| کد خبر: 238566 |

یک مقام صنفی:

◄ حذف فیزیکی بارنامه‌، موجب شفاف سازی می شود

یک مقام صنفی با توجه به حذف فیزیکی بارنامه‌ ها از ۱۵ دی ماه اجرایی گفت: این کار موجب شفاف سازی و عدم سو استفاده بعضی از شرکت‌ ها می‌ شود.

تین نیوز

یک مقام صنفی با توجه به حذف فیزیکی بارنامه‌ ها از ۱۵ دی ماه اجرایی گفت: این کار موجب شفاف سازی و عدم سواستفاده بعضی از شرکت‌ ها می‌ شود.

به گزارش تین نیوز، محسن جلالی در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: اگر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه این طرح و برای برداشتن هزینه اضافه از گردن مصرف کننده، به سوی این کار برود که یک کد اقتصادی به شماره هوشمند هر کامیون تعلق بگیرد و پس از بارگیری با استفاده از کیف پول خود بتواند چهار درصد حق سازمان و نیم درصد بیمه تکمیلی و بیمه بار را پرداخت کند و پس از ثبت این مراحل یک کد به عنوان بارنامه برای کاربر ارسال شود حدود هشت درصد به نفع اقتصاد مصرف کننده و سرمایه گذار می باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون‌ داران اصفهان با تاکید بر این که  لازمه این کار نصب دوربین‌ های پلاک خوان در جاده ها است، افزود: همچنان که گفته شد از لحاظ اقتصادی، حدود هشت درصد به نفع اقتصاد مصرف کننده و سرمایه گذار است که مبلغ آن روزانه از میلیارد تومان  هم فراتر می‌ رود که با این روش صدور بارنامه، تمامی این پول به چرخه اقتصادی بر گشت داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جلالی تاکید کرد: البته باید خیلی خوش بین باشیم که مثال را روی هشت در صد ذکر کرده ایم چون بعضی از کمسیون ها به رقم 50 درصد از کل کرایه هم می‌ رسد و اگر بخواهیم شفاف تر صحبت کنیم بعضا مقداری از همین کمیسیون به صاحب بار برگشت داده می‌شود و این امر فساد سیستمی به دنبال دارد که باید از یک جا شروع کرد زیرا هرس کردن شاخه شاخه سودی ندارد باید از ریشه مشکلات را برطرف کرد.

به گزارش تین نیوز، روز چهارشنبه یکم دی ماه ایرنا به نقل از حسین متولی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای کشور از حذف فیزیکی بارنامه‌ های جاده‌ ای از ۱۵ دی ماه جاری در سراسر کشور اجرایی خبر داد.

حسین متولی این مطلب را در همایش بزرگداشت روز راهدار در قزوین، اظهار کرد و افزود:  شرکت ها، رانندگان و پلیس باید در اجرای این طرح به ما کمک کنند تا براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و قانون مبارزه با قاچاق کالا برنامه حذف فیزیکی بارنامه ها با فراهم شدن زیرساخت های آن اجرایی شود.

وی گفت: در بخش حمل و نقل ، ۸.۵ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به راه های ارتباطی است که این میزان در فضای تجاری عدد بالایی را به خود اختصاص داده است.

متولی ادامه داد: حمل و نقل تاثیر زیادی بر مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک جامعه دارد و یکی از عوامل مهم توسعه کشورها شناخته می شود.

وی گفت: به لحاظ آماری نیز سالانه ۱۰ میلیون مسافر توسط ناوگان مسافری و ۹۰۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری در کشور جابه جا می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • لطیف خاموشی 2 0

    ظاهراً صورت مسئله را کلا اشتباه به استحضار این مدیر محترم رسانیده اند .
    شما لازم نیست با حذف فیزیکی بارنامه راننده را دچار مشکل کنید .بهتر بروید اطلاعات مندرج در بارنامه را کامل کنید و ترتیبی اتخاذ کنید که نسخه الکترونیکی تان در اختیار مراجع تصمیم گیرنده قرار گیرد تا آنها از بانک اطلاعاتی سازمان برای تصمیمات مدیریتی استفاده کنند .
    سازمان سما هیچ اطلاعاتی درخصوص آمار نیمه یدک های موجود ندارید .بارنامه های شما هیچ اطلاعاتی از رانندگان بدون کامیون ،رانندگان خودمالک ،میزان ملکیت کامیون ها ،میزان بارهای حمل شده توسط کامیون های ملکی شرکتها را ارائه نمیکند .چرا واقعیت ها را نمی‌گویید ؟!
    چرا نمی‌گویید ما جامعه حمل ونقل را با اطلاعات غلط و انحراف افکار آنها گول می‌زنیم ؟!
    آقا شفافیت جای دیگری است درحذف فیزیکی بارنامه نیست .

    در تکمیل کردن اطلاعات در بانک اطلاعات بارنامه است .
    در تحلیل اطلاعات توسط سیستم های آی تی است .
    تا کی قرار است به بازی موش و گربه ادامه بدهید؟!

  • جلیل 0 0

    باسلام
    برای بنده ۳۲۰۰ کرایه زدن همون کرایه هم کمتر از قانونیشه ۷۵۰ کمسیون گرفتن واقعاخجالت بکشین