| کد خبر: 235252 |

◄ آذربایجان از کامیون‌های ایرانی عوارض گمرکی می گیرد

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس گفت: اقدام جمهوری آذربایجان در قبال رانندگان ترانزیت ایرانی و اخذ عوارضی خلاف حسن همجواری و پروتکل‌های بین المللی بوده و دستگاه دیپلماسی باید موضوع را پیگیری و حل کند.

تین نیوز

محمد علی پور با اشاره به اقدام جمهوری آذربایجان و اخذ عوارض گمرکی از کامیون های ایرانی، گفت: اقدام جمهوری آذربایجان در قبال رانندگان ترانزیت ایرانی و اخذ  عوارضی خلاف حسن همجواری و پروتکل‌های بین المللی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان در منطقه قره باغ در جاده " گروس - قافان " در بخش روستای "عیوضلی" شهرستان آزاد شده "قبادلی" برای ورود کامیون های ایرانی به خاک ارمنستان عوارضی دریافت می‌کند که بر خلاف حسن هم‌جواری است.

وی با بیان اینکه ایران با کشور آذربایجان مشترکات بسیار زیادی داشته و لذا نباید شاهد چنین رفتارهایی باشیم، تصریح کرد: این نوع رفتار با اتباع و کامیون‌های جمهوری اسلامی ایران را به هیچ عنوان نمی‌پسنیدیم. اختلاف میان آذربایجان و ارمنستان نباید برای تجار و ترانزیت ایران مشکلی ایجاد شود.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی باید این موضوع را از طریق دیپلماسی پیگیری و حل کنند. همچنین از مسئولان کشور آذربایجان انتظار داریم مانع چنین اقداماتی شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.