| کد خبر: 239846 |

◄ بهره‌برداری از ۱۹ پروژه بندری در دهه فجر

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی از افتتاح ۱۹ پروژه به ارزش حدود ۶۸۰ میلیارد تومان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

تین نیوز

محمدرضا الله‌یار با بیان این‌که این‌ پروژه‌ها شامل سه پروژه مربوط به بندر امام خمینی(ره)، ‌یک پروژه مربوط به بندر سجافی، ‌یک پروژه مربوط به بنادر چوئبده و اروندکنار، یک پروژه مربوط به بندر آبادان، یک پروژه مربوط به بندر خمیر است، اظهار کرد: همچنین 2 پروژه مربوط به بندر شهیدرجایی، یک پروژه مربوط به بندر لنگه، یک پروژه مربوط به بندر شهیدحقانی، یک پروژه مربوط به بندر سیریک، یک پروژه مربوط به بندر گناوه، یک پروژه مربوط به بندر بوشهر، است.

به گزارش تین نیوز، وی ادامه داد: یک پروژه نیز مربوط به بندر شهیدکلانتری، یک پروژه مربوط به بندر چابهار، یک پروژه مربوط به بندر انزلی، یک پروژه مربوط به بنادر انزلی، ‌شهیدرجایی و بوشهر و یک پروژه نیز مربوط به بنادر تابعه هرمزگان، ‌سیستان و بلوچستان و خوزستان در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر هدف این سازمان در راستای استفاده حداکثری از توان داخلی، افزود: خوشبختانه در حوزه ساخت و سازه های دریایی و ساحلی، سازندگان قطعات و تجهیزات دریایی و بندری وضعیت خوبی دارند و قبول مسئولیت و حمایت از سازندگان داخلی با توجه به تأکیدهای صورت گرفته در سطح کلان نظام، در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

الله‌یار تاکید کرد: این پروژ‌ه‌ها در راستای ارتقاء عملکرد بنادر اصلی و فرعی و نیز ارتقای شاخص‌های ایمنی در بنادر به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 19 پروژه مذکور در بخش ایجاد تاسیسات زیربنایی در بنادر اصلی و فرعی، تعمیرات اساسی و نیز تجهیزات مورد نیاز بنادر در حوزه مخابرات و الکترونیک است، بیان کرد: برخی از این تجهیزات مورد استفاده، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و با تکیه بر توان داخلی ایجاد شده و قابلیت بومی‌سازی پیدا کرده است و توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرایند بومی‌سازی تجهیزات از سوی این سازمان با قدرت و شدت پیگیری می‌شود، گفت: سازمان بنادر از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با هماهنگی معاونت‌ها علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری استفاده می‌‌کند تا در راستای ارتقاء عملکرد بنادر اصلی و فرعی و نیز ارتقای شاخص‌های ایمنی در بنادر گام بردارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.