| کد خبر: 90440 |

معاون استاندار یزد:

راه آهن اولویت دوم استان یزد

 تین نیوز | معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: اختصاص چهار هزار میلیارد ریال به بخش راه آهن یزد از سفر استانی رئیس جمهوری نشان دهنده اولویت این حوزه در استان است.

 

سیدمحمدرضا سیدحسینی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید راه آهن استان یزد با اشاره به نقش ممتاز راه آهن یزد در شبکه حمل ونقل ریلی کشور افزود: استان یزد با قرار گرفتن در مرکز ایران و محور ارتباطی راههای کشور نقش تاثیرگذاری در شبکه حمل ونقل ریلی کشور دارد و شایسته است مسئولان ارشد راه آهن جمهوری اسلامی به راه آهن یزد نگاه و توجه ویژه ای داشته باشند.

وی اظهار کرد : مردم استان یزد توقع دارند با توجه به اینکه یک سوم حمل ونقل ریلی کشور از این استان انجام می شود ، بهترین خدمات را در بخش مسافربری شاهد باشند.

سید حسینی از مدیرکل راه آهن یزد نیز تعامل با مدیران استان در راستای اجرای طرح های راه آهن که با تخصیص اعتبارات مناسب و سرعت خوبی در حال پیشرفت است را خواستار شد .

معاون عمرانی استاندار یزد یادآور شد: امیدواریم با توجه به اینکه اولویت بودجه ای استان بعد از آب در سفر کاروان تدبیر و امید ، راه آهن شاهد توسعه راه آهن و خطوط ریلی در استان باشیم.

این آیین با حضور معاون بهره برداری ، سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، فرماندار یزد ، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار ، مشاور استاندار در امور ایثارگران و جمعی از مدیران استان در تالار راه و ماه یزد برگزار شد .

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خدمات محمد دهقان پور مدیرکل سابق راه آهن یزد که بازنشسته شده است تجلیل و سید مصطفی داودی به عنوان مدیر کل راه آهن یزد معرفی شد.
با توجه به اینکه چهار اداره کل به را آهن یزد متصل است هم اکنون وظیفه ترانزیت و اتصال شبکه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، کرمان و هرمزگان را داریم.

این مرکز با سهم بیش از 30 درصدی حمل و نقل بار راه آهن ایران در طول 15سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته و آن را حفظ کرده است.

در سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد در اسفندماه سال 1394 مبلغ 9 هزار و 700 میلیارد ریال در قالب 44 طرح برای استان به تصویب رسید.

بیشترین اعتبارات این سفر به فصل حمل و نقل اختصاص یافته و میزان آن پنج هزار و 320 میلیارد ریال است که ساخت خط دوم راه آهن بافق - اصفهان در محدوده استان یزد با اعتبار سه هزار و 800 میلیارد ریال مهمترین طرح این فصل است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    علت عدم پیشرفت بخش مسافری جمعیت بسیار کم یزد هست استان یزد و سمنان جزو. استان های با کمترین سطح جمعیت هستند