| کد خبر: 233700 |

سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر داد:

کاهش ۵۰درصدی پروازها به کیش و مشهد به علت شیوع کرونا تا ۱۰ روز

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس درخواست وزارت کشور و تصویب آن در ستاد ملی مبارزه با کرونا پروازها از مبدا و مقصد دو شهر «مشهد» و «کیش» تا ۱۰ روز معادل ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز «محمد حسن ذیبخش» به خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: وزارت کشور درخواست محدودیت پروازی برای دو مقصد مشهد و کیش داشت که ابلاغ آن به سازمان هواپیمایی برای  مدت ۱۰ روز صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس تمامی پروازها به این دو مقصد از سراسر کشور تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و امروز اولین روز محدودیت‌های پروازی در این دو مسیر است و تا ۹ روز دیگر دستورالعمل کاهش ۵۰ درصدی تعداد پروازها ادامه دارد.

ذیبخش ادامه داد: این تصمیم به دلیل شیوع ویروس دلتای کرونا در کشور و افزایش آن در استان‌های خراسان رضوی و هرمزگان اتخاذ شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد روز هجدهم تیرماه امسال با ۱۰۷ پرواز داخلی و ۱۲ پرواز خارجی در مجموع ۱۱ هزارو ۴۵۸ مسافر را پذیرش کرده است که این آمار از امروز به نصف کاهش خواهد یاقت.

به گفته ذیبخش با اعمال محدودیت‌های ابلاغی از امروز، پروازها در فرودگاه کیش نیز از ۳۶ پرواز در تاریخ ۱۸مرداد ماه به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

شیوع کرونا گونه دلتا در هفته های اخیر شدت زیادی یافته است به طوری که تا دیروز مجموع فوت شدگان به ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر رسید.  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.