| کد خبر: 247679 |

تخلیه ۱۱.۸ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور

طی شش ماهه نخست سال جاری معادل ۱۱ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۱۵۳ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد.

تین نیوز

طی شش ماهه نخست سال جاری معادل ۱۱ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۱۵۳ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱ معادل ۱۱ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۱۵۳ تن برآورد شده است.

میزان تخلیه گندم طی شش ماهه نخست امسال معادل ۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۱۰ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۴۲۱ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۸۱ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو نیز تا پایان شهریورماه سال جاری معادل ۹۰۷ هزار و ۱۳۱ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۴۳ هزار و ۱۱۲ تن بوده است.

میزان تخلیه ذرت طی شش ماهه سال جاری معادل ۳ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۷۵۴ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته ۳ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۳۲۵ بوده است.

میزان تخلیه سویا طی ۶ ماهه نخست امسال معادل ۲ میلیون ۹۶ هزار و ۹۳۹ تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته معادل ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۷۹ تن بوده است.

میزان تخلیه برنج نیز تا شهریورماه سال ۱۴۰۱ معادل ۱۶۲ هزار و ۱۹۴ تن بود و تخلیه برنج در مدت مشابه سال گذشته برابر ۱۶۰ هزار و ۱۲۷ تن بوده است.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی شش ماهه سال ۱۴۰۱ به ۷۲۶ هزار و ۷۵۲ تن رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۶۹۵ هزار و ۵۰۴ تن شکر تخلیه شده بود.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی نیمسال نخست ۱۴۰۱ معادل ۷۰۲ هزار و ۹۷۳ تن بوده و در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۱ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۳۴ تن روغن تخلیه شده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.