| کد خبر: 218919 |

◄ اسلامی: در سال جاری تحول خوبی در حوزه «نوسازی کامیون‌ها» رخ می‌دهد

وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: هم اکنون در یک سال و نیم گذشته موانع برای واردات کامیون های سه ساله را برطرف شده و امیدواریم امسال با تولید ناوگان داخلی و همچنین واردات کامیون‌های سه سال تحول خوبی در حوزه نوسازی کامیون ها رخ دهد.

تین نیوز

وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: هم اکنون در یک سال و نیم گذشته موانع برای واردات کامیون های سه ساله را برطرف شده و امیدواریم امسال با تولید ناوگان داخلی و همچنین واردات کامیون‌های سه سال تحول خوبی در حوزه نوسازی کامیون ها رخ دهد.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی اخیرا به آخرین وضعیت نوسازی کامیون ها اشاره کرده و در این رابطه به باشگاه خبرنگاران گفته است: سن ناوگان جاده ای و مصرف سوخت در کشور ما به شدت افزایش یافته و ما نوسازی ۵۵ هزار دستگاه ناوگان باری را که هدف‌گذاری کرده‌ایم بنابراین طرح نوسازی ناوگان جاده ای را در دو بخش دنبال می کنیم.

او با اشاره به اینکه یک بخش از طرح نوسازی ناوگان در قالب واردات کامیون‌های سه سال کارکرده اروپایی اجرا می شود و رانندگانی که تمایل دارند، کامیون نو وارد کنند از نظر ما در این بخش مشکل ندارند، افزود: بخش دوم از طریق ساخت داخل دنبال می شود در چند سال گذشته تولید کامیون در کارخانجات داخلی کاهش یا متوقف شده بود اما وزارت راه و شهرسازی از طریق این طرح جدید سعی کرد کارخانه‌ها و زنجیره تامین آن ها را مجددا راه اندازی کند به همین دلیل با کارخانه ها و صاحب برند های بزرگی از جمله بنز، ولوو و اسکانیا صحبت شد تا قطعات این کامیون ها را تامین کنند.

او تصریح کرد: قرارداد در این زمینه منعقد شده و ما سعی کرده ایم با این اقدام زنجیره تامین داخل را فعال کنیم چرا که کارخانجات متعهد شده اند قطعات مرغوب و متناسب با نیاز کشور و سازگار با شرایط آب و هوایی و جاده ای کشور استفاده کنند.

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: هم اکنون در یک سال و نیم گذشته موانع برای واردات کامیون های سه ساله را برطرف کرده ایم و امیدواریم امسال با تولید ناوگان داخلی و همچنین واردات کامیون‌های سه سال تحول خوبی در حوزه نوسازی کامیون ها رخ دهد.

او عنوان کرد: این کارخانجات قول داده‌اند که حداقل ۲ هزار دستگاه و حداکثر ۵ هزار دستگاه را تحویل دهند و امیدواریم به زودی چرخه نوسازی کامیون به چرخه اقتصاد کشور ملحق شوند.

اسلامی با اشاره به اینکه در ازای ۵ هزار کامیون نو ۵ هزار فرسوده از مدار خارج خواهند شد، افزود: تسهیلات یارانه ای از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی و همچنین ماده ۱۲ برای صرفه جویی در مصرف سوخت پرداخت خواهد شد و امیدواریم با این اقدامات نوسازی ناوگان سرعت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.