| کد خبر: 245706 |

دیپلماسی اقتصادی، سیاست‌ راهبردی دولت در تجارت بین‌المللی است

معاون امور بندری سازمان بنادر دیپلماسی اقتصادی را به عنوان یکی از سیاست‌های کلیدی دولت سیزدهم دانست.

تین نیوز

معاون امور بندری سازمان بنادر دیپلماسی اقتصادی را به عنوان یکی از سیاست‌های کلیدی دولت سیزدهم دانست.

به گزارش تین نیوز، جلیل اسلامی امروز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بیان رویکردهای اخیر سازمان بنادر و دریانوردی به جایگاه بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های بندر شهید رجایی به عنوان بندری شناخته شده و راهبردی در سرنوشت اقتصادی کشور و به ویژه توسعه تجارت خارجی بسیار حیاتی و مهم است.

وی از دیپلماسی اقتصادی به عنوان یکی از سیاست‌های بسیار دقیق دولت سیزدهم یاد کرد و بیان داشت: سازمان بنادر یکی از سازمان‌های بسیار محوری در حوزه توسعه همکاری‌های تجاری در منطقه به شمار می‌رود و در راستای این سیاست، دولت نیز فعالیت‌های ذاتی و حاکمیتی خود را پیش می‌برد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دیپلماسی همزمان با توسعه سایر زیرساخت‌ها فعالیت مثبتی را آغاز کرده است، ابراز امیدواری کرد که با حضور متعدد سرمایه‌گذاران خارجی در بندر شهید رجایی شرایط جدید و ظرفیت‌سازی‌های مثبتی در حوزه‌های مختلف توسعه اقتصادی و بازرگانی فراهم شود.

اسلامی با اشاره به نقش سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بازدارندگی و پاسخ به اقدامات شرورانه دشمنان که در دریاها علیه منافع جمهوری اسلامی انجام می‌شود، را نمونه‌هایی از فعالیت‌های حساس و تعیین‌کننده دانست و ابراز داشت: در بخش دریایی طیفی از مدیران و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی نیز مجاهدت‌های زیادی داشته و در این حوزه بسیاری از نگرانی‌های اولیه برطرف شده که نمونه‌های آن را امروز در حوزه‌های دریایی، دفاعی و نظامی شاهد هستیم.

وی در خصوص نقش بنادر کوچک در راستای حفظ و تامین معیشت ساحل‌نشینان این استان نیز بیان داشت: سازمان بنادر در ایجاد اشتغال و زمینه‌های توسعه بنادر در قالب مدل سازی برای واگذاری بنادر کوچک نقش خود را ایفا کرده و این هدف‌گذاری‌ها ادامه خواهد داشت.

نقش کلیدی بنادر کوچک در تامین معیشت ساحل‌نشینان

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، حفظ سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و اجرای طرح های جدید را از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر و بنادر زیرمجموعه اعلام کرد و گفت: استراتژی این برنامه نیز در قالب سامانه‌ای، بزودی رونمایی خواهد شد.

اسلامی اضافه کرد: با اجرای این برنامه به دنبال این هستیم در کنار ظرفیت‌های ایجاد شده بتوانیم در راستای سیاست‌های کلان نیز ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی گام‌های مثبتی برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ترانزیت و کریدورهای جدید در بندر شهید رجایی اشاره کرد و بیان داشت: بندر شهید رجایی به واسطه اینکه محور ترانزیت در این بندر متصل به ریل است و ظرفیت‌های پایانه‌ای آن کامل بوده، می‌تواند به عنوان پایگاه اصلی ترانزیت کشور در کنار سایر کشورها مطرح باشد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ناوگان دریایی به نقش هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی اشاره و تاکید کرد: در این بخش باید در تمامی حوزه‌ها اعم از زیرساخت، سرمایه‌گذاری و ساماندهی مدل کسب و کار یک تغییر اساسی رقم بخورد.

اسلامی در خصوص همکاری‌های بین بخشی سازمان‌های مرتبط با اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: با یک ارتباط هوشمندانه با سایر سازمان‌های درگیر با موضوع کالاهای تجاری می‌توان پاسخگویی مناسبی به خدمت گیرندگان در بندر شهید رجایی را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: نقش مدیریت بنادر و دریانوری استان به دلیل نقش همگرایی و خدمات بین‌بخشی بسیار حائز اهمیت است و در دوره مدیریت جدید نیز نسبت به این موضوعات توجه ویژه و جدی را می‌طلبد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.