| کد خبر: 96201 |

فخریه کاشان خبر داد:

پاراف پیش‌نویس تفاهم‌نامه حمل و نقلی میان ایران و اتریش

تین‌نیوز| قائم مقام وزیر راه شهرسازی از پاراف پیش نویس تفاهم‌نامه حمل و نقلی میان ایران و اتریش خبر داد و گفت: در یک ماه آینده فهرستی از پروژه‌های مد نظر دو کشور برای سرمایه‌گذاری و مشارکت میان طرفین مبادله خواهد شد.

اصغر فخریه کاشان با اشاره به نشست دو روزه نمایندگان وزارت راه و شهرسازی ایران و حمل و نقل و فناوری اتریش اظهار داشت: پیش نویس موافقت‌نامه همکاری بین بخش حمل و نقل ایران و اتریش پس از جمع‌بندی نهایی و جلسه کارشناسی پاراف شد تا پس از انجام اقداماتی ذیل آن، توسط وزاری حمل و نقل دو کشور به امضا برسد.

وی از مبادله فهرست پروژه‌های مد نظر طرفین در یک ماه آینده خبر داد و گفت: پس از انجام این مبادله در هر یک از حوزه‌های هوایی، ریلی، جاده‌ای، دریایی و آموزش یک پروژه انتخاب می‌شود تا طرف اتریشی بتواند با استفاده از منابع خود در ایران به صورت BOT و فاینانس، سرمایه‌گذاری انجام دهد. همچنین پروژه‌هایی با قابلیت همکاری دو طرفه و صادرات به کشور ثالث نیز در این فهرست گنجانده شد.

قایم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل و تامین مالی در ادامه بیان داشت: با توجه به دانش فنی اتریش در زمینه حمل و نقل، دوره‌های آموزشی متعددی برگزار خواهیم کرد تا از دانش فنی کشور اتریش استفاده شود.

فخریه کاشان با اشاره به پروژه‌های مد نظر ایران برای ارائه در فهرست ایران به اتریش خاطرنشان کرد: شرکت راه‌آهن و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل پروژه‌هایی را در نظر گرفته اند. همچنین ایران سالهاست به طور مداوم از اتریش تجهیرات ریلی خریداری می‌کند و امیدواریم که روزی در ایران این قطعات را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه اتریش کشور بی طرف و دارای دانش فنی و مهندسی است گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم شرکت‌های فنی مهندسی مشترک تاسیس کنیم تا طبق توافق روسای جمهور دو کشور حجم مبادلات تجاری میان ایران و اتریش به یک میلیارد دلار در سال برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.