| کد خبر: 221098 |

عضو هیئت مدیره شرکت بندر خشک اصفهان با بیان اینکه هنوز مجوز تاسیس بندر خشک اصفهان صادر نشده است، گفت: اگر اختلافات متولیان صدور مجوز با سرمایه‌گذاران حل شود این بندر ظرف سه ماه به بهره برداری می‌رسد.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره شرکت بندر خشک اصفهان با بیان اینکه هنوز مجوز تاسیس بندر خشک اصفهان صادر نشده است، گفت: اگر اختلافات متولیان صدور مجوز با سرمایه‌گذاران حل شود این بندر ظرف سه ماه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حبیب‌الله بهرامی درباره وضعیت بندر خشک اصفهان، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران این پروژه، برای تأسیس آن آمادگی کامل دارند اما مجوز وزارت راه و شهرسازی هنوز صادر نشده است.

وی افزود: آئین‌نامه جدیدی برای این پروژه تدوین شده و بر اساس آن بندر خشک به دهکده لجستیک تبدیل می‌شود. سازمان متولی این بندر در استان‌های مختلف، متفاوت است اما بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی این متولی در هر استان، اداره کل راه و شهرسازی یا اداره کل راه آهن خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون گفت: متولی این بندر در استان اصفهان راه آهن بوده و در نظر دارد عملیات اجرا و بهره‌برداری از این پروژه را خود به دست گیرد در حالی که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، این سازمان اجازه چنین اقدامی را ندارد. راه آهن تنها باید بر این پروژه نظارت کند اما خواستار ساخت و اداره این بندر است. این برداشت نادرست از قانون است زیرا بنا بر اصل ۴۴ قانون اساسی، سرمایه گذاری دولت جز در مناطق محروم که هیچ سرمایه‌گذاری ندارد ممنوع است.

بهرامی افزود: به رغم آنکه سرمایه گذاران آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در این بندر را دارند اما به دلیل اختلافاتی که بین راه‌آهن و سرمایه گذاران به وجود آمده است، عملاً تأسیس بندر خشک در مراحل اولیه اولیه متوقف و لازم است نهادهایی همچون اتاق بازرگانی اتاق تعاون و خانه صنعت و معدن از طرف فعالان استان در این موضوع پادرمیانی کنند.

وی ادامه داد: یکی از سهام داران این بندر ۱۰۰ هکتار زمین محصور شده در اختیار دارد که در صورت صدور مجوز تأسیس ظرف سه ماه فاز اول این بندر راه‌اندازی و همزمان کلنگ فاز دوم آن نیز بر زمین زده خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت بندر خشک اصفهان درباره مزیت‌های تأسیس بندر خشک گفت: تأسیس این بندر در کاهش آلودگی‌های محیط زیستی، صرفه‌جویی در مصرف گازوئیل و کاهش تلفات جاده‌ای تأثیرات بسزایی دارد. همچنین مرزها تنها به محل عبور کالا تبدیل می‌شود و در نتیجه کالا در مرزهای دریایی و خشکی معطل نمی‌ماند.

بهرامی افزود: این پروژه تسهیل کننده روند صادرات و واردات است و با تأسیس آن لزومی ندارد صادر کننده برای دریافت یا صدور کالا به مرزهای دریایی و زمینی کشور سفر کند. همچنین اشتغالزایی خوبی در شرق اصفهان خواهد داشت؛ این منطقه به دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی با بیکاری‌های زیادی مواجه بوده است.

به گزارش ایمنا، محسن مهرعلیزاده استاندار سابق اصفهان، پیشتر در این مورد گفته بود: "تیمی بسیار قوی برای پیگیری مسائل بندر خشک تعیین شده و تمامی مجوزهای لازم برای تأسیس این بندر در اصفهان اخذ شده است اما منتظر نظر وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون‌های مربوطه هستیم. " این در حالی است که به نظر می‌رسد اجرای این پروژه، به فراموشی سپرده شده است.

لازم ذکر است پیگیری‌های خبرنگار ایمنا برای پاسخگویی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مورد به نتیجه نرسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین