| کد خبر: 253720 |

ایستگاه قونقا قطار شهری تبریز به بهره برداری رسید

شهردار از بهره برداری رسیدن ایستگاه قونقا قطار شهری تبریز، در آستانه سال جدید خبر داد و گفت: با این افتتاح، تمامی ایستگاه های خط یک مترو تبریز آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

تین نیوز

 شهردار از بهره برداری رسیدن ایستگاه قونقا قطار شهری تبریز ، در آستانه سال جدید خبر داد و گفت: با این افتتاح، تمامی ایستگاه های خط یک مترو تبریز آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یعقوب هوشیار در آیین افتتاح ایستگاه قونقا متروی تبریز اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران و متخصصین امر، ایستگاه قونقا بر اساس زمان بندی اعلامی در واپسین روزهای سال جاری به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به پیگیریی های استاندار آذربایجان شرقی برای تامین مالی پروژه قطارشهری تبریز و کمک های دولت در این زمینه، گفت: با تلاش مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی تمامی ایستگاه های خط یک آماده مسافرگیری شده است.

یعقوب هوشیار افزود: اجرای این ایستگاه به علت وجود منابع آب های زیرزمینی در مسیر، نوع خاکبرداری، مهار سطوح بالا و بتن ریزی با حجم زیاد، کار دشواری بود ولی با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران و متخصصان بر اساس زمان بندی اعلام شده و طبق وعده قبلی به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: خط یک قطارشهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از آنجا به سمت میدان کهن(سه راه امین) ادامه می یابد.

هوشیار ادامه داد: بعد از میدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین، شهید باکری و نهایتا ایستگاه نور شهرک نور لاله به عنوان ایستگاه پایانی در نظر گرفته شده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه ایستگاه  قونقا با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع، دارای سه طبقه و شامل سه دسترسی (دو ورودی جنوبی و یک ورودی شمالی) و از نوع ایستگاه ساحلی است، خاطر نشان کرد: این ایستگاه  به دلیل مجاورت با آرامستان تاریخی گجیل  بر اساس معماری بومی ایرانی اسلامی طراحی و اجرا شده است.

گفتنی است: قطارشهری تبریز در پنج خط که دارای چهار خط اصلی و یک خط حومه ای است، به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.