| کد خبر: 89331 |

ریل گذاری ۵۸ کیلومتری از راه آهن رشت - قزوین

تین نیوز | استاندار گیلان گفت: 58 کیلومتر از راه آهن رشت - قزوین ریل گذاری شده است.

 

محمدعلی نجفی با بیان اینکه 130 کیلومتر از مسیر 164 کیلومتری راه آهن رشت - قزوین آماده ریل گذاری شد، افزود: 58 کیلومتر از این مسیر تاکنون ریل گذاری شده است.

وی اظهارکرد: برای ساخت راه آهن رشت - قزوین با پیشرفت 93درصد زیرسازی تاکنون هزار
و 258 میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل راه آهن رشت- قزوین در مجموع نیازمند 536 میلیارد تومان اعتبارا ست، اظهار کرد: 170 میلیارد تومان از اعتبار 286 میلیارد تومانی سال 94 این پروژه اختصاص یافته و برای امسال نیز 420 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تسریع در تأمین اعتبار باقیمانده ساخت راه آهن رشت - قزوین را برای تهیه‌ ریل ضروری عنوان کرد و افزود : تکمیل پروژه راه آهن قزوین - رشت تا پایان سال جاری و فازهای بعدی آن، یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان گیلان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای راه آهن رشت قزوین هشت ایستگاه در نظر گرفته شده، اظهار کرد: همچنین به دستور وزیر راه و شهرسازی شرکت زیر ساخت با هماهنگی استانداری و راه و شهرسازی گیلان در حال انجام مطالعات برای جانمایی ایستگاه دیگری در داخل شهر رشت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه 10 میلیون بار را حمل و سه میلیون و 800 هزار مسافر را جابجا کند، ادامه داد: راه آهن رشت - قزوین علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر استان گیلان اهمیت دارد، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.

وی افزود: با توجه به اهمیتی که این طرح برای بسیاری از کشورهای منطقه دارد، جمهوری آذربایجان نیز برای احداث خط آهن رشت - آستارا سرمایه گذاری به میزان 500 میلیون دلار را پیشنهاد داده است.

به گفته نجفی؛ مذاکره برای مشارکت روسیه در این خط ریلی نیز ادامه دارد.

استاندار گیلان در خصوص دلایل اشتیاق روسیه و آذربایجان برای سرمایه گذاری در این طرح افزود : با امتداد این خط ریلی، حمل بارهای مربوط به جمهوری آذربایجان ، قفقاز و روسیه از طریق شبکه سراسری جمهوری آذربایجان وارد ایران شده و از داخل ایران در قالب حمل و نقل ترکیبی به نقاط مختلف جهان ترانزیت خواهد شد.

وی درباره راه آهن رشت - انزلی نیز گفت : این پروژه بطول 41 کیلومتر در قالب سه قطعه می‌باشد که ساخت قطعه اول آن بطول 18 کیلومتر و 20 درصد پیشرفت کار در حال اجراست و به بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی متصل خواهد شد.

نجفی تصریح کرد: در مجموع براساس برآوردهای اولیه برای ساخت این خط ریلی 420 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

پروژه راه آهن رشت - قزوین به طول 164 کیلومتر از سال 1386 آغاز شده و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود.

تکمیل پروژه راه آهن قزوین - رشت تا پایان سال جاری و فازهای بعدی آن، یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان گیلان است.

رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، اواخر فروردین ماه سال گذشته، پانزدهمین سفر استانی به گیلان را انجام دادند.

ریل گذاری راه آهن رشت - قزوین اواخر بهمن ماه سال گذشته از مسیر ایستگاه فلکده رشت آغاز شد.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بیست و سوم اردیبهشت ماه جاری از 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - قزوین و خط ریلی این مسیر بازدید کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.