| کد خبر: 240283 |

موضوع کیفیت پایین خودرو‌های داخلی مدتی است داغ شده و گلایه‌های مردم، پلیس راهور و نمایندگان مجلس را به دنبال داشته تا جایی که مقام معظم رهبری هم بر لزوم ارتقای کیفیت خودرو‌ها تاکید کردند.

تین نیوز

 در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی با رهبر معظم انقلاب، ایشان بر لزوم ارتقای کیفیت خودرو‌های داخلی تاکید کردند و فرمودند: "حمایت‌های زیادی در طول این سال‌ها از صنعت خودروی کشور شده، کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند درست هم می‌گویند، حق با مردم است، یعنی اعتراض مردم به جاست، این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند. ".

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، اما مسئول کیفیت خودرو کیست و یا کجاست؟ وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید ما مسئول کیفیت نیستیم.

مهدی صادقی نیارکی معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌گوید: در حال حاضر مسئولیت کیفیت خودرو‌های تولید شده با سازمان ملی استاندارد است و ارزیابی‌های کیفی که به آن‌ها ستاره تعلق می‌گیرد توسط سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.

سازمان ملی استاندارد هم خود خودروسازان را مسئول کیفیت می‌داند.

مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد می‌گوید: نظارت بر کیفیت محصول بعهده سازنده است و خودروساز باید در لبه تولید بر کیفیت محصول خود نظارت کند.

به سراغ خودروسازان رفتیم آن‌ها مدعی هستند تاکنون همه تولیدات با نظر و نظارت سازمان ملی استاندارد عرضه شده است.

 محمدحسن جبلی جوان معاون کیفیت خودروسازی سایپا با اشاره به نظارت‌های سازمان ملی استاندارد نیز اینگونه می‌گوید: ناظران سازمان ملی استاندارد در کارخانه حضور دارند و آزمون‌های مربوط به استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرو با حضور نمایندگان این سازمان در سال دو بار انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است: کیفیت پایین خودرو‌ها به دلیل استفاده از قطعات غیر استاندارد در خط تولید است.

 سید رضا فاطمی امین می‌گوید: حدود ۷۰ درصد کیفیت خودرو مربوط به کیفیت قطعه می‌شود، اینکه کیفیت قطعه پایین باشد به روابط بین خودروسازان و قطعه سازان برمی گردد چرا که این روابط به خوبی تنظیم نشده است و خودروساز که در موضوع نقدینگی دچار مشکل است و در واردات هم مشکل دارد قطعه نامطلوب را تا حدی می‌پذیرد و از آن در خودروسازی استفاده می‌کند.

سازمان ملی استاندارد کار بازرسی قطعات خودرو روی خط تولید را به شرکت‌های خصوصی واگذار کرده است که حق و حقوق این شرکت‌های خصوصی را خود خودروسازان پرداخت می‌کنند.

محمد باقری بناب عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص کیفیت خودرو می‌گوید: شرکت استاندارد ایران، کیفیت خودرو را با ستاره تعیین می‌کند که همین ارتباط میان خودروسازان و شرکت استاندارد باعث بروز نوعی فساد شده است. خودروسازان با شرکت استاندارد قرارداد می‌بندند تا استانداردسازی شود که حتما در این بین فساد‌هایی به وجود می‌آید. بر همین اساس باید پیگیری‌ها صورت گیرد تا این شرکت با استاندارد یا وزارت صمت ارتباط داشته باشند.

علاوه بر بازرسی‌های سازمان ملی استاندارد، براساس قانون ارتقای کیفیت خودرو مصوب سال ۱۳۸۹، وزارت صنعت مسئول هر نوع محصول بی کیفیت است، تا زمانی که صنعت خودروسازی به بخش خصوصی واگذار و بازار انحصاری خودرو به رقابت تبدیل نشود نمی‌توان انتظار ارتقا کیفیت داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید