| کد خبر: 231101 |

کشتیرانی جمهوری اسلامی و بانک تجارت تفاهم‌نامه بانکی امضا کردند

بانک تجارت و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با هدف گسترش همکاری‌های ارزی و ریالی تفاهم‌نامه امضاء کردند.

تین نیوز

بانک تجارت و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با هدف گسترش همکاری‌های ارزی و ریالی تفاهم‌نامه امضاء کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضاء «محمدرضا مدرس‌خیابانی» مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و «رضا دولت‌آبادی» مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک تجارت رسید، این دو مجموعه با تاکید بر همکاری مشترک، به‌منظور توسعه همکاری‌ها توافق‌هایی در زمینه ارائه تسهیلات و خدمات بانکی انجام دادند.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه مشترک مقرر شد بانک تجارت، ارائه خدمات و تسهیلات بانکی را بر اساس آخرین سیاست‌های پولی و اعتباری بانک مرکزی و مطابق مقررات، ضوابط و دستورالعمل‌های جاری بانک به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه آن در قبال افزایش همکاری‌های مشترک ارزی و ریالی در دستور کار خود قرار دهد.

در این تفاهم‌نامه یک‌ساله که قابلیت تمدید دارد، مقرر شد بانک تجارت طبق مقررات داخلی بانک و بانک مرکزی، خدماتی را در قالب پرداخت انواع تسهیلات، انتقال ارز و حوالجات ارزی از خارج به داخل کشور و برعکس از طریق بانک تجارت، صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی و ارزی و گشایش اعتبارات اسناد داخلی و خارجی به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ارائه دهد.

همچنین، ارائه خدمات مرتبط با حوزه سهام و بازار سرمایه توسط بانک تجارت به شرکت‌های گروه کشتیرانی، اعطای تسهیلات ارزی و خدمات مرتبط از محل صندوق توسعه ملی، منابع بانک و کارگزاران (داخلی و خارجی)، خطوط تامین منابع مالی کوتاه‌مدت، قبول عاملیت گشایش اعتبارات اسنادی، از دیگر مفاد تفاهم‌نامه بین بانک تجارت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

از دیگر مواردی که در تفاهم‌نامه یاد شده می‌توان به آنها اشاره کرد فاینانس بین‌المللی به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های گروه به‌منظور توسعه ناوگان ملی کشتیرانی مطابق ضوابط است.

همچنین در راستای تسهیل عملیات ارزی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک تجارت موافقت کرد که انجام عملیات ارزی و تامین منابع ارزی (حوالجات ارزی، واریز، برداشت، صدور ضمانت‌نامه، اعتبارات اسنادی، تسهیلات ارزی و عاملیت تأمین منابع ارزی) مطابق ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های بانک و بخشنامه‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گیرد.

بر این اساس، تمرکز بخشی از فعالیت‌ها و سپرده‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه (اعم از ارزی و ریالی) نزد بانک تجارت خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.