| کد خبر: 241753 |

دلیل این همه هیاهو چیست؟

◄ انعقاد قرارداد بیمه وظیفه کانون انجمن های صنفی کارفرمایی است

همه افرادی که امروز به عنوان مدعی به این اقدام اعتراض دارند زمانی که عضو کانون انجمن صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافری بودند با همین شرکت بیمه کار می کردند و این قراردادی بود که خود این افراد زمانی که در کانون عضویت داشتند پایه و اساس آن را بنا نهادند و پیگیری کردند.

تین نیوز

 عضو هیئت مدیره و مسئول روابط عمومی کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافری کشور انعقاد قرارداد بیمه بخش مسافری را وظیفه مهم این کانون دانست.

به گزارش تین نیوز، مسلم غنی پور  با تاکید بر لزوم حفظ احترام کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر به عنوان عالی ترین مقام صنفی، در مورد انتقادات صورت گرفته از انعقاد قرارداد این کانون با شرکت بیمه دانا توضیحاتی ارایه کرد.

وی گفت: این کانون پس از حدود 2 ماه ارزیابی از طریق کارشناسان و استعلام شرایط شرکت های بیمه گزار با  شرکت بیمه ای قرارداد بست که در طی بیش از 23 سال گذشته قراردادهای بیمه با همین شرکت انجام شده بود.

وی افزود: همه افرادی که امروز به عنوان مدعی به این اقدام اعتراض دارند زمانی که عضو کانون انجمن صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافری بودند با همین شرکت بیمه کار می کردند و این قراردادی بود که خود این افراد زمانی که در کانون عضویت داشتند پایه و اساس آن را بنا نهادند و پیگیری کردند.

بیشتر بخوانید:

این فعال صنفی با تاکید بر این که در نهایت شرکت های مسافری تصمیم گیرنده هستند که این قرارداد را امضا کنند یا نکنند، خاطر نشان کرد: اکنون این پرسش مطرح است که دلیل این همه هیاهو چیست؟ اگر با شرکت جدیدی تفاهم نامه امضا شده بود موضوع قابل توجیه بود اما چرا قراردادی که به صورت روتین انجام می شد و اکنون تعهدات خدماتش افزایش یافته، مورد اعتراض قرار گرفته است؟

وی در مورد دلیل افزایش مبلغ حق بیمه عنوان کرد: در سال های قبل نیز در ازای افزایش سقف تعهدات، مبلغ حق بیمه افزایش می یافت و در قرارداد اخیر نیز چند بند در بخش تعهدات درمان به خدمات تحت پوشش بیمه طی  23 سال گذشته افزوده و دریافت خدمات آنلاین نیز امکان پذیر شد که این افزایش تعهدات درمان بسیار چشمگیر بود.

عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافری کشور افزود: این که گفته شده برای امضای تفاهمنامه و انعقاد قرارداد با دیگر تشکل های صنفی مسافری، مشورت صورت نگرفته و نظرات آنان شنیده نشده، کذب بوده و این کانون با همه فعالان عرصه حمل و نقل مسافر مشورت کرده است.

غنی پور با تاکید بر این که بیمه ای که افراد منتقد برای انعقاد قرارداد جدید پیشنهاد داده اند، فاقد برخی زیرساخت های لازم است و حتی در برخی استان ها شعبه هم ندارد، بیان کرد: اینها موضوعات مهمی است که در موردش با تشکل ها صحبت و مشورت شد و در نهایت قرار بر این شد که تفاهم نامه ای با شرکت بیمه دانا امضا شود.

وی بار دیگر متذکر شد: قابل توجه است که بیمه دانا در طول 23 سال و اندی که پوشش بیمه صنعت را به عهده داشت سه بند از جمله آزمایش، نخ، گچ و پانسمان و چشم پزشکی را اصلا تحت پوشش درمان نداشت که در قرارداد جدید ما این موارد را با وجود آن که نقطه خطر و ریسک شرکت های بیمه گزار هستند درخواست نموده و به تعهدات بیمه اضافه کردیم. ضمن این که این امکان نیز برای هریک از شرکت های مسافری فراهم شد که در صورت توانمندی و علاقه مندی از تعهدات بیشتری استفاده کنند.

غنی پور در مورد این که آیا از نظر قانونی، کانون انجمن صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافری کشور می تواند با شرکت های بیمه قرارداد منعقد کند، گفت: شرکت های بیمه فقط این امکان را دارند که با شرکت های مسافری انعقاد قرارداد داشته باشند زیرا وصول دریافتی های آنها باید از طریق شرکت های مسافری صورت گیرد و بیمه ها به هیچ وجه نمی توانند با جای دیگری قرارداد ببندند و انعقاد قرارداد وظیفه کانون انجمن صنفی های کارفرمایی حمل ونقل مسافر کشور است که از طریق شرکت های مسافری امکان انجام این کار را دریافت می کنند.

به گفته وی افرادی که اکنون منتقد هستند در سال هایی که خودشان عضو کانون انجمن صنفی کارفرمایی بودند این تفاهم نامه ها را با بیمه امضا کرده و قراردادها را منعقد می کردند.

این مقام صنفی ضمن درخواست از مسئولان امر برای ورود و تحلیل و بررسی مشکلات به وجود آمده در مورد قرارداد اخیر بیمه بخش مسافری و با تاکید بر این که خود او از انجمن صنفی لارستان به کانون راه یافته است گفت: چه دلیلی وجود دارد که در اولین روزهای سال 1401  قرارداد انجمن صنفی لارستان را با اداره کل شیراز فسخ کردند؟

غنی پور تاکید کرد: انعقاد قرارداد با شرکت بیمه دانا به هیج وجه اقدامی شخصی نیست و اعضای کانون پس از بررسی و ارزیابی نظرات کارشناسی و نظرات مجمع این تصمیم را اتخاذ کرده و تمام تلاش خود را برای انجام یک اقدام قابل قبول برای زحمتکشان این عرصه به خرج داده اند.

وی در مورد اظهاراتی که درباره پرداخت هزینه بیمه مدیران و کارکنان شرکت های مسافری از مبالغ دریافتی از مالکان مطرح می شود، نیز گفت: هیچ گونه هزینه ای از رانندگان و مالکان تحت عنوان بیمه مدیران و کارکنان شرکت ها دریافت نمی شود.

عضو هیئت مدیره کانون انجمن صنفی کارفرمایان حمل و نقل مسافری کشور عنوان کرد: طبق تفاهم نامه ای که با شرکت های بیمه انجام شده است، این شرکت ها در قبال وصول دریافتی ها و حق بیمه شرکت بیمه، مدیران و کارمندان شرکت ها را تحت پوشش درمان قرار دهند.

غنی پور گفت: از شرکت های مسافری درخواست دارم در مورد انعقاد قرارداد بیمه آگاه باشند تا مجموعه تحت پوششان به مشکل برنخورند و قضایای چند سال پیش که با بیمه البرز قرارداد بسته شد اما پس از مدتی به علت خدمات ناقص، فسخ شد، به وجود نیاید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.