| کد خبر: 214399 |

◄ موضع دادستانی درباره فعالیت برون‌شهری تاکسی‌های اینترنتی مشخص شد

در حالی در یک ماه اخیر شاهد تبلیغات گسترده شرکت‌های اینترنتی برای انجام سفرهای بین شهری هستیم که فعالیت این شرکت‌ها در جاده‌ها نه تنها منع قانونی داشته و بلکه این شرکت‌ها به دادستانی هم متعهد شده‌اند که فعالیت بین شهری نداشته باشند.

تین نیوز

در حالی در یک ماه اخیر شاهد تبلیغات گسترده شرکت‌های اینترنتی برای انجام سفرهای بین شهری هستیم که فعالیت این شرکت‌ها در جاده‌ها نه تنها منع قانونی داشته، بلکه این شرکت‌ها به دادستانی هم متعهد شده‌اند که فعالیت بین شهری نداشته باشند.

به گزارش تین نیوز، چهارشنبه 11 تیرماه بود که یک عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری در مورد فعالیت تاکسی اینترنتی در سفرهای بین شهری به خبرنگار ما گفت: در زمان ریاست قبلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این سازمان یک رای از قوه قضاییه گرفته است که مطابق آن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در بیرون شهر ممنوع است.

داوود کشاورزیان رئیس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو با تین نیوز، در توضیح این رای قضایی عنوان کرد: با توجه به تبلیغات تاکسی‌های اینترنتی برای سفرهای برون شهری در زمان ریاست بر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با توجه به این‌که سیاست نظام و دولت در حمل و نقل برون شهری توسعه حمل و نقل عمومی است، تبلیغات و فعالیت این شرکت‌ها را مغایر با توسعه حمل و نقل عمومی دانستیم.

تبلیغ عجیب یک شرکت تاکسی اینترنتی در فضای مجازی

وی افزود: بر این اساس در نامه‌ای به دادستانی تهران درخواست کردیم شرکت‌های مذکور وارد این حوزه نشوند و دادستانی هم مدیران شرکت‌ها را احضار کرد و از آنها تعهد گرفت در فعالیت خود تجدید نظر کنند و آنها هم متعهد به این حذف این خدمات شدند و پس از آن بود که اگر درخواست سفرهای برون شهری به این شرکت‌های اینترنتی ارایه می‌شد آنها اعلام می‌کردند چنین سرویسی ندارند.

وی گفت: علت این ممنوعیت هم مغایرت این موضوع با توسعه حمل و نقل عمومی است. در حمل  و نقل درون شهری تاکسی‌های اینترنتی عمدتاً جایگزین حمل و نقل شخصی شده‌اند و متقاضیان به جای این‌که با خودروی شخصی از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر بروند از این تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

کشاورزیان افزود: این موضوع از این نظر که تعداد خودروهای موجود در سطح شهر و خودروهای متوقف در حاشیه خیابان‌ها را کمتر و به روان شدن ترافیک کمک می‌کند، اقدام قابل قبولی بود اما در حمل و نقل برون‌ شهری، سیاست نظام و دولت، توسعه حمل و نقل عمومی بوده و فعالیت این شرکت‌ها مغایر با حمل و نقل عمومی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.