد بسیار آزار دهنده است و هربار ما شاهد انتشار اخباری از سوی مسئولین امر مبنی بر نوسازی اتوبوسهای درون شهری هستیم اما با انتخاب رندمی اتوبوسها در روزهای سرد زمستان و چله داغ تابستان، بویی از نوسازی در ناوگان عمومی این شهر نمی بینیم.  

خبری از سیستم گرمایشی در زمستان و کولر در تابستان در اتوبوسهای شهری ارومیه نیست. 

اکنون با گذشت چندین ماه از انتشار خبر مسرت بخش افزوده شدن اتوبوس نو به ناوگان حمل و نقل عمومی و تحویل اتوبوسها توسط شهرداری ارومیه ، هنوز رد پایی از این اتوبوسها در شهر نمی بینیم و مردم شهر همچنان با اتوبوسهای فرسوده در سطح شهر تردد می کنند.

احمدی از شهروندان ارومیه به ایسنا از وضعیت اسفناک اتوبوسهای خط واحد گلایه کرد و گفت: ما از حداقلی ترین حقوق خود هم در بخش حمل و نقل بهره مند نیستیم، این وضعیت اتوبوسهای ماست، در سرمای این فصل معدود اتوبوسهای خطی هستند که سیستم گرمایشی خود را روشن می کنند. 

وی ادامه داد: در خبرها از آلودگی هوا صحبت می شود در حالیکه یکی از دلایل همین آلودگی، اتوبوسهای دودزا و اسقاطی شرکت اتوبوسرانی شهرداری است که با هر حرکت و گاز دادن، کلی دود به هوا پخش می کند. 

شهروند دیگری که انگار صحبتهای احمدی نمک بر زخمش پاشیده باشد، حرفهای وی را تایید کرد و گفت: هر روز خدا گرفتار ترافیک هستیم، معضلی که یکی از دلایلش همین تردد خودروهای شخصی است. مسئولین خطاب به مردم می گویند از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، این وضعیت اتوبوسهای خطی است، از سرما نمی شود روی صندلی هایش نشست. 

وی با بیان اینکه سالهاست که اتوبوس نو به ناوگان شهر ارومیه اضافه نشده جز چند دستگاه که برای جابجایی دانشجویان دانشگاه ارومیه اختصاص دارد و در سطح شهر می بینیم، ادامه داد: علاوه بر تعداد کم اتوبوس در بعضی خطوط که مردم مدتها منتظر می ایستند، حتی اتوبوسهایی هستند که بزور سرپا نگه داشته شدند و علاوه بر ایجاد آلودگی، با حرکت کند این اتوبوسها، مردم هم معطل می شوند. 

تا پایان سال، ۵۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه اضافه می‌شود

شهردار کلانشهرارومیه گفت: مدیریت شهری با همت اعضای شورای اسلامی شهر در کمتر از یک سال، ۵۵ دستگاه اتوبوس جدید خریداری کرده که تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی‌ کلانشهر ارومیه اضافه می‌شود.

 حسین مهدی‌زاده شهردار کلانشهر ارومیه در مراسم تجلیل از طلایه‌داران ترافیک، با تاکید بر اینکه باید به توسعه حمل و نقل عمومی نگاه ویژه شود، اظهار کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی دارای کاستی‌هایست که در کلانشهرارومیه بیشر احساس می‌شود بطوری که از سال ۹۳ هیچ اتوبوس جدیدی به ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه اضافه نشده است.

وی افزود:  براساس نرم‌های تعیین شده کشوری، ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر ارومیه با توجه به آمار جمیعتی آن باید از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برخوردار باشد درحالیکه که کمتر از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دارد و برنامه‌ریزی برای خرید ۵۵ دستگاه اتوبوس جدید با لحاظ همین نیازسنجی در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفت.

۱۱ دستگاه اتوبوس نو تحویل شهرداری ارومیه شد

مرتضی منافی،نائب رییس شورای شهر ارومیه ۶ آذرماه در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به برنامه ریزی شورای شهر برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: ۵۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده که تاکنون ۱۱ دستگاه اتوبوس تحویل گرفته شد.

وی افزود: این ۱۱ دستگاه که ۷۴ میلیاردتومان برای آنها هزینه شده است باید در سطح شهر به خدمت گرفته شوند تا مردم ببینند مدیریت شهری با این وضعیت مالی همچنان در فکر توسعه حمل و نقل عمومی است.

حال سئوال اینجاس، پس چه زمان این اتوبوسهای نو به ناوگان حمل و نقل عمومی تزریق می شود و اتوبوسهای کهنه از رده خارج خواهند شد؟!! رونمایی از این اتوبوسها چه زمانی است؟! 

۱۲ دستگاه اتوبوس نو بزودی رونمایی و به چرخه ناوگان اضافه می شود

سعید آبادی، رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در گفت و گو با ایسنا افزود: تاکنون ۵۵ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و ۱۲ دستگاه تحویل شهرداری ارومیه شده است. 

وی با بیان اینکه هریداری و تحویل اتوبوسهای نو از طریق سامانه کشوری انجام می شود، ادامه داد: بزودی اتوبوسهای تحویل گرفته شده رونمایی و وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر خواهند شد. 

به گزارش ایسنا، حقوق شهروندی ایجاب می کند مردم شهر از امکانات شهروندی بهره مندشوند در حالیکه مردم ارومیه بااتوبوسهای کهنه و دود زا تردد می کنند، مسئولین شهر بدنبال زمانی مناسب برای رونمایی هستند، امید است این زمان رونمایی از اتوبوسهای نو بزودی برسد تا مردم شهرم از حقوق حداقلی خود در حوزه حمل و نقل عمومی بهره مند شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.