| کد خبر: 218556 |

◄ هدف‌گذاری ساخت دوهزار دستگاه انواع ناوگان ریلی تا پایان امسال

سهم ریل از بنادر در پنج ماهه نخست امسال و براساس آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۲ برابر رشد داشته است و این آخر راه نیست. در.واقع هر قدر راه‌آهن بیشتر خود را به مراکز بار و لجستیک متصل کند مزیت بیشتری برای صاحبان بار داشته و می‌تواند سهم ریل را در حوزه باری افزایش دهد.

تین نیوز

 پنجمین مرحله‌ی بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال «جهش تولید» امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن و مدیران و تولیدکنندگان ناوگان ریلی انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به این‌که سفارش بیش از ۸۰۰۰ دستگاه ناوگان جدید  انجام شده است، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که علی‌رغم سنگ اندازی های دشمنان چرخ اقتصاد کشور می‌چرخد و با وجود اینکه می خواهند القا کنند چرخ اقتصاد ایران خوابیده و فلج شده، باید گفت که از اول شهریورماه تا روز گذشته بیش از ۲۲ میلیون تن بار با بارنامه رسمی در جاده‌های کشور جابه‌جا شده است و این اگر نشان دهنده اقتصادی پویا و فعال نیست، پس نشانه چیست.

اسلامی ادامه داد: سهم ریل از بنادر نیز در پنج ماهه نخست امسال و براساس آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۲ برابر رشد داشته است و این آخر راه نیست. در.واقع هر قدر راه‌آهن بیشتر خود را به مراکز بار و لجستیک متصل کند مزیت بیشتری برای صاحبان بار داشته و می‌تواند سهم ریل را در حوزه باری افزایش دهد.

اسلامی خاطر نشان کرد: در سال گذشته و تا قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور سهم  ریل در حوزه مسافری نسبت به سال 97، 6درصد رشد یافت و اگر به کرونا بر نمی‌خوردیم قطعا سهم ریلی در حوزه باری و مسافری در سال جاری نیز افزایش نیز می‌یافت، اما ما معتقد هستیم که تا پایان امسال سهم ریل از بار تا حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد کما این‌که پارسال تا قبل از شیوع ویروس کرونا به حدود ۱۳ درصد رسیده بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: صنعت ریلی امروز وابستگی‌هایش به صورت مستمر کاهش می‌یابد و خودکفایی‌اش بیشتر می‌شود و ایران نه تنها به عنوان بهره‌بردار بلکه به عنوان صاحب فناوری و صنعت در حوزه ریلی شناخته می‌شود و به سمتی می‌رود که بتواند فراتر از جغرافیای خود بازار پیدا کند و تاکنون گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: ۲۲ میلیون تن بار در شهریورماه امسال در جاده‌های کشور جابه جا شده و تا پایان مردادماه امسال نیز میزان جابه‌جایی بار از بنادر در حوزه ریلی به ۲.۲ برابر بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته رسیده و مسلما به هدف گذاری صورت گرفته که ساخت و بهره‌برداری ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان جدید ریلی است، هم خواهیم رسید.

اسلامی اضافه کرد: امسال عمدا ساخت و بهره‌برداری از ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان ریلی را هدف گذاری کردیم و مطمئن هستیم با وجود بهره‌برداری از ۳۲۹ دستگاه ناوگان جدید ریلی در پنج ماهه امسال به این هدف خواهیم رسید چرا که در ۱۲ ماهه پارسال به ۷۰۰ دستگاه ساخته شده است و این نشان از جهش و رشد در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: ما همچنین امیدواریم با رفع مشکلات و موانع ناخواسته در حوزه‌هایی مانند فولاد و بانکی که به زودی برطرف می‌شود در ماه‌های آینده شاهد تحویل تعداد بیشتر ناوگان ریلی باشیم و در پایان امسال بتوانیم ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان ریلی جدید به خطوط راه‌آهن به شبکه ریلی وارد کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    سلام. جسارتا کسانی که این اطلاعات رو به جناب وزیر میدن یا نمیدونن ناوگان ریلی چیه یا اینکه بلد نیستن تا 2000 بشمرن.