بازدید سایت : ۴۶۸۵۴
| کد خبر ۳۰۰۸۴۸
کپی شد

کرایه کامیون‌ داران باید طی ۴۸ ساعت پرداخت شود

عضو کمیسیون عمران با تأکید بر لزوم عدالت در توزیع بار، گفت: کرایه رانندگان باید حداکثر ظرف ۴۸ ساعت پس از تحویل بار به صورت نقدی پرداخت شود تا حقوق آنان تضییع نشود.

کرایه کامیون‌ داران باید طی ۴۸ ساعت پرداخت شود
تین نیوز |

عضو کمیسیون عمران با تأکید بر لزوم عدالت در توزیع بار، گفت: کرایه رانندگان باید حداکثر ظرف ۴۸ ساعت پس از تحویل بار به صورت نقدی پرداخت شود تا حقوق آنان تضییع نشود.

بازی با اعصاب رانندگان کامیون در مرز دوغارون؛ از بلاتکلیفی ۱۰ روزه پشت صف تخلیه بار تا رشوه برای دور زدن صف!

 

به گزارش تین نیوز به نقل از  مهر، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت مطالبات و دغدغه های کامیون داران، اظهار کرد: کامیون داران، اتوبوس های برون شهری و درون شهری و همه فعالان حوزه حمل ونقل بار و مسافر، از زحمتکش ترین اقشار کشور هستند که در شرایط سخت همچون وضعیت هفته اخیر کشور نیز جهاد گونه فعالیت کرده اند و اجازه ندادند دشمن طعمی به ایجاد اخلال در حوزه حمل ونقل مسافر و بار داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر با انباشت کمبود خودرو، به ویژه در حوزه حمل ونقل مسافر مواجه هستیم، حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس کم داریم. این کمبود ناشی از عدم حمایت های لازم در سنوات گذشته و افزایش قیمت اتوبوس بوده است. با این حال، رانندگان همچنان با ایثار و حداقل سود، در تأمین کالاهای اساسی و جابه جایی مسافر مشارکت داشته اند.

یوسفی ادامه داد: هرچند در روزهای ابتدایی پیک جابه جایی، در برخی استان ها کمبودهایی در حمل بار و مسافر ایجاد شد، اما با عملکرد خوب دولت و همراهی رانندگان شریف، این کمبودها به سرعت جبران شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره دغدغه های کامیون داران تصریح کرد: یکی از مسائل مهم، موضوع عدالت در توزیع بار و شفافیت در سامانه های مربوطه است. باید پرداخت دستمزد راننده و صاحب ماشین پس از تحویل بار، ظرف حداکثر ۴۸ ساعت به صورت نقدی انجام شود؛ همان طور که فروشندگان، وجه کالا را نقدی دریافت می کنند.

وی افزود: در حوزه بیمه نیز رانندگان با مشکلات متعددی مواجه اند. از سال ۹۷ تاکنون حدود ۲۰۰ هزار راننده جدید به شبکه حمل ونقل اضافه شده اند، اما بیمه پایه برای آنان برقرار نشده است. در حال حاضر فقط ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش هستند. در خصوص بیمه تکمیلی نیز خدمات کافی ارائه نمی شود.

یوسفی ادامه داد: در جلساتی با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و سندیکاهای مربوطه، بخشی از این مشکلات از طریق اصلاح آئین نامه ها و بخشی نیز با اصلاح قانون پیگیری شده است. طرح اصلاحی در کمیسیون عمران تهیه شده و به زودی با اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در قالب لایحه مدیریت حمل ونقل و سوخت که از مجلس یازدهم آغاز شده و اکنون در مجلس دوازدهم در حال پیگیری است، تلاش می شود به موضوعاتی همچون معیشت رانندگان، بیمه، عدالت در توزیع بار و استفاده از ظرفیت های اقتصاد دیجیتال و سکوهای حمل ونقل ساماندهی شده پرداخته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • علی پاسخ

    دروغه همش

  • شهرود نباتی پاسخ

    سلام من ۱۹ خرداد ماه سال جاری برای کرایه شکایت کردم هنوز کسی به من جواب نداده است

  • شهرود نباتی پاسخ

    سلام همانطور که اقساط بانک پس از سررسید شامل جریمه دیرکرد می‌شود لذا از مسئولان محترم رسیدگی در مورد دیر پرداختی کرایه را در دستور کار قرار دهند تا صاحبان کالا از راننده گان سوء استفاده نکنند

  • ابراهیم پاسخ

    😎🧐بە نقل قول از یک مثل کردی
    گمان نیکم فلانی دوچرخیکیش برانی

  • کاظم فروغی پاسخ

    سه سال گندم از شیراز به خراسان برای شرکت چهار فصل بردم هنوز کرایه نداده بار دولتی بوده

  • کاظم رجب زاده پاسخ

    سلام، متاسفانه الان باربری ها کمیسیون نقد دریافت می‌کنند و کرایه ما هنوز یک ماهه و دو ماهه هست ،واقعا مسئولان یک تجدید نظر نسبت به این بی عدالتی ها اعمال کنند در غیر این صورت ادامه این روند برای ما کامیون داران بسیار با مشکل روبرو خواهد شد به امید اثربخشی انشاالله

  • علیرضا پاسخ

    مشکل اصلی ودغدغه. غم رانندگان اعمال سختی کار است.

  • جاسم شریفی پاسخ

    برادر از برج 2 تا حالا منتظر کرایه صنایع فولاد خوزستان هستیم

  • ذ پاسخ

    تورم روزبه روزبیشترمیشود مامیشنویم کرایه 24درصدافزایش یافته وماهمچنان کرایه سال قبل را دریافت میکنیم جدیدا باربری‌ها میگویندکمیسون ندهیدمثلا هفت میلیون کل با هست میگویندتخلیه کردید به مازنگ بزنید کرایه میدهیم ازهفت میلیون سه میلیون میدهند سختی کارکه حتما اعمال می‌شود ولی چراکرایه درجاپرداخت نمیشود چراظرف 48ساعت؟شایدراننده ای پول کمیسیون راهم ندارد چه بزسدخرج راه 48ساعت صبرکندهوابخورد تا کرایه پرداخت شود؟صدمیلیون برابرهم به کرایه ها اضافه شود پرداختی راننده مال سه سال قبل است پس ادعا نکنیدهمه چیز درست شده

  • زحمتکش ایرانی پاسخ

    خیلی ممنون که این کار بصورت جدی پیگیری شوددوماه کرایه من وهمکاران پرداخت نشده بدباشکایت خیلی مشکلات سپاسگذارم کهدرحرف نباشد ممنون

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    تا سامانه پاک اجرا نشود کرایه بار پرداخت نمیشود کانون رانندگان مخالف سامانه پاک است ما رانندگان کانون رانندگان به رسمیت نمیشناسیم چون با صاحبان کالا دستشان تو یک کاسه است اگر کانون رانندگان وکانون کامیونداران منحل شود ما رانندگان مشکلشان کمتر میشود

  • ایرانی پاسخ

    الان که بعضی باربری هابعد ۴۸ روزم نه کرایه می دن نه جواب تلفن کی باید پیگیر مشکلات این قشر مظلوم زحمتکش باشه؟

  • ابوالفضل بغدادی پاسخ

    سلام
    متاسفانه پیمانکاران حمل خودرو نه تنها ۶ ماهه کرایه پرداخت میکنند افزایش کرایه 24درصدی اخیر هم به هیچ عنوان اعمال نمی‌کنند
    شکایت از طریق 141,نه تنها تاثیری ندارد بلکه ممنوع البار هم میشه راننده

  • منوچهر پاسخ

    اگر درآمد راننده کامیون ها کمتر هست پس از کجا آوردن ماشین های چندین میلیاردی خریدن پس چطوری می تونند ماهانه بیش از 100 میلیون تومان اقساط ماشین را پرداخت کنند تنها قشر ناشکر فقط راننده ها هستند درصورتیکه که بیشترین درآمد را هم دارند

  • ایرج پاسخ

    سلام
    واسطه ها ودلال ها را از بین ببرین
    این چه وضعی که یک دلال یک بار ۱۵ میلیون
    را ۳میلیونش باید ببره دلال ها را بر دارین ؟

  • Sedmeisam پاسخ

    هر چی پول داشتم دادم کمسیون ، یه دونه هم کرایه از سه ماه قبل هم نیومده ، اون هم شرکت های بزرگ . جیب خالی هم نمیتونم بار بزنم
    این دیگه چه صیغیه
    فقط شعار ، فقط تاخیر در انجام کارها ، فقط پیگیری می‌کنیم . کو پس .

  • علی پاسخ

    باسلام خدمت کامیون داران و رانندگان عزیز،
    ماباید از مراجع مربوطه بخواهیم کمسیون باربری را از کرایه دریافتی ما جدا کنند و هزینه کمسیون را خود باربری از صاحب بار دریافت کند چرا ما پول نقد خود رابه باربری بدیم وهمون پول را با کلی دردسر بعد از چند ماه پس بگیریم ما الان برای دادن کمسیون به قرض پول افتادیم چون کرایه‌ها نقدی نیست و الان فقط باربری ها نفع می‌برند

  • حسین کرانی پاسخ

    سلام عرض ادب اگر پول بارنامه و کمیسیون از صاحبان کالا گرفته شود یکی از دغدغه های راننده گان کم میشه چون بار تخلیه که میشه صاحبان بار برای دادن کرایه جواب نمیدن ممنون

  • ناشناس پاسخ

    یکماه پیش باربردم کرایه که نمیدن هیچ.جواب تلفنمونم نمیدن.فقط حرف الکی میزنن

  • راد پاسخ

    وقتی فکر ملت و مردم نیستن .همه چیز واسه کشور پیش میاد .اختلاس.دزدی.جنگ.اعتصاب رانندگان کامیون.

    دولت مردهای کشور باید به فکر همه باشند.حیف حیف که نیستن.

  • ناشناس پاسخ

    سلام و وقت بخیر
    دست‌اندرکاران عزیز قدرت مافیا در ایران اینقدر بالاست که کرایه و درآمد رانندگان در برخی شرکتها بالای چند ماه است اون هم با پایینترین نرخ مثالش سایپا لجستیک

  • شاهپور پاسخ

    این رفیقمون اصلا کی هست که نظر فرموده. یا فقط خواسته یه چیزی گفته باشه.

  • مرتضی پورملایی پاسخ

    همش الکی هیچ کار برای ما انجام نشد تو هزینه‌های ماشین مون در موندیم

  • ناشناس پاسخ

    سلام فروشنده بار از کرایه کمسیون ميگيرد فرستنده کمسیون ميگيرد بار تحویل می‌شود کرایه مگیری صاحب بار کرایه پرداخت میکند میگوید کرايه زیاد گرفتی حرامت