| کد خبر: 266095 |

ظرفیت فرودگاهی کشور ۲۰ برابر تعداد پروازها است

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اینکه ۵۴ فرودگاه زیرمجموعه این شرکت فعالیت می کنند، گفت: اگر تعداد پروازهای کشور به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اینکه ۵۴ فرودگاه زیرمجموعه این شرکت فعالیت می کنند، گفت: اگر تعداد پروازهای کشور به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد.

رضا نخجوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت زیرساخت های فرودگاهی کشور اظهار کرد: از ۵۴ فرودگاه زیر مجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ۱۱ فرودگاه، بین المللی، ۳۲ فرودگاه مرز بین المللی و الباقی به عنوان «فضای گلف» از آن ها نام برده می شود.

وی افزود: زیرساخت فرودگاه های کشور به اندازه ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند، پروازهای آن بسته شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: متناسب با بالا رفتن میزان تقاضای پرواز، امکان افزایش ساعت کار فرودگاه ها نیز وجود دارد و کارکنان بعد از ساعت اداری و حتی تا پایان روز باید به پروازها خدمات دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «موضوع افزایش پرواز و تقاضا، مرتبط با ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی کشوری است» گفت: سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس یک چارچوب و قائده ای به شرکت ها مجوز پرواز می دهد و ایرلاین هایی که هواپیمای پشتیبان ندارند مورد سختگیری از سوی این سازمان قرار می گیرند. از طرفی شرکت های هواپیمایی معیارهای اقتصادی مانند ضریب اشغال صندلی را برای درخواست پرواز مد نظر قرار می دهند. پس اگر ضریب اشغال صندلی بیش از ۸۰ درصد باشد درخواست خود را برای انجام پرواز اعلام می کنند و نکته دیگر موضوع نرخ بلیت است.

نخجوانی در ادامه بیان کرد: به غیر از فرودگاه هایی که قبلا مصوب شده اند، در مرحله مطالعاتی یا در دست ساخت قرار دارند، فرودگاه جدیدی در برنامه نیست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به طرح توسعه فرودگاه مهرآباد تهران یادآور شد: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، مساحت اراضی مجموعه فرودگاه مهرآباد بالغ بر ۱۸۰۰ هکتار است و زمین های این محدوده نباید برای موارد غیر فرودگاهی استفاده شود. ساخت ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربعی جدید نیز در داخل این محدوده و با تعامل ارگان های نظامی ساخته می شود.

وی ارزش مجموعه فرودگاه مهرآباد تهران شامل زیرساخت های لجستیک، تعمیر و نگهداری هواپیماها، اورهال هواپیماها و آشیانه ها و ... را ۲۵۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

گفتنی است، فرودگاه هایی که دارای فضای گلف هستند، تنها اطلاعات پروازی از قبیل شرایط جوی، وضعیت باند و نوع دستگاه های ناوبری مورد استفاده در فرودگاه را به اطلاع خلبان می رسانند و خلبان با توجه به شرایط موجود و با مسئولیت خود اقدام به فرود و یا برخاستن از باند فرودگاه می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه 0 0

    بنابراین بهتر است فرودگاههای کم و بی پرواز فعلا تعطیل شوند تا ناوگان و تقاضا بوجود آید. در هزینه های پرسنلی و نگهداری صرفه جوئی خواهد شد. باری هم از روی دوش دولت برداشته خواهد شد.فرودگاههای بی پرواز واقعا چرا باید به فعالیت ادامه دهند!؟

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟