◄ موضع دادستانی درباره فعالیت برون شهری تاکسی های اینترنتی مشخص شد
در حالی در یک ماه اخیر شاهد تبلیغات گسترده شرکتهای اینترنتی برای انجام سفرهای بین شهری هستیم که فعالیت این شرکتها در جادهها نه تنها منع قانونی داشته و بلکه این شرکتها به دادستانی هم متعهد شدهاند که فعالیت بین شهری نداشته باشند.

در حالی در یک ماه اخیر شاهد تبلیغات گسترده شرکت های اینترنتی برای انجام سفرهای بین شهری هستیم که فعالیت این شرکت ها در جاده ها نه تنها منع قانونی داشته، بلکه این شرکت ها به دادستانی هم متعهد شده اند که فعالیت بین شهری نداشته باشند.
به گزارش تین نیوز، چهارشنبه 11 تیرماه بود که یک عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان مسافری در مورد فعالیت تاکسی اینترنتی در سفرهای بین شهری به خبرنگار ما گفت: در زمان ریاست قبلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، این سازمان یک رای از قوه قضاییه گرفته است که مطابق آن فعالیت تاکسی های اینترنتی در بیرون شهر ممنوع است.
داوود کشاورزیان رئیس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت و گو با تین نیوز، در توضیح این رای قضایی عنوان کرد: با توجه به تبلیغات تاکسی های اینترنتی برای سفرهای برون شهری در زمان ریاست بر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با توجه به این که سیاست نظام و دولت در حمل و نقل برون شهری توسعه حمل و نقل عمومی است، تبلیغات و فعالیت این شرکت ها را مغایر با توسعه حمل و نقل عمومی دانستیم.
تبلیغ عجیب یک شرکت تاکسی اینترنتی در فضای مجازی
وی افزود: بر این اساس در نامه ای به دادستانی تهران درخواست کردیم شرکت های مذکور وارد این حوزه نشوند و دادستانی هم مدیران شرکت ها را احضار کرد و از آنها تعهد گرفت در فعالیت خود تجدید نظر کنند و آنها هم متعهد به این حذف این خدمات شدند و پس از آن بود که اگر درخواست سفرهای برون شهری به این شرکت های اینترنتی ارایه می شد آنها اعلام می کردند چنین سرویسی ندارند.
وی گفت: علت این ممنوعیت هم مغایرت این موضوع با توسعه حمل و نقل عمومی است. در حمل و نقل درون شهری تاکسی های اینترنتی عمدتاً جایگزین حمل و نقل شخصی شده اند و متقاضیان به جای این که با خودروی شخصی از نقطه ای به نقطه ای دیگر بروند از این تاکسی های اینترنتی استفاده می کنند.
کشاورزیان افزود: این موضوع از این نظر که تعداد خودروهای موجود در سطح شهر و خودروهای متوقف در حاشیه خیابان ها را کمتر و به روان شدن ترافیک کمک می کند، اقدام قابل قبولی بود اما در حمل و نقل برون شهری، سیاست نظام و دولت، توسعه حمل و نقل عمومی بوده و فعالیت این شرکت ها مغایر با حمل و نقل عمومی است.