| کد خبر: 49804 |

◄ وظایف شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در قبال حقوق مسافر چیست؟

تین نیوز | وظایف شرکت ها و تعاونی های مسافربری در قبال صدور بلیت، تاخیر در زمان حرکت، کیفیت جابجایی، توشه راه مسافر، خدمات دهی و رعایت نکات بهداشتی و رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان مسافر جزء حقوق مسافر محسوب می شود که در صورت آگاهی از آن می تواند نسبت به بهبود شرایط حمل و نقل جاده ای به سازمان های متولی کمک شایانی کند.

به گزارش تین نیوز، لازمه داشتن سفری راحت، روان، ایمن و داشتن آگاهی کافی در خصوص حقوق خود در سفرهای بین شهری با اطلاع از شرایط و مقررات مربوط به شرکت های حمل و نقل مسافر است و در طرف مقابل شرکت ها و تعاونی های مسافربری نیز در قبال مسافر موظف به رعایت نکاتی چند در باب حقوق مسافر هستند.

قوانین بلیت
اولین نقطه ارتباطی میان شرکت مسافربری و مسافر در زمان تهیه بلیت شکل می گیرد اما در همان نقطه اول شرکت یا تعاونی موظف به رعایت قوانین مربوط به بلیت است. به طوری که طبق قانون بلیت، قرارداد فی مابین مسافر و شرکت یا موسسه مسافربری است که برای جایجایی مسافر از مبدا تا مقصد در خلال یک دوره زمانی مشخصبا وسیله نقلیه مشخص با وسیله نقلیه معین صادر می شود و بر اساس آن کلیه مسئولیت های سفر بر عهده شرکت یا موسسه و در قبال آن مسئول و در برابر مسافر پاسخگو است.

بلیت مسافر باید توسط شرکت مسافربری مهمور و حد اقل اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی مسافر، نام شرکت یا موسسه صادر کننده بلیت، شماره ردیف صندلی، مبدا و مقصد سفر، مبلغ کرایه و تاریخ و ساعت حرکت با خط خوانا و بدون خط خوردگی در آن درج شده باشد. همچنین ذکر نام پایانه مقصد در شهرهایی با بیش از یک پایانه الزامی است.

همچنین در گذشته، که سوار کردن مسافر بین راهی ممنوع نبوده، شرکت موظف به بلیت ارائه کند. و مسافر نیز پس از مطالعه کامل بلیت و اطمینان از صحت اطلاعات تا پایان سفر آن را نزد خود نگه دارد.

وظیفه شرکت مسافربری قبل از شروع سفر
شرکت های و تعاونی های حمل و نقل مسافر، قبل از شروع سفر باید اطلاعاتی همچون، مسیر حرکت، مدت زمان سفر، محل ها و زمان های توقف، نام راننده و خدمه، نوع وسیله همچنین امکانات رفاهی موجود در وسیله نقلیه را ارائه کنند.

شرایط حمل بار یا توشه راه مسافر
اگر مسافر تا یک ساعت قبل از شروع سفر درخواست تحویل بار یا توشه راه خود را جهت نگهداری در اتوبوس یا وسیله نقلیه داشته باشد، شرکت موظف به دریافت آن، سپس باید نشان شماره دار مخصوص را روی هر یک از قسمت های بار یا توشه راه مسافر نصب کند و ته برگ یا رسید آن را به مسافر تحویل دهد. همچنین حمل توشه راه مسافر در داخل اتوبوس ممنوع است، اما شرکت مسافربری در برابر توشه راه مسافران در زمان وقوع هر نوع حادثه باید پاسخگو باشد.

لازم به ذکر است، حمل بار یا توشه راه از سوی مسافر تا 20 کیلوگرم رایگان است و به ازای هر کیلوگرم اضافه بار تنها 2.5 درصد نرخ پایه بلیت باید از مسافر اخذ گردد.

قوانین مشمول تاخیر حرکت اتوبوس
قبل از هر چیز شرکت یا تعاونی مسافربری موظف به تامین وسیله نقلیه ایمن و راحت برای جابجایی مسافر به مقصد تایین شده است. اما در صورت تاخیر در زمان حرکت وسیله حمل و نقلی، شرکت باید وسیله نقلیه مناسب را  جایگزین قبلی کند همچنین در زمان بروز تاخیر در اعزام اتوبوس اگر بیش از یک ساعت موجب معطلی مسافر شود باید در صورت درخواست مسافر کل مبلغ بلیت را باز گرداند.

اگر مسافر از سفر انصراف داد
در صورت در خواست انصراف از سفر توسط مسافر تا یک ساعت قبل از حرکت وسیله نقلیه شرکت یا تعاونی می بایست 90 درصد  و در زمان قبل یا بعد از حرکت 50 درصد مبلغ بلیت را به مسافر بازگرداند. همچنین در صورت درخواست مسافر، شرکت بدون دریافت هرگونه وجهی موظف به تمدید بلیت مسافر است.

قوانین خدمات دهی و بهداشت وسیله نقلیه
مسافرین باید فقط در مقصد مذکور در بلیت پیاده شوند و در صورت خرابی اتوبوس در طول سفر شرکت موظف به تامین اتوبوس در اسرع وقت و بدون دریافت هرگونه وجه اضافی از مسافر است و باید وقت کافی در اختیار مسافر برای انجام فریضه نماز و صرف غذا قرار داده شود. همچنین مواد غذایی داخل اتوبوس باید دارای تاریخ مصرف باشند و راننده ها موظف هستند  برای جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا وسیله حمل و نقل عمومی خود را داخل محوطه پایانه خاموش کنند.

وظایف شرکت های مسافربری نسبت به ایمنی سفر
استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی ایمن و راحت حق مسافر است به همین دلیل باید اتوبوس ها بدون نقص فنی با آمادگی بالا برای هر نوع سفر از سوی شرکت ها و تعاونی ها تامین شوند. اما رعایت ساعت کاری راننده به عنوان یکی از نکاتی که امروزه در کشور ما کمتر بدان پرداخته می شود، موجب بروز حوادث جانی و مالی جبران ناپذیری در سفرهای جاده ای بوده است. به طوری که 70 درصد تلفات ناشی از عامل انسانی به دلیل خستگی و خواب آلودگی بوده است.

طبق قانون، رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی باید از بیش از 8 ساعت رانندگی در طول یک سفر خودداری کنند. لذا مسئولیت شرکت ها و تعاونی های مسافربری اعزام راننده کمکی برای سفرهای طولانی تر از 8 ساعت است. 

برای ارائه شکایات در خصوص تخلفات شرکت ها و تعاونی های مسافربری می بایست با دفاتر حمل و نقل و پایانه های مستقر در پایانه های سراسر کشور و یا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارتباط برقرار شود.

امیداوریم با خواندن این مطلب آگاهی لازم نسبت به وظایف شرکت های حمل و نقل مسافربری برون شهری در قبال مسافر فراهم شده شود تا در آینده شاهد کاهش نارضایتی ها از شرکت ها و تعاونی ها و همچنین افزایش ایمنی در طول سفر باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • arash۶۰aria @ gmail. com 3 4

    سلام. خسته نباشی.. بینهایت سپاسگزارم ازتون.. واقعأ از مطالب مفید و سازنده تون استفاده کردم.. دمتون گرم.. خدا نگهدارتون

    • ناشناس 1 0

      سلام ..این چه وضعشع...ترمینال کاوه بازار سیاه راه انداخته اند

  • 16 0

    بنده در تاریخ ۲۳/۱۲ / ۹۵ بلیط ازمشهد به تهران راداشتم از شرکت لوان نور مشهدوساعت ۶/۳۰ساعت بلیط بود اتوبوس به اصلاح وی ای پی بود اما به اتوبوس درجه ۳بیشتر شباهت داشت فقط صندلی ها ۳نفره بود واسم وی ای پی را یدک می کشید اتوبوس تکمیل نشده بود ومتاسفانه راننده در هر شهری وارد میشد وشروع به مسافر کشی میکرد.. شهرهای مشهد. نیشابور.. دامغان. سمنان جمعا ۳ساعت توقف داشت.. بدتریرن مسافرتی بود که داشتم از دوستانم هم تقاضا دارم با این شرکت مسافرت نکنن واز قطار و…استفاده کن…مبلغ۵۰/۰۰۰هزینه بلیط بود حتی یک لیوان اب هم ندادن…خیلی بی کیفیت بود…

    • روح الله 2 1

      من در تاریخ ۵ مهر از تهران به مشهد از تعاونی لوان نور استفاده کردم . متاسفانه افتضاحه ‌. فقط اسم وی ای پی رو یدک میکشه

  • مصطفایی 2 1

    سلام
    حقوق مسافر در قبال مسافر رو میشه شرح بدین؟
    ینی اگه یکی از مسافرا باعث مزاحمت واسه سایرین بشه، کسی که مورد مزاحمت قرار گرفته قانونا چه حقی داره؟

  • آرمان 15 1

    سلام
    خسته نباشید
    بنده بلیط از شرکت میهن نور آریا برای ساعت 7 و نیم روز 25 آبان ماه از مقصد تهران ترمینال غرب به مقصد تبریز داشتم
    الان میگه 8 و نیم حرکت میکنه، میخوای چیکار کنی ،برو به دفتر بگو!
    الان بنده برای پیگیری باید چیکار کنم

    • نقطه آخر خط 0 0

      تا یک ساعت تاخیر حساب نمیشه.

  • عباس 12 1

    سوار بر اتوبوس بودیم وراننده اعلام توقف ۱۰دقیقه ای کرد ومسافرین پیاده شدن ومسافری میانسال با تاخیر رسید وراننده آن شخص را سوار نکرد بدون آن شخص حرکت کرد وایشون مسافر سر راهی بود وتمام وسایل ایشون داخل ماشین جاماند الان ایشون باید چه کند که هیچی نداشت

  • مریم 3 1

    من بلیط از شرکت مسافربری ایران پیما ساری بلیط برای کرج گرفتم ساعت22:30.اول از اینکه منو ساعت 24:40قایمشهر پیاده و سوار اتوبوس دیگه ای کرده و در اعتراض من میگن ما کرج نمیریم.به نظر شما چرا باید این اتفاق بیفته و کار آنها اصلا کار درستی نبوده.لطفا شکایت اینجانب بررسی گردد.

  • فرشاد 8 1

    باسلام و عرض ادب خاستم در این بین تاسفم راجع به اتوبوس تعاونی ایران پیما از مبدا تهران به مقصد کرمانشاه رو ابزار کنم و عرض کنم که دو شب پیش بنده با اتوبوس مذکور از تهران میومدم و دربلیطم هم ذکرشده بودکه مقصدم اسداباد هس..ولی راننده بدلیل بسته بودن اتوبان ساوه همدان ناچارشدازقم بره وپس از گذر از اراک متاسفانه مسیرش رو رو به نهاوند تغییر داد(با اینکه جاده ملایر همدان و همینطور گردنه اسداباد بازبود)و بخاطر کوتاه کردن راه خودش منو به زور و با قلدری وسط بیابون(سه راهی نهاوند)پیاده کرد و علی رقم اعتراض بنده به مرکز پلیس راه سه راهی نهاوند متاسفانه هیچگونه برخوردی با ایشان نکردن و حتی به شخصه شاهد بودم که نزدیک بود اون سروان بنده خدا رو کتک هم بزنه!!!واقعا اون لحظه به حال هممون گریم گرفته بود...اون راننده هم راهشوگرفتو رفت...البته من ولش نمیکنم و پیگیرمیشم ......

  • فرشاد 5 0

    راستی کسی میدونه من از کجا میتونم تخلف مذکور رو با بیشترین سرعت پیگیری کنم؟باتشکر.

  • ابراهیمی 3 0

    سلام
    تنها چیزی که مشاهده نمیشه حق و حقوقه
    اگه کسی پیگیری میکرد مطمئنا تخلفی صورت نمیگرفت
    مورخه 6مهر سال 97 ساعت 5 تعاونی تک سفر ایرانیان
    از شیراز به تهران حرکت بوده ساعت 6.5 حرکت کرده واینکه هر کجا دلشون میخواد واسه مسافر توقف میکنند

    • fariba fatholahi 1 0

      سلام خسته نباشید من از تعاونی ایران پیمان بلیط خریدم به مقصد خوی و چمدان من در اتوبوس گم شد و هیچ کس جوابگوی من نیست باید چکار کرد لطفا راهنمایی کنید ممنونم

  • احمد 13 2

    تمام مطالبی که در خصوص رسیدگی به شکایات مسافرین نوشته اید، دروغ هستند. بارها توسط تعاونی‌ها و رانندگان به ما توهین و بی‌احترامی شده. بارها حقوقمان ضایع شده. بارها به همان دفاتری که گفتید شکایت بردیم و بارها دست از پا درازتر برگشتیم و به ظلمی که بهمان شده تن دادیم. کم دروغ بگویید. کمی هم از خدا بترسید بد نیست...

  • رضا 1 2

    سلام...درتاریخ۹مرداذ۹۷از خرم اباد به سمت تهران حرکت میکردم که یک دفعه راننده وخدمه اتوبوس به من گفت که به دلیل نبودن مسافر به سمت تهران نمیرویم و مارو در استان قم پیاده کرده وپول بلیط تهران راهم بامن حساب کرده اند...اتوبوس مربوط به شرکت تعاونی شماره۱۵خرم آباد میباشد

  • نسرین غلامی 2 2

    من از شرکت کیان سفر پاسارگاد شکایت دارم من اتوبوس vipمی خاستم ولی بدون اطلاع بلیط معمولی برای من صادر کردند اعتراض کردم گفتن بلیط رو باطل می کنن و پولمو نمیدن

  • محسن گنجور 6 1

    با سلام و خسته نباشید
    در تاریخ ۲۴ مردادماه ۹۷ بلیطی از مبدأ کرمانشاه به مقصد قزوین از تعاونی شماره ۷ عدل کرمانشاه بصورت اینترنتی خریداری کردم که پس از سوار شدن به اتوبوس و قبل از رسیدن به مقصد، بطور اتفاقی متوجه شدم که مقصد اصلی اتوبوس بندر انزلی می‌باشد !و قزوین مسیر عبوری است در صورتیکه در بلیت چاپ شده هیچ اسمی از شمال نبود و فقط اسم قزوین بود و خب من هم انتظار داشتم که در قزوین پیاده شوم در صورتیکه راننده بی ادب و بی نزاکت می‌گفت که مسافران قزوین را در عوارضی قزوین زنجان پیاده میکند!!
    سوای وقتی که از من به ناحق گرفته شد، اگه بدونید که از عوارضی قزوین زنجان تا خود قزوین ماشین دربست هم به زحمت پیدا میشود اون هم با هزینه زیادتر از بلیت اتوبوس چه برسه به ماشینهای دیگه، به حال من گریه میکنید که چه مصیبتی کشیدم و چه هزینه زیاد و بیجایی کردم تا ساعت ۲ نصف شب به قزوین برسم.
    اعصاب خوردی و بی ادبی و بی منطقی راننده اتوبوس و بحث با راننده و شاگرد را که بذاریم کنار، کلی وقت و پول از من گرفته شد و این یکی از بدترین سفرهایم با اتوبوس بود.
    خواستم به این وسیله به اطلاع مسافران و هموطنان عزیزم برسونم که تعاونی شماره ۷ عدل کرمانشاه، یکی از {...} و {..} پرسنل را دارد و دقت بفرمایید

  • حامد 2 2

    با سلام و خسته نباشی.من با شرکت لوان نور دوبار دارم سفر میکنم ک هردوبار هم تاخیر داشته.از اصفهان ساعت5عصر حرکت کرده الان بالای 17ساعته ب بندرعباس رسیده.هر مغازه ای ک سر راهش بوده توقف کرده.اصلا کیفیت نداره اصلا اتوبوسش هم اصلا بدرد نمیخوره

  • علی جوانبخت 2 1

    بنده بصورت اینترنتی ازشر کت گیتی پیما شیراز بلیط تهیه نمودم پس مراجعه به دفتر شرکت بهم بلیط ندادند گفتن لازم نیست شماره صندلی که رزو نمودم جابجا نمودند بنام سرویس دارای وای فای دار سرویس رو معرفی کردند که هیچ خبری نبود کلا حقوق مسافر وجود نداره

    • هلیا 0 0

      همش دروغه هیچکس به شکایات رسیدگی نمیکنه اتوبوس پول اضافه گرفت بعدم با ۱ساعت تاخیر راه افتاده ازش خاستم بلیطو پس بدم قبول نکرد پولمو نداد اعتراض کردم فحاشی کرد منم تنها کسی نبودم که این اتفاق برام افتاد ولی مردم براشون اهمیتی ندارن

  • علیرضا 4 1

    با سلام روز دوشنبه
    21ابان 97 ساعت7/30صبح بلیط برای مقصد ساری ازتعاونی2ترمینال شرق خریداری کردم وقتی وارد اتوبوس شده و در صندلی خود قرار گرفتم متوجه شدم که کمر بند ایمنی صندلی خراب بوده ومورد مربوطه را به راننده متذکر شدم که با رفتار بسیار بی ادبانه راننده و پرخاشگری وی روبرو شدم وحتی تعاونی مربوطه نسبت به حقوق وامنیت مسافرین بی تفاوت بوده که این روزها امنیت جان مسافرین در جادهای کشور بدست این تعاونی هاست که اولا باید نظارت به سلامت روح وروان راننده و اطمینان از وضعیت وسایل ایمنی اتوبوسها مخصوصا کمربند ایمنی که درموقع تصادم حافظ جان مسافر است را دراولویت خود قرار دهندتا مسافر را از حقوق قانونیش منع نکنند که پیگرد قانونی برای تعاونی مزبور خواهد داشت لذا از مسا فرین محترم خواهشمندم که با بی تفاوت نبودن به حقوق خود در امنیت خود ودیگران مطالبه گر باشند تا شاهد سرویسگری بهتری باشیم.

  • ناشناس 2 2

    متاسفانه حق و حقوق مسافر نادیده گرفته میشه و بیشتر هم بخاطر اینه که خود مسافرا حق و حقوقشون رو نمیدونن و از خودشون دفاع نمیکنن. لطفا حتما در صورت تخلف رانندگان و شرکت های مربوطه پیگیری کنید و حتما از حق خودتون دفاع کنید

  • مسافر 0 0

    سلام
    میشه بگید بلیط اینترنتی یعنی چی؟
    3 روز قبل بلیط میخری زنگ میزنن ساعتشو عوض میکنن .میگن ماشین خراب شده. خوب شرکت موظف ماشین جایگزین کنه نه اینکه همه برنامه های مسافر بهم بزنه.هیچکس هم رسیدگی نمیکنه

  • ali 3 0

    متاسفانه بی نظم تر تر از تعاونی سیروسفر ندیدم تعاونی سیروسفر تهران به ایلام,

    • الناز 0 0

      تعاونی عدل اصفهان متاسفانه نه تنها بخاطر اتوبوس و سفر بدی که راننده باعثش شد معذرت خواهی نکرد بلکه گفتن به ما ربطی نداره
      و چون اتوبوس از تهران به اصفهان اومده باید به تهران شکایت کنین
      حتی یه اقا بهشون گفت من دیگه از عدل بلیط نمیخرم با این شرایط، مسئول تعاونی عدل اصفهان گفتن خب نخر به من چه😶

      *توی قم ۶نفر بدون ماسک سوار کرد که ی نفر سرفه میکرد و ی نفر عطسه

      *خود راننده و شاگرد بدون ماسک بودن

      *با مسافر رفت توی صف گازوییل

      *۲و ربع حرکت کرد و ۴ رسید قم😶

      *بعد از اعتراض من که گفتم ساعت حرکت ۱ونیم ظهر بوده چرا ما ۸ونیم شب رسیدیم؟ گفتن از زمان حرکت تا مقصد ۶ساعته و برو به هر کی میخوای بگو

  • سعید جعفری 0 0

    باسلام درتعطیلات نورورز۹۸تعاونی ایران پیمامستقردرترمینال کاوه اصفهان بلیت وی ای پی به مقصدسنندج فروخته ولی بااتوبوس عادی مسافران راجابجا مینماید

  • منصور 0 0

    سلام من چندروزپیش ازاهوازاومدم تهران بلیت تهران قیمتهای متفاوتی بود۶۵ یا۸۰ برگشتنی که اومدم واقعا ترمینال جنوب بازارسیاه بودکه خود کارکنان دفاترترمینال باعث این کاربودندهمچنین دلال بازی وبلیت اهواز ۸۰ به بالا میفروختن که بعداز اعتراض من ۶۵ بهم دادند. مثل کالا بایدچونه زد. چرا کسی جلواینها را نیمگیره؟ مدتی که قطارنیست وراهها خرابه بسمت اهواز دفاترترمینالها هرطوردلشون میخادجیب مردم خالی میکنندچراقیمتها ثابت نیست توی ترمینال هم بایددلال باشه وحق سهم بگیره وراننده هم بایدتلافیش سرمسافردربیاره اگه چندتاازاین دفاتربسته بشه حساب کاردستشون میادچراقانون اجرانمیشه تواین اوضاع بداقتصادی مردم بایدبلیت ۵۰ تومان را ۸۵ تومان بخرن طوری بامردم ومسافرران برخوردمیشه که مثل اینکه به مسافرصدقه میدادن وبرابعضیها ۵تومان ۱۰تومان کم وبعضیها بیشتر.خودشونم کارکنان دفاترباهم دیگه بحثشون شده که مسافرها فهمیدن چه خبره ونبایدتخقیف بدهیم وقیمت بالا بفروشیم ایااین عدالت ایا این خق شهروندی ایا انصاف است.

  • فریبا فتح الهی 1 0

    سلام خسته نباشید اینجانب از ترمینال ایران پیمان بلیط به مقصد خوی گرفتم و بعد از پیاده شدن چمدان من داخل اتوبوس نبود و الان بعد از ۴ ماه هیچ کس پاسخگوی من نیست واقعا برای این شرکت متاسفم که مسئولیت هیچی رو گردن نمیگیرن وحق مسافران رو ضایع میکنند

  • سیاوش 0 0

    چرا اتوبوسهای قدیمی ولوو
    اسکانیا که vipنیستند ققط
    صندلی تغییر کرده بلیط به قیمت vip به مبلغ 66 هزار تومان به مقصد کرمانشاه
    فروخته میشود هیچ کس
    جوابگو نیست

  • محمد 2 0

    سلام
    راننده اتوبوس کاشان اهواز که دختر دانسجویم را در اراک ساعت ۲۰:۳۰ مورخ ۹۸/۴/۱۹سوار کرده بود پس از دو سه ساعت خرابی اتوبوس با زور و فحاشی و پرتاب وسایل که منجر به شکستگی و خسارت شده نیمه شب در بیابان بین اراک بروجرد رها کرده و حتی حاضر نشده اتوبوس جایگزین کند و کرایه را مسترد نماید از طریق دادگستری اقدام به شکایت خواهم کرد

  • حسن 0 0

    سلام من ساعت ۷ از مشهد به تهران قرار شده حرکت بکنه اتوبوس ولی ساعت ۸نیم راه افتاده بیرون ترمینال نگه داشته ومسافر زده روز دوشنبه بعدظهر ۷مرداد اتوبوس وی ای پی سیروسفر سرعت غیر مجاز میرن تا بتونن اون یک ساعت ونیم رو جبران کنن فعلا در حال حرکت هستیم

  • فرزانه 0 1

    امروز تاریخ ۱۸ مردادماه ۹۸ من از تبریز با اتوبوس شرکت همسفر با شماره پلاک ۴۱ع۷۵۲ ایران ۵۹ به تهران بودم که مقصد نهایی گرگان داشت متاسفانه بدون احترام به قوانین مسافران قسمت جلوی یخچال رو پر از بار و کارتونهای متفاوت کرد بعد از چند دقیقه حرکت و خروج از ترمینال تبریز یک وانت بار تحویل اتوبوس داد و کلی معطل شدیم .آیا شما پیگیری میکنید .
    عکس هم دارم برای اثبات

  • بهرام 0 0

    سلام من از شرکت گیتی پیما شیراز هم از نظر رفتار نا خوشایند وکارکنان دروغگو که ماشین خوب پشت تلفن رزرو میکنید میبینید یک ماشین به درد نخور از اول بگن ماشین نداریم واقعا ماشینها خراب از نظر اخلاق صفر ما برای 31مرداد بلیط تبریز ساعت دو گرفتیم یک روز مانده زنگ زدن ماشین ساعت 1/15حرکت میکنه آمدیم دیدیم بلیط از گیتی نورد تهیه کردن ماشین به درد نخور همون پول ماشین درجه یک گرفته ماشین درجه پنچ فقط واقعا باید این شرکت به درد نمیخوره

  • فرهاد ویسی 0 0

    داخل اتوبوس از تو.کیف شخصی یک عینک از طرف مسافر دیگر دزدیده شده حالا تعاونی چه مسئولیتی داره نسبت به عینک من کیف من داخل اتوبوس بوده داخل جعبه نبوده.ممنون میشم راهنمایی کنید

  • amin 4 0

    سلام
    بنده خیلی مسافرت بین شهری میرم
    همه شرکت ها کم و بیش خوب بودن فقط عدل خیلی مزخرف بوده تا حالا چندین بار تاخیری داشته و بعضی وقت ها کنسل کرده و اصلا هم به مسافر اهمیت نمیده
    امیدوارم دوستانی که مثل من سفر زیاد میکنن لایک کنن تا لااقل یه فکری به حال این به اصطلاح شرکت بکنن
    سپاسگذارم

  • فرهادی 1 0

    راننده اتوبوس ...تشریف دارن . قبل از شروع حرکت تا رسیدن به مقصد واقعا با اعصاب و روان ما بازی کرد.
    حتما از طریق قانونی پیگیری خواهم کرد.

  • بهاروند 1 0

    با سلام من در مورخه 98/06/20یک بلیط از شرکت مسافر بری عدل بصورت اینترنتی خریداری که یک ساعت بعد بدلیل مشکلات شخصی کنسل نمودم ولی تا الان 6رور گذشته هنوز هیچ گونه وجه به ما مسترد نگردیده ضمنا بیش از ده بار تماس گرفتیم که فقط به همدیگه پاس میدن بنظرتون چکار کنیم

  • رحمانبردی کمی 1 0

    یه سوال دارم
    من بین راه رفتم برای نماز وبعد برگشتم دیدم اتوبوس نیس من به اجبار تاکسی گرفتم رفتم به مقصد تکلیف کرایه چیه؟

  • ماندگار 0 0

    باسلان واحترام بخش مربوط به قوانین خدمات دهی و بهداشت در خصوص وقت کافی برای نماز و غذا ذکر شده لیکن راننده میگوید من موظفم قبل از غذا شدت شما را برسانم ونماز در اولین مکان در مسیر تعین نشده و جایش در منزل و مسجد است. این شفافیت برای رانندگان محترم تبیین گردد.که موظند نماز اول وقت در اولین محل ممکن در مسیر مدنظر قانون گذار است. با تشکر

  • روزبه 0 0

    به نام خدا
    خواستم عرض كنم كه كليه سراير كشور با كمشترين امكانات يعنی اتوبوس وی ای پی سوار شدم نه دسته داشته‌ نه حالت تختشو صندلی سالم بوده به مدیر ترمینال کاوه پایانه زنگ زدم واسم داده اون شماره جواب داده تمام گوگل سرچ کردم همه سایتا یک شماره تلفن نزاشتن اگه هم بوده جواب ندادند حتی راهداری .
    اتوبوس کویف امکانا کم جا‌دست نداشت صندلی خراب بعد رو بلیط ایران پیما اصفهان ترمینال کافه ز(مجهز به سرویس های vip با اتوبوس های لوکس
    فقط دزدی باد هستید از بالا تا پایین مردم که مهم نیستند کاش هیچوقت تو ایران زاده نمیشدیم .
    با تشکر

  • مریم عسگری 0 0

    سلام خسته نباشید/ماشینهایی که خرابن ازمرزشلمچه چرامسافرمیزنه؟؟؟راه طولانی؟؟؟؟

  • مرتضی 0 0

    بلیط منو کنسل کردن پولشو نمیریزن برام. همین لوان نور رشت
    هیشکی بالاسرشون نیست انگار

  • اماندادی 0 0

    شرکت مسافربری سیروسفربرای بم بلیط اتوبوس بندرعباس به زاهدان رو برای اتوبوسی که راننده اعلام کرده که ماشین مشکل داره را فروخته و جالتر اینکه قیمت بلیط تا زاهدان رو گرفته و وقتی که اعتراض کردیم میگه میخواستین زرنگ باشین وپول ندین
    اینم یه نوع کلاه برداری جدیده که دفتر سیروسفربندرعباس انجام میده ومتاسفانه کسی هم پیگیری نمیکنه و نظارتی بر عملکردشون صورت نمیگیره
    ۹۸/۸/۱۰

  • جمشید خطیر 0 0

    تعاونی وشرکت ها بابت سرویس مدارس از رانتده از کل دریافتی ماهانه حق السهم خودشان از اتوبوس ها چند درصد باید قانونی بگیرند

  • محیا ونایی 0 0

    سلام این چه وضعشه من از ترمینال ملایر بلیط گرفتم برای تهران حالا سوار اتوبوس شدم اتوبوس سالم نیست و دائم درحال تکون خوردنه میخوام بدونم مسئول اونجا آیا نمیدونسته که اتوبوس سالم نیست من چند بار هم این راهو رفتم و اومدم چرا اینطوری نبوده خواهشا رسیدگی شودمثلااتوبوس وی آی پی

  • ناشناس 0 0

    سلام
    بنده میخواستم بگم برای چی شرکت همسفر مسافر را جایی بین راهی میبره که از مسافر مثلا قیمت بستنی پنج تومانه شش تومان میگیره. اون مرکز بین راهی که اسمش سوهان مهدی سعادتی هست. یا برای چی جایی مسافر را پیاده میکنه که باید برای سرویس بهداشتی پول بپردازه
    به نظر من این اصلا در شان شرکت همسفر نیست با این همه اسم و رسم .
    لطفا پیگیری کنید
    از لطف شما سپاسگزارم

  • غزل 0 0

    سلام .ی سوال داشتم وقتی ی باریو تحویل انبار ترمینال جنوب میدیم که ببره شهرستان و پولشم میدیم .آیا دوباره توی انبار شهرستان هم باید پول پرداخت بشه یا ن؟

  • ارش 0 0

    سلام خسته نباشین.ببخشیداین مطلبو بخونین از اصفهان رفتم قم رفتم تهران واقعا افتضاحه نهایت سو استفاده میکنه بلید تک سفره میگیری میری میبینی ماشین کلاسیک ترین سوار شدی وقتی ساعت حرکتش شد دور میزنه تا پر نشده تا دوساعت شده منتظر موندم هردفعه تا میتونین از بلیط ماشین ک میگیرین مطعمن شوید همون ماشین ک میخواین را سوار شدین پول بلیط پرداخت نکنین واقعا اصفهان مزخرفه اتوبوساش

  • خسرو 0 0

    اینها همه ش حرفه، حق و حقوق کجا بود؟ تا حالا گیر این شرکت تعاونی ها نیفتادید، این میگه برو همون شهر اون میگه برو فلان نهاد اونا میگن برو چنان اداره، حتماً هم چندنفریشون میگن ول کن بابا واسه چندغاز پول بلیت!!

  • هموطن ناشناس 0 0

    بادرود بر مسئولین محترمی که این مواد قانونی رو نوشتن و تشکر از اینکه هیچ موقع اجرا نشده زیرا اگر اجرایی بود مطمئنا هیچکدام از راننده ها تخلف نمیکردند من در تاریخ ۳۰/۷/۹۹ ساعت ۹ صبح به ترمینال غرب زنگ زدم و پرسیدم ساعت ۹/۳۰ دقیقه حرکت دارید من خودمو برسونم متصدی در پاسخ گفت نمیرسید اما ساعت ۱۲/۳۰ یک حرکت دیگر داریم ومن ساعت ۱۱ به ترمینال رسیدم و مشخص شد اصلا ان شرکت حرکت مشهد ندارد و برای اینکه مرا نگه دازند گفت ساعت ۵/۴۰ یک حرکت هست با اون برید و موقع خرید بلیط گفتند قیمت ۱۱۶هزار و خورده ایه اما شما ۱۰۰ تومن بدید گفتم قیمتدر خرید اینترنتی ۷۷ هزار تومنه چطوری شما ۱۰۰ هزار میگیرید بلاخره با ۸۵۰۰۰ ینی حدود ده هزار تومن بالاتر بلیط خریداری شد و اتوبوس بجای اینکه در ترمینال وارد شود در بیرون ترمینال توقف کرده و مسافران با زحمت وسایل و چمدانها رو حمل کردند تا جلویرسیدند راننده هر باری را میدید اظهار میکرد این بار ۵۰ هزارتومن باید پرداخت بشه برای یک کارتن و همه مسافرها رو بدرد سر انداخته بود از من بیست هزار تومن و از هر کسی دیگر هم پول گرفته بود در حالیکه هواپیما پرواز خارجی ۳۰ کیلو بار باضافه ی هفت کیلو کوله اجازه ی حمل میدهند سوار شدیم راننده صورت حساب نداشت و در بین راه اسامی را در صورت حساب مینوشت در واقع سومین تخلف و نهایتا در سه راه افسریه توقف و ۴۵ دقیقه مسافر زد در بین راه پلیس شریف آباد رسیدیم و به افسر مربوطه که ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه در شیفت اونجا نشسته بود و ستوان یکم بود مطالب را بازگو کردم و ایشان راننده را باسم و محترمانه صدا کرد تماما شکایت منرا رد کرد و گفت فقط بابت کارتن شما مبلغ ۴۸ هزار تومن وی را جریمه میکنم که مطمئن بودم دروغ میگوید و قصدش فقط این بود که از شکایت صرف نظر کنم زیرا در لحظه ورود اتوبوس متصدی شرکت پول را از من گرفت و براننده داد و در واقع بازی با حرکات و پلیس گفت شما پول را به متصدی دفتر دادید از خودش بگیرید و متاسفانه پلیس که باید مامن و ملجا باشد اینطوری مرا سرگرم کرد و در نهایت بلیطم را گرفتم و گفتم شکایتی ندارم و برگشتم داخل اتوبوس

  • رسول زمانی 1 0

    یکی ازبدردنخورترین و ضعیف ترین تعاونی ها تعاونی 17 که من هر وقت سوار اتوبوس هاش شدم نه برخوردشون با مسافر خوبه نه خدماتشون من واقعا ازشون شاکی ام

  • مریم 0 0

    این چه وضع تایم حرکت اتوبوس؟جای اینکه بگن زمستون و کرونا زود به زود حرکت کنید دیر تر شده.شماره ای هست بزنگم یا حضوری برم شکایت کنم

  • یونس حیدری 0 0

    مزخرفترین شرکت همین پیک صبا شماره ۱۷ هست هر سری تاخیر و کنسلی دارند با پررویی تمام یک معذرت خواهی هم نمیکنند ژلبکارند کلا اتوبوس های خطی شمال داغون اند

  • مظفرمرادی 0 0

    باسلام خدمت شما بزرگواران بنده دیروز به تاریخ 24/12/مبلغ 182000هزار تومان بابت دونفر مسافر از استان البرز (کرج)به حساب بنده خدایی که گویا صاحب اتوبوس بودن ریختم وقرار شد روز دوشنبه به تاریخ 25/12مسافر منو سوار بشن به سمت مقصد بعد آقای که دیروز مبلغ رو گرفته امروز زنگ میزنم میگه نرخ رفته بالا باید مبلغ 40000هزار تومان دیگه بحساب واریز بشه زنگ زدم بهش میگم لطف کن بلیط رو برام صادر کن برمیگرده میگه شرکت برات تو واتساپ می‌فرسته بهش میگم مملکت قانون داره تو باید بلیط رو تحویل مسافر بدی میگه شما حالی نمی شی من هرچی بگم این یه جواب دوم اینکه من زنگ زدم شرکت میگن دیروز نفری 91000تومان بوده امروز 109000تومان چرا دیروز مبلغ رو گرفتن نمی گن که احتمال داره این نرخ تغییر کنه فقط بخاطر اینکه اون لحظه صندلی پربشه دارن این حرفو میزنن یا اینکه صاحب اتوبوس داره نرخ تعیین می‌کنه بهش گفتم بلیط رو بده گفتش زنگ بزن راهداری واقعا کسی هست مسول اینجوری برخوردا وسوجویی ها بشه یانه ممنون میشم راهنمایی بفرماید

  • محمد رئیسی 0 0

    با سلام با اینکه من سه روز قبل بلیط را در قسمت تک صندلی و جلوی اتوبوس رزرو کردم (اتوبوس کرج کاشمر) تاریخ 1/5/1400 در تهران جای بنده را با اجبار تغییر داده و سمت جفت صندلی و عقب اتوبوس بردند و اعتراض من هم فایده ای نداشت و من بشدت ناراضی هستم

  • صالح کاظمی 0 0

    سلام
    فروش بلیط در مسیر بوشهر به تهران بسیار نادرست و غیر شئونات اخلاقی و چیدن مسافر در جای مربوط به خانواده هست و برخورد تند و با مسافر در محله عام از نحوه فروش و شماره صندلی که اصلا ربطی به خانواده نبوده و جای هرکدام حدا مشخص شده

  • ناشناس 0 0

    چرا برای حرکت کردن بهانه گازوئیل میارند میهن نور آریا اصفهان کاوه دوساعته منتظریم.بازارسیاه و باربری شون ماشاالله حرف نداره

    • بنده خدا 1 1

      ما از مشهد اومدیم رشت . برای نماز صبح نگه نداشت با اینکه زائر امام رضا بودیم نمازمان قضاشد بعد با بی ادبی میگه خب یه روز حالا نماز نخون .... ادب ندارن . اتوبوس vip ایران پیما بود... بیشتر وقتش هم ترانه های زن های نکبت رو پخش میکردن نمیدونم رفتیم زیارت ، ثواب کردیم یا کباب ! خدایا امام زمان ما را برسان

  • بنیامین 0 0

    من در مورخه ۴۰۰/۱۲/۲۷ از تهران به مقصد شیراز از تعاونی ۱۳ ترمینال جنوب ساعت ۱۹/۳۰ به مقصد شیراز بلیط وی ای پی تهیه کردم فقط یک ساعت ونیم طول کشید از پلیس راه تهران قم بکنه هر جور دلش خواست مسافر زد ی توقف تقم داشت وی توقف یک ساعت قبل شیراز حتی ی آب معدنی به دست زن وبچه مردم نداد .به خاطر خودتون وشخصیتتون از این اتوبوس استفاده نکنید

  • محمد فرهمند 0 0

    سلام. چرا سامانه ای در مورد تخلفات شرکت های تعاونی مسافربری مرتبط با اتوبوسهای مسافربری بین شهری وجود ندارد ؟
    چگونه و با چه روشی می توان از تخلفات شرکتهای تعاونی مسافربری به مراجع رسیدگی ( سازمان حمل و نقل مسافربری شکوائیه تنظیم و ارایه کرد؟

    • ناشناس 0 0

      سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

  • کیوان 0 0

    تعاونی شماره ۵ اتوبوس تهران سنندج، با پلاک ایران۵۱/ ۵۷۲ ع ۶۵، پول وی آی پی گرفته ولی حتی یک آب معدنی ندادن به مسافرها، در باکس آب معدنی رو قفل زدن کسی نتونه برداره، به شرکت زنگ زدم گفت پیگیری می‌کنیم هیچ اتفاقی نیفتاد.

  • غفوری 0 0

    سلام وخسته نباشید من روز اربعین از مهران به اصفهان سوار اتوبوس ترمینال کاوه شدم اما حین پیاده شدن ساکم را در اتوبوس جا گذاشتم من فلاورجان پیاده شدم وقتی فهمیدم ساکم نیست به مدیریت مراجعه کردم مدیریت می گوید که باید شماره پلاک راحفظ می کردی ما آن وقت این فکر را نداشتیم که باید شماره ماشین راحفظ کنم ودر ماشین هم یک کارت کشیدم که متاسفانه از یک گوشت فروشی بود که با پیگیری هم به جای نرسیدم چه را یک مدیر نمی تواند کمک کند همه اتوبوس ها ساعت ورود وخروج دارند حالا باید من چه کارکنم ممنون

  • رسول ابراهیمی 0 0

    سلام خسته نباشید
    معلوم نیست کی به کی هستش
    اتوبوس تبریز به اهر پایانه همسفر یک نفری گذاشته اونجا ب اختیار خودش اسم هر کی رو که میخاد مینویسه.از تعداد مشخص بیشتر مسافر سوار میکنه اون روز من تو کف نشسته بودم.
    بعد میاد میگه دوس نداری برو پیاده شو.
    لطفن رسیدگی کنید

  • ناشناس 0 0

    این کار که داخل ابوس آب وجود ندارد خدمات رسانی خیلی خیلی ضعیفه است

  • ملیحه مهدوی 0 0

    سلام از گرگان به مشهد برای جعبه نارنگی از من ۱۰۰ تومان اضافه بار گرفتند و از کاشمر به گرگان هم برای دو کارتن ۵ کیلویی اجناس متفرقه ۱۰۰ تومان کرایه بار خواستند.اسن اتوبوس به علت حمل بار بسیار در صندوق جا برای چمدانم نداشت و ناچار چمدان را جلوی پایم گذاشتم اما برای دو کارتن ۱۰۰ تومان از من طلب کرد