| کد خبر: 231797 |

عملکرد بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان در دو ماهه نخست ۱۴۰۰

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با تشریح عملکرد بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد ۹۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری و رشد ۱۷۲ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در این مدت خبر داد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با تشریح عملکرد بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد ۹۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری و رشد ۱۷۲ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در این مدت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری نسب در رابطه با عملکرد مقایسه‌ای بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان (به غیر از کیش) در دو ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی بالغ بر یک میلیون و ۳۱۶ هزار تن بود که رشد ۹۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالای نفتی بیش از ۷۸۵ هزار تن بوده که حاکی از رشد ۹۴ درصدی و مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی بیش از ۵۳۰ هزار تن که نشان دهنده رشد ۸۷ درصدی در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رشد ۶۱ درصدی کاپوتاژ

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به اینکه مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی بالغ بر ۷۲۱ هزار تن با رشد ۱۷۲ درصدی است، اعلام کرد: مجموع صادرات نفتی بیش از ۴۳۱ هزار تن با رشد ۲۷۱ درصدی و مجموع صادرات غیر نفتی بالغ بر ۲۹۰ هزار تن با رشد ۹۵ درصدی طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ است.

عسکری نسب با بیان اینکه در مدت اخیر، شاهد رشد ۶۱ درصدی کاپوتاژ (کرانبری) فرآورده های غیرنفتی با حجم ۱۹۰ هزار تن بودیم، گفت: خدمات ورود و خروج بیش از چهار هزار شناور با رشد ۱۴۲ درصدی در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار گرفت و ترانزیت بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ خودرو با رشد ۲۶۸ درصدی انجام شد.

رشد ۱۰۰ درصدی جابجایی مسافر ورودی خارجی

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۵۳۸۸ TEU کانتینر یخچالی که نشان دهنده رشد ۵۷۰ درصدی در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، اظهار داشت: در عین حال صادرات بالغ بر ۱۸۱ هزار تن مواد معدنی با رشد ۷۴ درصدی صورت گرفت و شاهد رشد ۳۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چارک با حجم ۱۷۶ هزار تن بودیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: رشد چشمگیر ۵۸۰۰ درصدی  صادرات غیرنفتی در بندر چارک با حجم ۶۸ هزار تن، رشد ۱۸۸ درصدی جابجایی مسافر داخلی با بیش از  ۵۴ هزار نفر، رشد ۱۰۰ درصدی جابجایی مسافر ورودی خارجی با تعداد ۳۳۸ مسافر به عنوان تنها پایانه مسافر خارجی فعال از دیگر دستاوردهای ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.