| کد خبر: 109054 |

اعلام نتایج ایده بازار دریایی / ۳ شرکت دانش بنیان برگزیده شدند

تین نیوز| نتایج مسابقات ملی ایده بازار دریایی در اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت اعلام شد و تعداد ۸۷ ایده برتر در ایده بازار انتخاب شدند.

در طول برگزاری این رویداد حدود ۲۰۰ ایده دریافت و در چند مرحله داوری شدند. تعداد ۸۷ ایده پس از دو مرحله داوری پذیرفته و حائز شرایط ورود به مسابقه اصلی و شرکت در جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت بودند.

در ابتدای جشنواره کارگاه کارآفرینی؛ نوآوری و تجاری سازی برای ایده پردازان برگزار شد. سپس در روز دوم ۸۷ ایده در چهار گروه تخصصی و تحت داوری ۳۰نفر از اساتید و خبرگان حوزه دریا در قالب بخش ارایه کوتاه به رقابت پرداختند.
در روز پایانی ۱۱ ایده برتر به صورت کامل ارائه شدند که ایده «کشتی زیر دریایی تفریحی ساحل رو» با طراحی محمود گلستانی فر رتبه اول را به خود اختصاص داد.

ایده های«ساخت استخر موج سواری» از  محمدرضا جوانمردی و «استفاده از الیاف آلومینیوم بعنوان چف» از محمدامید کنکاش در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. همچنین ایده «تولید سوسیس ماهی» از فاطمه کوچکی به عنوان ایده برتر دانش آموزی برگزیده شد.

این رویداد توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و پارک علم و فناوری مازندران همزمان با دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت در روزهای ۱۷ تا ۱۹ آبان ماه ۹۵ در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

اعلام نتایج مسابقات طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی
این مسابقات که یکی بخش های جشنواره دریا مسیر پیشرفت بود که در سه بخش شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و ارگان های دریایی برگزار شد. در این بخش، پس از داوری بیش از ۴۰ طرح فناورانه دریایی، طرح های برتر در هر بخش مشخص شدند.

در بخش شرکت های دانش بنیان دریایی طرح «طراحی دکل حفاری خود بالابر دریایی» به عنوان طرح برتر برگزیده شد. همچنین طرح های «تولید پیستون موتور شناور فوجی» و «چراغ های ترافیک دریایی» به عنوان طرح های دوم و سوم انتخاب شدند.

در بخش دانشگاه ها و مراکز علمی طرح «پایلوت تولید بیواتانول و بیودیزل با استفاده از کشت میکروجلبک» از مرکز توسعه فناوری دریایی بوشهر به عنوان طرح برتر برگزیده شد.

طرح های «ارائه الگوی بهینه سازی مهاربندی سکوی امیرکبیر در موقعیت عملیاتی جدید» از دانشگاه صنعتی شریف و «تولید جزر و مدی حلزونی متناسب با شرایط جریان کشندی در تنگه خوران» از دانشگاه سمنان رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش سازمان ها و ارگان های دریایی طرح «طراحی و ساخت دیزل ژنراتور و موتور دریایی» از سازمان صنایع دریایی به عنوان طرح برتر برگزیده شد.
همچنین طرح های «طرح مهار و ایمن سازی چاه آسیب دیده گازی در زیر سطح آب» و «طراحی و ساخت آرایه فرستنده- گیرنده» به عنوان طرح های دوم و سوم انتخاب شدند.

طرح های برگزیده در بخش دانش آموزی
در مسابقات شناورهای کنترل از راه دور، سه مدرسه البرز نو، فرزانگان ۷ و بامداد پارسی هرسه از تهران با کسب بیشترین امتیاز در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند. همچنین مدرسه شهید چمران تهران و نمونه مطهری سیستان و بلوچستان در بخش خلاقیت حائز بیشترین امتیاز شدند.

همچنین در مسابقات ربات های زیرسطحی مدارس قلم، شهید مدنی و جهان تربیت رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین در بخش خلاقیت پژوهشسرای دانش اموزی فریدونکنار به عنوان تیم خلاق این دوره از مسابقات انتخاب شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.