| کد خبر: 236696 |

از سرگیری سفرهای دریایی داخلی و خارجی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با توجه به گسترش واکسیناسیون و استقبال بیشتر مردم، سفرهای دریایی از سرگرفته شده و برای تعطیلات پیش‌رو و ایام عید نوروز سفرهای دریایی داخلی و خارجی رونق بیشتری خواهد گرفت.

تین نیوز

حسین عباس نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون کرونا در کشور گسترش یافته و سرعت قابل قبولی دارد و با توجه به استقبال مردم و مسافران از این نوع سفرها و پروتکل‌های جدید ابلاغ شده، سفرهای دریایی از سر گرفته شده است و در آینده نزدیک توسعه پیدا خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه متقاضی در حوزه‌های مختلف برای رونق سفرهای دریایی بیشتر از گذشته شده است، افزود: طی روزهای تعطیل گذشته سفرهای دریایی رونق بیشتری داشت و مردم هم استقبال بهتری از آن کردند از سوی دیگر با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده اگر وضعیت کشور از نظر شیوع ویروس کرونا به همین شکل پیش برود و مشکلی در این زمینه در هفته‌ها و ماه‌های آتی نداشته باشیم، شاهد رونق سفرهای دریایی داخلی و خارجی در تعطیلات آینده و حتی ایام عید نوروز خواهیم بود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: امسال پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه کرده‌ایم و شناورهایی که به دلیل خارج شدن از سیستم و چرخه سفر یا دلایل دیگر نیاز به تعمیرات دارند را به چرخه کار بر می‌گردانیم، به این صورت که آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات اعلام کردیم تا صاحبان شناورها بتوانند نسبت به بازسازی و نوسازی شناور خود اقدام کنند و از سوی دیگر هموطنانی که در این مشاغل فعال هستند بتوانند شغل‌شان را احیاء کنند.

عباس‌نژاد با بیان اینکه برای از سرگیری سفرهای دریایی تابع مقررات و پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، گفت: مسلما در سفرهای دریایی داخلی و خارجی همه پروتکل‌های بهداشتی جدید ابلاغ شده را از جمله شرط داشتن تست PCR منفی، کارت واکسن و غیره را به دقت رعایت خواهیم کرد. چرا که بر اساس طرح کنترل و مدیریت هوشمند کرونا باید با بخش‌هایی که ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه مشخص کرده، همکاری لازم را انجام دهیم تا شرایطی فراهم شود که نهایتا بتوانیم رونق خوبی در سفرهای دریایی ایجاد کنیم.

وی همچنین درباره سفرهای دریایی خارجی گفت: برای از سرگیری و توسعه سفرهای دریایی خارجی همه بسترهای لازم ایجاد شده یا در حال تکمیل است. شناوری که این امکان را داشته باشد و متقاضی هم برای آن سفر باد بر اساس هماهنگی‌ها و همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای مختلف عمل خواهیم کرد. البته در این میان باید ببینیم کشورهای منطقه به چه صورت عمل می‌کنند و سفرهای دریایی را به چه شکلی ادامه خواهند داد و در این میان نقش وزارت امور خارجه و تعاملاتی که خواهد داشت، غیر قابل انکار بوده و بسیار مهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.