| کد خبر: 224538 |

مرکز کنترل ترافیک شهری در ارومیه راه اندازی می شود

شهردار ارومیه از راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری در این شهرستان خبر داد.

تین نیوز

شهردار ارومیه از راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد حضرت پور با اشاره به اینکه ارومیه دومین شهر پرخودرو کشور به شمار می‌رود و روزانه با ترافیک بالایی در این شهر مواجه هستیم، افزود: تاکنون در این شهر مرکز کنترل ترافیک شهری وجود نداشته و عدم وجود این مرکز موضوع کنترل ترافیک مؤثر و مهندسی شده شهری را تقریباً ناممکن ساخته است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این مرکز امکان برنامه ریزی و اجرای هرنوع پروژه مدیریت ترافیکی مقدور و میسر خواهد بود و اولین نیاز ایجاد چنین مرکزی شبکه فیبر نوری اختصاصی و بسیار پرسرعت شهرداری بود که اکنون مشکلی در این فاز وجود ندارد.

شهردار ارومیه در ادامه از بهره برداری پروژه فیبر نوری اختصاصی شهرداری تا دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: فاز نهایی این پروژه زیرساختی به طول ۷۱ کیلومتر در دهه فجر ۹۹ به بهره برداری کامل رسیده و عملاً گام اول " ارومیه هوشمند " کلید خواهد خورد.

وی افزود: در شرایط کنونی کشور و لزوم ارائه خدمات شهری و شهروندی کم هزینه، سریع، امن و پایدار ابتدایی‌ترین قدم ایجاد زیرساختی متناسب با اهداف هر کلان شهری جهت انتقال اطلاعات در حجم بسیار بالاست و تکمیل این پروژه فاخر اولین قدم مؤثر و پرقدرت در این امر مهم خواهد بود.

شهردار ارومیه با اشاره به اهداف کلان پروژه فیبر نوری اختصاصی شهرداری اظهار کرد: اهداف کلانی همچون ایجاد زیرساخت اصلی شهر هوشمند، ارتباط دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی بدون محدودیت، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، تولید علم و انتقال آسان و کم هزینه از این اهداف است و پروژه مذکور قدم غیر قابل انکاری در این راستا است.

حضرت پور ضمن اعلام پیشتازی ارومیه در بین سایر کلانشهرهای کشور در خصوص فیبر نوری اختصاصی شهرداری ادامه داد: این پروژه در ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ به طول ۷۱ کیلومتر طراحی و با نظارت مشترک شرکت ایرانسل و شهرداری ارومیه به مرحله اجرا در آمد و فازهای ۱و ۲ پروژه پایان یافته و به بهره برداری رسید.

وی تأکید کرد: پروژه فیبر نوری با ظرفیت قابل توجهی راه اندازی نهایی شده و امکان افزایش ظرفیت شبکه فوق از ۶ تا ۲۷ برابر ظرفیت فعلی را خواهد داشت که در صورت توسعه نیازهای ارتباطی شهرمان در سال‌های آینده که کاملاً هم محتمل می‌باشد، این ظرفیت در پروژه فیبر نوری پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری ارومیه به صورت کاملاً جدی پیگیر پروژه دیگری به نام شهر هوشمند ارومیه است که اولین و اساسی‌ترین نیاز ورود جدی به این پروژه کلیدی مخصوصاً در مقطع حساس کنونی ایجاد چنین زیرساخت پرسرعت و امن بود.

حضرت پور یادآور شد: ارتباط دستگاه‌های مختلف سطح شهر بدون محدودیت سرعت و هوشمند سازی شهری در سطح شهر ارومیه از جمله مزایای مهم این پروژه خواهد بود.

وی با اشاره به سطح کیفی پروژه فیبر نوری نیز گفت: استاندارد اجرای پروژه از طرف شرکت مخابراتی و با توافق شهرداری ارومیه بوده که یکی از بالاترین استانداردهای اجرای این نوع پروژه‌ها در سطح جهان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.