| کد خبر: 217533 |

تداوم کم‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها

مسافران پروازهای داخلی از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها شکایت دارند، وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این تخلفات می‌گوید: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط ایرلاین‌ها جرم محسوب شده و به محض شکایت مسافران به سازمان هواپیمایی، با آن برخورد می‌شود.

تین نیوز

مسافران پروازهای داخلی از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها شکایت دارند، وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این تخلفات می‌گوید: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط ایرلاین‌ها جرم محسوب شده و به محض شکایت مسافران به سازمان هواپیمایی، با آن برخورد می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محدودیت پروازهای داخلی از اواخر اردیبهشت امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافت و پروازها در فرودگاه قدیمی پایتخت دوباره به عدد دوران قبل از شیووع کرونا بازگشت، همان زمان سازمان هواپیمایی اعلام کرد که به شرکت های هواپیمایی اعلام شده تنها دو ردیف انتهایی هواپیما را برای رسیدگی به مسافران مشکوک احتمالی کرونایی خالی بگذارند.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی و با توجه به اینکه هر سه دقیقه یکبار هوا در هواپیما عوض می‌شود، تنها دو ردیف آخر هواپیما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی خالی نگه‌داشته می شود و لزومی ندارد که بلیت‌ها با نصف ظرفیت هواپیما فروخته شود.

با این حال یکی از مسافران پرواز تهران به چابهار یکی از شرکت‌های هواپیمایی که هفته گذشته در این مسیر پرواز داشته است در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا از عدم خالی گذاشتن صندلی‌ها در این پرواز خبر داد و گفت: تا ۹۰ درصد ظرفیت هواپیما بلیت فروخته شده بود و تنها در ردیف آخر هواپیمای ایرباس که در این مسیر در حرکت بود ۶ صندلی خالی گذاشته شده بود.

وی ادامه داد: در مسیر برگشت همین پرواز از چابهار به تهران نیز تقریبا بیشتر صندلی ها فروخته شده بود، به دلیل ترافیک پروازها در فرودگاه مهرآباد، مسافران تا فرارسیدن زمان پیاده شدن از هواپیما، داخل کابین به صورت متراکم ایستاده بودند. همچنین به نظر می رسید که سیستم تهویه داخل کابین مسافری هواپیما نیز به خوبی کار نمی‌کرد.

این مسافر ادامه داد: در صورتی که پروازها با نصف ظرفیت و یا حداقل با رعایت شیوه‌نامه سازمان هواپیمایی انجام شد، زمان ماندگاری مسافران در هواپیما کاهش خواهد داشت که ریسک ابتلا به ویروس کرونا را در پروازها کاهش خواهد داد، ضمن اینکه ما با این فرض که فاصله اجتماعی در پروازها رعایت می شود اقدام به خرید بلیت داشتیم. اما تنها موضوعی که در پروازها رعایت می شد دادن ماسک بود و کترینگ (پذیرایی از مسافر) نیز تعطیل شده بود.

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی امروز در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها اعلام‌کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط ایرلاین‌ها جرم محسوب می‌شود و ستاد ملی کرونا مجازات‌هایی را برای این دسته از خاطیان در نظر گرفته است. در این خصوص هم وزارت راه و شهرسازی و هم سازمان هواپیمایی کشوری، نظارت می‌کنند. به محض اینکه به واحد شکایات سازمان هواپیمایی گزارش شود، برخورد می‌شود.

وی گفته است: در هفته جاری برای ایرلاین‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند مجازات‌هایی در نظر گرفته شده و همه ایرلاین‌ها مکلف به رعایت آن هستند. به هیج وجه ضوابط قابل چانه زنی و یا تخفیف نیست. در ایران، ستاد ملی کرونا در خصوص ایرلاین‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم می‌گیرد و مصوبات ستاد ملی کرونا، لازم الاجراست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.