| کد خبر: 239262 |

مهم‌ترین هدف «نداجا» برقراری ایمنی و امنیت دریانوردی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برقراری ایمنی و امنیت دریانوردی از مهم‌ترین اهداف ایران برای حضور در آب های آزاد است.

تین نیوز

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برقراری ایمنی و امنیت دریانوردی از مهم‌ترین اهداف ایران برای حضور در آب های آزاد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه «بدون خط خوردگی» با اشاره به تمرکز این نیرو بر حضور در آب‌های دور دست، اظهار داشت: امروز تا دو هزار کیلومتر از مرزهای ایران اسلامی حضور دریایی داریم، اما برنامه‌ریزی داریم تا در فواصل دورتری از منطقه فعلی مستقر شویم.

وی درباره اهداف حضور نیروی دریایی ارتش در دریاهای دور دست، گفت: برقراری ایمنی و امنیت دریانوردی و اعلام این موضوع که جمهوری اسلامی ایران با توانمندی‌های خود به‌ویژه در حوزه دریا، هیچ‌گونه محدودیتی برای حضور در هیچ نقطه‌ای را ندارد، مهم‌ترین اهداف حضور ایران در فواصل بیشتر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ایران می‌تواند با تدابیر خود، در نقاط مد نظر حاضر شود، گفت: ایران این کار را با اولویت برقراری امنیت و ایمنی و کمک به شناورهای حاضر در سطح دریا و همچنین نشان دادن اقتدار نظام همراه با ارسال پیام صلح و دوستی برای همه ملت‌های جهان به‌عنوان کارکردهای حضور ایران در آب‌های دور، انجام می‌دهد.

وی از وجود تفکیک مسئولیت میان نیروی دریایی ارتش و سپاه گفت و عنوان کرد: این تفکیک مسئولیت از نظر محدوده حضور است. از شرق تنگه هرمز به داخل خلیج فارس محدوده عملیاتی و حضور برادران نیروی دریایی سپاه است. از شرق جزیره لارک و تنگه هرمز به سمت اقیانوس تا مدار ۱۰ درجه حضور فعال دریایی ارتش جهت شرایط اطلاعاتی و همچنین برقراری امنیت کشتیرانی است.

دریادار ایرانی افزود: نیروی دریایی ارتش به‌عنوان لبه بیرونی نیروهای مسلح محسوب می‌شود و همواره یک هماهنگی و همکاری تنگاتنگی بین هر دو نیرو هم در حوزه دریا و هم در حوزه فضای بالای دریا وجود دارد. در محدوده زیر سطح دریا نیز ارتش حضور دائمی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیت و عملیاتی بین نیروی دریایی ارتش و سپاه، با هماهنگی، همدلی و هم‌افزایی صورت می‌گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.