| کد خبر: 9660 |

افزایش اعتبارات پروژه راه‌آهن جوین - اسفراین

تین نیوز |تین نیوز | استاندار خراسان شمالی از 5 برابر شدن اعتبار راه آهن جوین اسفراین در سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون قطعه اول این راه آهن در حال انجام است و در صورت عملکرد سریع پیمانکار، امسال به مرحله ریل گذاری می رسد.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، سید علی اکبر پرویزی، در بازدید از پروژه های راه و شهرسازی اسفراین، راه آهن جوین اسفراین را نیز مورد بازدید قرار داد و گفت: با تلاش ها و پیگیری های انجام گرفته، اعتبار این پروزه در سال جاری 5 برابر شده است.
وی افزود: هم اکنون قطعه اول این پروژه در حال انجام است و در صورت سرعت عمل پیمانکار امسال وارد مرحله ریل گذاری می شود.
پرویزی، با بیان اینکه قطعه دوم این پروژه نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است، تصریح کرد: وزارت راه و شهرساززی قول داده در صورت رسیدن این پروژه به مرحله ریل گذاری، ریل های مورد نیاز را تامین کند و کار را به دست گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر محور اسفراین به بجنورد در حال مطالعه و بازنگری است و اعتبار خوبی نیز دارد.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی یادآور شد: محور اسفراین به بجنورد از محل منابع استانی مبلغ 20 میلیارد ریال، از محل منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور مبلغ 20 میلیارد ریال و از محل ماده 180  نیز مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار دارد.
وی متذکر شد: این اعتبار برای آسفالت و اصلاح 10 کیلومتر اول شهرهای بجنورد و اسفراین جذب و تامین شده و کار در حال انجام است.
پرویزی همچنین بر پیگیری اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز به ویژه دو پیچ خطرناک مسیر بام به صفی آباد از سوی مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد.
مهندس بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این بازدید با اشاره به اینکه  10 کیلومتر اول هر شهری شلوغ ترین مسیرها ست، اظهارداشت: با اتمام آسفالت و بهسازی  10 کیلومتر اول شهرهلای بجنورد و اسفراین، مابقی کار نیز وارد مرحله اجرایی می شود.
مهندس علی اصغر بدیعی مقدم، از پیگیری روکش آسفالت محور بجنورد به اسفراین نیز خبر داد و تصریح کرد: در محور اسطرخی به گلیان و سرچشمه نیز کارها در حال انجام است و در مرحله اسفالت قرار دارد.
وی یادآور شد: محور بام به دوغایی نیز به طول 25 کیلومتر در حال انجام است و به پیمانکار تاکید شده تا هر چه سریعتر کار را به بهره برداری برساند.
بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این محور یکی از راه های شریانی حیاتی استان محسوب می شود می تواند تاثیر به سزایی در تسهیل رفت و آمد و کوتاه کردم مسیر اسفراین به مشهد داشته باشد.
گفتنی است استاندار خراسان شمالی به همراه جمعی دیگر از مسئولین از محور6  کیلومتری روستاهای گراتی، ابری تپه و قاسم خان  نیز بازدید کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.