| کد خبر: 251451 |

افزایش استقبال مسافران از سفر با شناورهای مسافری کشتیرانی

 سخنگوی کشتیرانی والفجر از فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار به بندر هند و انجام ۱۵ سفر دریایی طی سه ماه اخیر خبر داد و گفت: خط مسافری چابهار - عمان راه اندازی می شود.

تین نیوز

 سخنگوی کشتیرانی والفجر از فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار به بندر هند و انجام ۱۵ سفر دریایی طی سه ماه اخیر خبر داد و گفت: خط مسافری چابهار - عمان راه اندازی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، عباس کابوسی سخنگوی شرکت کشتیرانی والفجر در جمع خبرنگاران گفت: تردد از بندر چابهار به کشورهای شرق دور از جمله هند رو به رشد است و آمادگی برای راه اندازی خط مسافری چابهار - عمان وجود دارد.

وی افزود: نخستین شناور با ظرفیت کامل ۵۵۰ TEU کانتینر طی هفته های گذشته از بنادر هند به چابهار رسیده و بار آن به صورت کامل تخلیه شده است. این در حالی است که هم اکنون شرکت کشتیرانی والفجر خط کشتیرانی منظم و مستقیمی را بنادر هند برقرار کرده که آماده حمل کالا بین این بنادر و بندر چابهار است.

وی تاکید کرد: شرکت کشتیرانی والفجر، در مسیر بنادر جنوبی خلیج فارس به چابهار نیز با کاهش نرخ کرایه حمل و بهبود برنامه زمانبندی ها، زمان حمل بار در این مسیر را نیز کاهش داده است.

کابوسی با اشاره به فعالیت این شرکت در بخش حمل و نقل مسافری نیز اعلام کرد: با رفع محدودیت های کرونایی طی سال جاری خطوط مسافری از بندرعباس به شارجه، بندر لنگه به دبی و خرمشهر به کویت فعالیت عادی خود را داشته اند و با توجه به افزایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای یاد شده، استقبال مسافران از سفر با شناورهای مسافری کشتیرانی والفجر افزایش داشته است.

وی افزود: بر این اساس کشتیرانی والفجر طی ۹ ماهه سال جاری نزدیک به ۷۰ هزار نفر مسافر در خطوط یاد شده جابه جا کرده و طی مدت یاد شده نیز افزایش کیفیت خدمات از جمله اجرای پروتکل های بهداشتی کرونایی و همچنین بهبود پذیرایی از مسافران را در دستور کار قرار داده است.

کابوسی خاطر نشان کرد: در صورت تأمین سوخت یارانه ای، کشتیرانی والفجر آمادگی آن را دارد که خط مسافری چابهار به عمان را نیز در اسرع وقت راه اندازی و برقرار سازد.

سخنگوی شرکت والفجر گفت: در بخش فراساحل نیز کشتیرانی والفجر با دارا بودن جوان ترین و بزرگترین ناوگان تحت پرچم ایران فعالیت های خود را توسعه داده؛ این در حالی است که ۱۱ فروند شناور فراساحل متعلق به این کشتیرانی به صورت کامل تحت پرچم ایران فعالیت نموده که بعضا به عنوان شناور تحت پرچم ملی در نوع خود کم نظیر هستند.

وی افزود: کشتیرانی والفجر در بخش فراساحل همکاری تنگاتنگی با حوزه نفت کشور دارد. شناورهای فراساحل کشتیرانی والفجر کمترین خروج از سرویس را در میان شرکت های مشابه همکار با حوزه نفت کشور دارند ضمن اینکه تمامی تعمیرات این شناورها در یارد تعمیرات کشتی پرشیا هرمز متعلق به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.