| کد خبر: 167784 |

◄ راه‌آهن میانه سال آینده به باسمنج می‌رسد

راه‌آهن تبریز ـ میانه به‌صورت دوخطه و در طول 205 کیلومتر در حال اجرا است و درحالی‌که 18 سال از عملیات اجرایی آن می‌گذرد مسئولان قول بهره‌برداری کامل از این پروژه تا سال 1400 را داده‌اند.

تین نیوز

راه‌آهن تبریز ـ میانه به‌صورت دوخطه و به طول 205 کیلومتر در حال اجرا است  و در حالی‌که 18 سال از عملیات اجرایی آن می‌گذرد مسئولان قول بهره‌برداری کامل از این پروژه تا سال 1400 را داده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، راه‌آهن تبریز-میانه به‌عنوان شریان ارتباط ریلی کشور با اروپا مطرح که ترانزیت ریلی ایران را برای نخستین بار به اروپا متصل خواهد کرد وهمچنین از فاصله بین تهران ـ تبریز را ازنظر مسافت ۱۱۸ کیلومتر و ازلحاظ زمان 7 ساعت کاهش خواهد داد.

علی‌محمد زاده مجری پروژه راه‌آهن تبریز – میانه به مشقات احداث این خط ریلی در مناطق کوهستانی و سردسیر اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر را پل‌ها و آبروها تشکیل می‌دهد و حدود ۱۷ کیلومتر مسیر نیز گالری و تونل است و همین موضوع موجب پیچیدگی‌هایی در اجرا می‌شود.

محمدزاده  گفت: افتتاح کامل پروژه راه‌آهن تبریز- میانه تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر به‌صورت دوخطه تا سال ۱۴۰۰ انجام  خواهد شد.

او گفت: عملیات اجرایی بعد از ایستگاه بستان‌آباد در حال اجرا بوده و از این شهرستان تا ایستگاه باسمنج به طول ۳۰ کیلومتر است که عملیات زیرسازی ۲۲ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۸ کیلومتر دیگر هم در مرحله انجام عملیات خاکی است.

او گفت: در سال ۹۸ نیز راه‌آهن میانه به ایستگاه باسمنج و در سال ۹۹ به ایستگاه ائل‌گلی تبریز خواهد رسید.

محمدزاده با اشاره به اینکه تمامی اعتبارات تخصیص‌یافته جذب‌شده است، اظهار کرد: تخصیص اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی برای طرح در سال ‌جاری و تصویب بودجه ۴۵۰ میلیارد تومانی برای دو سال آتی در نهاد ریاست جمهوری این وعده را به مردم می‌دهم که این پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده و مردم از سال ۱۴۰۰ سوت قطار تبریز به میانه را بشنوند.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر  به انتظار ۱۸ ساله  برای افتتاح راه‌آهن تبریز – میانه اشاره کرد و گفت: پروژه راه‌آهن تبریز – میانه تا بستان‌آباد تقریباً تمام‌شده است.

وی همچنین ادامه داد: راه‌اندازی راه‌آهن میانه- تبریز و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و همچنین ترکیه می‌انجامد.

او گفت: راه‌آهن تبریز-میانه در دو فاز -میانه- سمت بستان‌آباد و بستان‌آباد- تبریز تکمیل خواهد شد و بخشی از پروژه از بستان‌آباد تا باسمنج نیز تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدصادق پور مهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: راه‌آهن میانه – تبریز به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش مهر، پور مهدی درباره راه‌آهن تبریز-میانه گفت: تاکنون ۱۳۰ کیلومتر از پروژه راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد ریل‌گذاری شده و طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او گفت: افتتاح راه‌آهن میانه تابستان آباد سفرهای ریلی تهران تا تبریز را ۱۰۰ کیلومتر کاهش خواهد داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.