| کد خبر: 248786 |

تصویب جانمایی شهر لجستیک بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از ثبت رکورد تخلیه و بارگیری ۶۸ هزار تن کالای اساسی در روز خبر داد و تصویب جانمایی شهر لجستیک بندر امام خمینی (ره) را از اقدامات شاخص صورت گرفته خواند.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از ثبت رکورد تخلیه و بارگیری ۶۸ هزار تن کالای اساسی در روز خبر داد و تصویب جانمایی شهر لجستیک بندر امام خمینی (ره) را از اقدامات شاخص صورت گرفته خواند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، با اشاره به جایگاه ارزشمند استان خوزستان در حوزه دریایی و بندری با یک هزار و ۱۸۶ کیلومتر نوار ساحلی، ۷۴۶ کیلومتر طول آبراه های قابل کشتیرانی و ۳۴ کیلومتر طول اسکله های تجاری و صیادی، گفت: ظرفیت اسمی بندر امام خمینی (ره) ۶۰ میلیون تن است و بندر خرمشهر نیز دارای ۱۰ میلیون تن ظرفیت اسمی است.

وی افزود: کل شناورهای متردد در بنادر استان خوزستان طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ معادل دو هزار و ۷۶۷ مورد بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه مزیت ها و قابلیت های بندر امام خمینی (ره) شامل برخورداری از مزیت های منطقه ویژه جهت تولید ارزش افزوده، همجواری با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ظرفیت تولید ۲۶ میلیون تن در سال و نزدیکی به دومین قطب صنایع فولاد کشور است، عنوان کرد: همچنین بهره مندی از قابلیت های ترانزیتی و ترانشیپی (کالاهای نفتی و غیرنفتی) به کشورهای عراق، ترکیه و حوزه قفقاز ، مطلوب ترین بندر در کاهش زمان هزینه انتقال کالا به مراکز مصرفی کشور و بهره مندی از شبکه گسترده ریلی و ایستگاه های تخلیه و بارگیری انواع کالا از دیگر مزیت های بندر امام خمینی (ره) است.

آقایی با اشاره به اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری هشت میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۰۸ تن کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده است، گفت: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در این مدت نیز معادل ۱۲ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۹۹ تن بوده است.

وی به پروژه های زیرساختی، تجهیزاتی و سرمایه گذاری مجتمع بندری امام خمینی (ره) نیز اشاره و اعلام کرد: تعداد پروژه های عمرانی و تجهیزاتی شامل ۳۶ پروژه، تجهیزات استراتژیک دریایی و بندری اعم از دولتی و خصوصی شامل ۱۳ تجهیز، پروژه های سرمایه گذاری در حال ساخت و ساز شامل ۱۲ پروژه برای انعقاد و طرح های سرمایه گذاری در حال انعقاد شامل ۱۲ پروژه است.

آقایی اقدامات شاخص زیرساختی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، را تشریح کرد و گفت: طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه، انجام ۳۴ مورد تعمیرات اساسی تجهیزات دریایی و بندری، پروژه لایروبی خورموسی به میزان ۴,۷ میلیون مترمکعب، پروژه احداث برج کنترل مجتمع بندری، پروژه گازرسانی به مجتمع بندری و پروژه تعمیرات اساسی اسکله ۱۱ و ۱۲ از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته در حوزه زیرساختی است. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در خصوص دیگر اقدامات شاخص صورت گرفته در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، اظهار کرد: تصویب جانمایی شهر لجستیک بندر امام خمینی (ره)، ثبت رکورد تخلیه و بارگیری ۶۸ هزار تن کالای اساسی در روز، افزایش ۶۰ درصدی سهم ترانزیت خارجی و ترانشیپ، شروع فرایند جذب کاپوتاژ مواد نفتی به میزان ۱۱ هزار تن و نیز کاهش مدت زمان بارگیری توقف کامیون در بندر از دیگر اقدامات شاخص فرایندی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.