| کد خبر: 91410 |

معاون راه آهن شرکت ساخت توضیح داد

پنج اولویت ریلی کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی

تین نیوز | تکمیل شبکه ریلی کشور در طول سال های گذشته به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های اقتصادی دولت مطرح بوده، که خوشبختانه با تایید ستاد اقتصاد مقاومتی، اصلی ترین طرح های باقی مانده در کریدورهای ریلی با سرعت بیشتری تکمیل خواهند شد.

سید مسعود نصرآزادانی معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت تصریح کرد: گستردگی طرح های عمرانی کشور در حوزه ریلی باعث شده، برنامه ریزی برای تکمیل آنها نیاز به اجرای نقشه هایی دقیق داشته باشد. از این رو تعامل بسیار مثبتی میان دولت، مجلس و ستاد اقتصاد مقاومتی شکل گرفته که می تواند نتیجه آن تکمیل طرح هایی باشد که در این سال ها پیشرفت های قابل توجهی را پشت سر گذاشته اند.

وی با بیان اینکه رسیدن راه آهن به استان های باقی مانده اصلی ترین اولویت فعلی راه آهن به حساب می آید، اظهار کرد: در این چارچوب اتصال شهرهای کرمانشاه، ارومیه، رشت، همدان و خط دوم راه آهن تبریز به عنوان اولویت های اصلی شرکت ساخت مطرح شده اند و در تمامی آنها کار با تمام توان و با وجود مشکلات مالی ادامه دارد.

نصرآزادانی با اشاره به تاکید ستاد اقتصاد مقاومتی بر لزوم تکمیل شدن این طرح ها، تاکید کرد: با توجه به تصمیم هایی که از سوی این ستاد در طول هفته های گذشته گرفته شده امید ما برای افزایش سرعت تزریق منابع مالی به این طرح ها افزایش یافته و امیدواریم نتایج آنها در آینده نزدیک قابل رصد باشد.

به گفته معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت، بحث تکمیل دیگر پروژه های ریلی نیز با توجه به موقعیت و شرایط تکمیل آنها از سوی وزارت راه به سرمایه گذاران ارائه شده که نتایج آن در جریان مذاکرات ماه های اخیر قابل پیگیری است.

با وجود عمر نزدیک یک صد ساله راه آهن در ایران، هنوز 11 استان کشور از نعمت راه آهن محروم هستند و از این رو در کنار طرح های توسعه ای رساندن ریل به آنها یکی از جدی ترین برنامه های وزارت راه را تشکیل می دهد.

با اجرایی شدن طرح هایی که ستاد اقتصاد مقاومتی به آنها پرداخته، لااقل چهار مرکز استان باقی مانده به جمع شهرهایی که سوت قطار در آنها می پیچد خواهند پیوست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.