| کد خبر: 257184 |

تعطیلی فعالیت های دریایی در سیستان و بلوچستان

در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی در خصوص تداوم فعالیت طوفان حاره ای در شمال اقیانوس هند؛ از امروز یکشنبه تا اطلاع ثانوی فعالیت های دریایی درجنوب استان سیستان و بلوچستان،به حالت تعطیل در آمد.

تین نیوز

در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی در خصوص تداوم فعالیت طوفان حاره ای در شمال اقیانوس هند؛ از امروز یکشنبه تا اطلاع ثانوی فعالیت های دریایی درجنوب استان سیستان و بلوچستان،به حالت تعطیل در آمد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هشدارهواشناسی سطح قرمز دریایی با تداوم فعالیت طوفان حاره ای Biparjoy درسواحل  جنوب سیستان وبلوچستان، صادر شده است.

رییس اداره هواشناسی شهرستان چابهار در این باره گفت:باتداوم فعالیت طوفان حاره ای در سواحل جنوب سیستان وبلوچستان هشدارهایی به صیادان داده شد.

محمد رضا سالاری با اشاره به اینکه تمامی صیادان باید تمهیدات لازم را بیندیشند افزود: تحرک لحظه ای این طوفان در مرکز پیش بینی استان و اداره هواشناسی در حال رصد و به بهترین نحوممکن اطلاع رسانی خواهد شد و مردم باید این خبرها را از منبع موثق دریافت کنند.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در پی هشدار هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب در راه های جنوب استان، نیروهای راهداری در قالب ۵۰ تیم به حالت آماده باش در آمدند.

جلال الدین قادری گفت: در این راستا ۳۴۵ راهدار در قالب ۵۰ تیم راهداری برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیل در شبکه راه های جنوب سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل هستند.

وی بیان کرد: با توجه به تجربه مدیریت سیل در جنوب سیستان و بلوچستان، هم اینک با تمام توان لجستیکی و اعزام ماشین آلات سنگین به شهرستان ها بر اساس اولویت های مورد نظر طبق اهمیت راه ها، در حوزه راهداری برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی لازم را داریم.

فرماندار شهرستان کنارک نیز گفت: ستاد مدیریت بحران به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در وضعیت آماده باش قرار دارد.

عبدالغفور حوت اظهار داشت: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی درباره طوفان حاره ای در دریا ستاد مدیریت بحران شهرستان اعم از دستگاه های خدماتی و امدادی برای پیشگیری از وقوع یا امدادرسانی در حوادث احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنارک تشکیل شده و دستورات لازم داده شده است، افزود: تمام مدیران تا پایان بحران در شهرستان حضور و تمامی مرخصی و ماموریت مدیران دستگاه اجرایی لغو و بخشداران و دهیاران اطلاع رسانی به مردم و جهادکشاورزی اطلاع رسانی به کشاورزان را در دستور کار خودشان قرار بدهند.

وی با اشاره به اینکه تمامی صیادان از رفتن به دریا تا اطلاع ثانوی ممنوع است، ادامه داد: شیلات جهت اطلاع رسانی تمامی قایق ها در سواحل این شهرستان به جای امن منتقل و لنج صیادی نکات ایمنی رعایت کنند.

فرماندار کنارک تصریح کرد: دریابانی و اداره شیلات شهرستان به منظور حفظ ایمنی اهالی صیادان تا اطلاع ثانوی از ورود هر شناور به دریا جلوگیری کنند.

حوت گفت: تمهیدات لازم و اطلاع رسانی توسط شیلات برای شناور ها که در مسیر طوفان احتمالی قرار دارند انجام شده تا شناورها را در جای امن هدایت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.