| کد خبر: 237122 |

کاهش تقاضای هواپیما توسط ایرباس طی ۲۰ سال آینده

ایرباس پیش بینی ۲۰ ساله خود برای تقاضای هواپیماهای جدید را در مقایسه با سطح قبل از همه گیری سال ۲۰۱۹ کاهش داد.

تین نیوز

ایرباس پیش بینی 20 ساله خود برای تقاضای هواپیماهای جدید را در مقایسه با سطح قبل از همه گیری سال 2019 اندکی کاهش داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از نشنال نیوز، این شرکت در گزارش خود اعلام کرد که انتظار دارد سهم فزاینده ای از تحویل هواپیماها مربوط به جایگزین شدن هوپپماهای کم مصرف تر باشد و در مورد چشم انداز هواپیماهای باری نیز ابراز خوشبینی کرد.

در آخرین گزارش پیش بینی بازار جهانی خود که روز شنبه قبل از نمایشگاه هوایی دبی منتشر شد، این هواپیماساز اروپایی تقاضا برای 39020 جت مسافربری و باری جدید را تا سال 2040 در مقایسه با 39213 هواپیما در سال 2019 پیش بینی کرد.

از این هواپیماهای جدید، حدود 40 درصد برای جایگزینی هواپیماهای قدیمی تر و پر مصرف تر استفاده خواهند شد چرا که خطوط هوایی جهان به دنبال کاهش انتشار کربن خود هستند.

کریستین شرر، مدیر ارشد بازرگانی و رئیس گروه بین‌المللی ایرباس، گفت: با بلوغ اقتصادها و بخش حمل‌ونقل هوایی، می‌بینیم که تقاضا بیشتر به ‌دلیل جایگزینی در حال افزایش است تا به علت رشد. جایگزینی مهم ترین محرک امروزی برای کربن زدایی است.

ایرباس همچنین اعلام کرد که تا سال 2040 اکثر هواپیماهای تجاری از آخرین نسل خود خواهند بود. این در حالی است که اکنون 13 درصد از هواپیماهای تجاری از آخرین نسل خود هستند.

صنعت هوانوردی جهانی متعهد شده است که تا سال 2050 به هدف خود برای رساندن انتشار کربن به صفر خالص دست پیدا کند، که با حرکت به سمت جت های کم مصرف تر، استفاده از سوخت پایدار و بهره وری عملیاتی قبل از در دسترس بودن هواپیماهای هیدروژنی در اواسط دهه 2030 در حال نزدیک شدن به این هدف است.

این شرکت سازنده هواپیما که در در تولوز مستقر شده است، پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای هواپیماهای جدید شامل 29700 هواپیمای کوچک مانند جت‌های A220 و A320 باشد، در حالی که 5300 هواپیمای دیگر از جت‌های متوسط مانند A321XLR و A330neo خواهند بود.

این شرکت همچنین اعلام کرد که نیاز به تحویل 4000 هواپیمای بزرگ تا سال 2040 وجود دارد که فقط شامل مدل A350 دو موتوره می شود و تولید A380 دو طبقه متوقف شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.