| کد خبر: 199160 |

◄ موضع رسمی سازمان راهداری: فعالیت بین شهری مسافربرهای اینترنتی ممنوع است

به تازگی تصویر چند نامه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که محتوای آنها تاکیدی بر ممنوعیت فعالیت سایت‌ها و اپلیکیشن‌های غیر مجاز اینترنتی در حوزه حمل و نقل بین‌شهری است.

تین نیوز

به تازگی تصویر چند نامه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که محتوای آنها تاکیدی بر ممنوعیت فعالیت سایت‌ها و اپلیکیشن‌های غیر مجاز اینترنتی در حوزه حمل و نقل بین‌شهری است.

به گزارش تین نیوز، در یکی از این نامه‌ها که از سوی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به معاون قضایی دادستان کل کشور نوشته شده، نام سایت‌ها و اپلیکیشن‌های غیر مجاز در حمل و نقل بین‌شهری ذکر شده است.

بیشتر بخوانید:

در نامه دیگر، معاون قضایی دادستان کل کشور ضمن پیوست نامه معاون وزیر راه و شهرسازی (رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) خواستار اقدام قانونی دادستان عمومی و انقلاب تهران در این مورد شده است.

آن‌چنان که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تین نیوز گفته است: «براساس قوانین جاری، اقدام به هرگونه جابه‌جایی و حمل و نقل مسافر بین‌شهری باید از طریق شرکت‌های مسافربری بین‌شهری که از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجوز فعالیت معتبر دارند، صورت بگیرد و این امر باید با رعایت مقررات مربوطه از جمله به‌کارگیری ناوگان پلاک عمومی دارای کارت معتبر، رانندگان دارای کارت هوشمند معتبر و در محابت اوراق صورت وضعیت مسافری و اسناد حمل و نقل صادره از سوی شرکت حمل و نقل و رعایت سایر مقررات مربوطه صورت بگیرد و اقدام به مسافربری خارج از چارچوب شرایط و ضوابط مقرر، برخلاف قانون و غیر مجاز خواهد بود».

به گزارش تین نیوز، سازمان راهداری تاکید کرده است: «در حال حاضر مسافربرهای آنلاین فاقد هرگونه مجوز حمل و نقل مسافر در مسیرهای بین‌شهری از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده و اقدام آنان درحمل مسافر بین‌شهری برخلاف قانون و غیر مجاز است. با توجه به توسعه فعالیت غیرمجاز مسافربرهای آنلاین در حمل و نقل بین‌شهری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری با استعلام از ادارات کل استانی تابعه، فهرستی از عاملین به تخلف یاد شده در استان‌ها را احصاء و دسته‌بندی کرده است».

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، «این سازمان طبق قانون متولی حمل و نقل  عمومی مسافربری بین‌شهری کشور است و مطابق رسالت ذاتی خود در مدیریت امور حمل و نقل بین‌شهری کشور تاکنون طی چندین نوبت فعالیت غیرمجاز مسافربرهای آنلاین را به همراه ذکر اثرات مخرب این اقدام در بخش حمل و نقل عمومی مسافر به مراجع قضایی کشوری منعکس کرده و پیگیری لازم را در جهت پیشگیری از اقدام یاد  شده صورت داده است.علاو بر اقدام یاد شده، موضوع پیشگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی در حمل و نقل بین‌شهری نیز مکرر از سوی سازمان متبوع مورد پیگیری قرار گرفته  که با اقدام و همکاری پلیس راه در این بخش نیز نظارت های مطلوب‌تری اعمال خواهد شد و خوشبختانه اخیراً معاونت قضایی دادستانی کل کشور نیز مراتب را به دادستانی‌های عمومی و انقلاب استان‌های مربوطه منعکس و درخواست اعمال برخورد قانونی با متخلفین را کرده است. بدیهی است پیشگیری عملیاتی از بروز تخلف در این حوزه و اعمال برخوردهای قانونی در حوزه دستگاه قضایی و انتظامی کشور است که در حال انجام نیز هست.»

photo_2019-11-05_09-16-34

 

photo_2019-11-05_09-16-47

 

photo_2019-11-05_09-16-57

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.