| کد خبر: 222073 |

۲۹ آبان روز بدون حادثه در جاده‌های اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از آغاز پویش اجتماعی سبا همزمان با آغاز هفته ایمنی و حمل ونقل خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از آغاز پویش اجتماعی سبا همزمان با آغاز هفته ایمنی و حمل ونقل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی خضری به مناسبت فرارسیدن هفته ایمنی و حمل ونقل، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز در هفته ایمنی و حمل و نقل برنامه های متعددی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.  

وی با اشاره به نامگذاری ایام هفته به نام های خاص، گفت: روز شنبه به نام آموزش و مراقبت از کودکان، روز یکشنبه به نام یادمان قربانیان سوانح رانندگی، روز دوشنبه به نام ایمنی موتورسواران، روز سه شنبه  به نام مشارکت علما در توسعه فرهنگ ایمنی، روز چهارشنبه به نام هیئت دولت و پیام رئیس جمهور اختصاص دارد، روز پنج شنبه به نام حمل و نقل بدون حادثه و روز جمعه نیز به نام ارتقا فرهنگ ترافیک از تریبون نماز جمعه نامگذاری شده است.  

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، خضری با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در این هفته، گفت: تولید محتواهای آموزشی مناسب برای کودکان و استفاده از فرصت های ایجاد شده برای آموزش به کودکان و نوجوانان در شبکه های اجتماعی به ویژه در شرایط موجود که بچه ها به صورت آنلاین تحت آموزش قرار دارند به صورت ویژه پیش بینی شده است.  

وی با بیان اینکه روز یکشنبه روز جهانی یادمان قربانیان حوادث رانندگی است، اضافه کرد: ۲۵ سال پیش چنین روزی به تقویم جهانی اضافه شد تا تمام نهادهای بین المللی و ملی ذیربط برای کاهش تصادفات در دنیا تلاش کنند.  

خضری با اشاره به از دست رفتن بیش از ۶۰۰ نفر از هموطنانمان در طول یک سال گذشته در استان اصفهان و آسیب دیدن تعداد بسیار زیادی دیگر در تصادفات رانندگی، اظهار کرد: در مقابل تلاش های فنی مانند رفع نواقص فنی احتمالی راه ها، رفع نقاط پرتصادف، بهبود خط کشی و علائم و ...، شاخص های دیگر تاثیرگذار در تصادفات شامل رانندگان و خوروهایی جدیدی که پلاک می شوند با سرعت در حال رشد هستند که کار را برای کنترل تصادفات و تلفات حوادث رانندگی بسیار سخت می کند.  

وی مهارت رانندگی را یکی از مولفه های تاثیرگذار در بروز و شدت تصادفات اعلام کرد و گفت: رانندگان جدید اغلب مهارت پایین دارند و با ورود به جاده های برون شهری و عدم شناخت صحیح از مشخصات راهها دچار خطاها و اشتباهات جبران ناپذیر می شوند.  

وی ادامه داد: خانواده های قربانیان تصادفات رانندگی پس از این حوادث اغلب دچار مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روحی فراوان می شوند و  نیازمند حمایت هستند.  

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان از برنامه های ویژه برای کاربران آسیب پذیر جاده های استان خبر داد و افزود: موتور سواران، عابرین، کشاورزان، مردم ساکن در روستاها و یا شهرک های نزدیک به جاده های استان اصفهان هدف اجرای طرح های فرهنگی این اداره کل قرار دارند.  

اصفهان به دنبال تحقق یک روز بدون حادثه در جاده های استان اصفهان

خضری یکی از مهمترین برنامه های این روز را ۲۹ آبان روز بدون حادثه اعلام کرد و گفت: استان اصفهان، پایلوت اجرای این طرح شده و از تمام امکانات دستگاه های ذی ربط برای اجرای این طرح استفاده خواهد کرد.  

وی تصریح کرد: سخت گیری نهادهای انتظامی در رابطه با تخلفات رانندگی، افزایش نظارت هوشمند، افزایش حضور راهداران و پلیس در این روز از مهمترین برنامه های این هفته به شمار می رود.  

دعوت از رسانه ها برای پیوستن به کمپین سبا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان مهمترین طرح فرهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان برای این هفته را پویش فرهنگی اجتماعی سبا عنوان کرد و افزود: پویش سبا (سوگند برای ایمنی) نماد تعهد اجتماعی برای کاهش تصادفات جاده ای است.  

وی ادامه داد: افرادی که به این کمپین می پیوندند سوگند می خورند که برای مراقبت از عزیزانشان، نسبت به رعایت قوانین و مقررات متعهدانه تر رفتار کنند.  

خضری، با دعوت از رسانه ها به عنوان یکی از مهمترین مقوله های موثر بر فرهنگ مردم ادامه داد: رسانه ها همواره در امر فرهنگ سازی پیشگام بوده اند و ما از آنها می خواهیم در این امر مقدس و خطیر ما را یاری کنند.  

وی گفت: افراد می توانند به مراجعه به آدرس saba۱۴۱.ir در این پویش ثبت نام و در این کار فرهنگی نیکو مشارکت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.