| کد خبر: 241996 |

◄ جام جهانی قطر؛ فرصت طلایی حمل‌ونقل دریایی ایران

باید محدودیت تردد شناورها از بنادر ایران به قطر برداشته شود.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را فرصت مناسب اقتصادی برای حمل‌ونقل دریایی ایران دانست و گفت: باید محدودیت تردد شناورها از بنادر ایران به قطر برداشته شود.

به گزارش تین نیوز، سیدعلی حسینی در رابطه با صورتجلسه همکاری‌های مشترک جهت پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال در قطر و امضا سند اجرایی سازی توافقنامه همکاری بندری و دریایی ایران و قطر، گفت: جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر فرصت بسیار خوبی برای ایران به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه حمل‌ونقل دریایی است و باید بتوانیم به شکل مطلوب از شرایط به وجود آمده استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی محودیت‌ها در رابطه با تردد شناورهای ایرانی به بنادر قطر وجود دارد که در ابتدای امر باید بتوانیم شرایط خود را به قبل از برجام بازگردانیم و شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به بنادر قطر باشیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تردد خطوط منظم کشتیرانی از ایران به بنادر قطر، ‌تاثیر مثبتی روی صادرات کشور خواهد داشت، عنوان کرد: پیش از زمان تحریم، خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به ۴ بندر قطر تردد داشتند که پس از زمان تحریم تعداد این بنادر به یک مورد کاهش یافت و عملا با محدودیت تردد شناورهای باری از بنادر ایران به بنادر قطر روبه‌رو شدیم.

حسینی تاکید کرد:‌ اولین گام این است که شرایط تعامل دریایی و بندری خود را با کشوری نظیر قطر و سایر کشورهای همسایه مانند امارات، کویت، عمان و...به قبل از دوران تحریم بازگردانیم تا بتوانیم وضعیت صادرات کالا را بهبود بخشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.