| کد خبر: 236743 |

آغاز عملیات اجرایی متروی پردیس، منتظر مجوز شهرداری تهران

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: مجوزهای احداث متروی پردیس از جمله محیط زیست صادر شده و در حال حاضر منتظر مجوز شهرداری تهران هستیم تا بلافاصله فعالیت اجرایی آغاز شود.

تین نیوز

 سید مهدی هدایت اعلام کرد تمامی مجوزها برای احداث متروی پردیس صادر شده و اگر شهرداری تهران مجوز جابه جایی درختان در جاجرود را صادر کند، عملیات اجرایی متروی تهران-پردیس آغاز می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی با بیان اینکه موضوع بحث شورای متروی پردیس مربوط به مانع اصلی آن یعنی جا به جایی درختان مسیر تونل ورودی پردیس بالای جاجرود بود، گفت: در این مسیر باید ۵۰۰ اصله درخت جابه جا شود که نماینده مجلس قول پیگیری این موضوع از شهرداری تهران را داد.

به گفته این مقام مسئول نامه‌نگاری‌ها با شهرداری تهران هم از اوایل خرداد ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری این موضوع توسط شهرداری به سرعت مجوز آغاز ساخت متروی پردیس تهران صادر و عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

هدایت بیان کرد: باید سازمان پارک و فضای سبز شهرداری تهران این مجوز را صادر کند که امیدوار هستیم با پیگیری شهرداری عملیات اجرایی آن آغاز شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه قرارداد ساخت مترو با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) منعقد شده است، گفت: شرکت عمران شهر جدید پردیس و قرارگاه خاتم در حال حاضر منتظر صدور این مجوز توسط شهرداری هستند و از جاجرود که پورتال تونل‌های مترو است، فعالیت این پروژه استارت خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: تمامی مجوزهای احداث مترو از جمله محیط زیست صادر شده و در حال حاضر منتظر مجوز شهرداری تهران هستیم که به محض صدور آن فعالیت اجرایی به سرعت آغاز می‌شود.

افزایش ۸۰۰ میلیارد تومانی هزینه احداث متروی پردیس به دلیل تعلل چند ماهه

هدایت با بیان اینکه با توجه به وقفه‌ای که برای احداث و کلنگ‌زنی این پروژه رخ داده است، هزینه عملیات اجرایی تونل پردیس ۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: رقم اولیه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که به دلیل تأخیرات ۵ هزار میلیارد تومان شده است.

این مقام مسئول توضیح داد: در بحث جابه جایی درختان برای متروی پردیس هم تقریباً توافقات اولیه با پیمانکاران صورت گرفته و مشکلی برای جابه‌جایی اصله درختان وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.