| کد خبر: 89076 |

کلنگ زنی ایجاد بندرخشک و بهره برداری از سه طرح ریلی در اینچه برون گلستان

تین نیوز | مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 کشور از کلنگ زنی ایجاد بندر خشک و بهره برداری از سه طرح ریلی در بخش مرزی اینچه برون گنبدکاووس واقع در شمال استان طی هفته جاری خبر داد.

 

محمدرضا قربانی اضافه کرد: برای ایجاد بندرخشک در اینچه برون در مرحله نخست 360 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و با اختصاص آن موافقت شده است.

به گفته وی برای فراهم سازی زیرساخت موردنیاز بندر خشک در اینچه برون دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

احداث این بندر در راستای سیاست های دولت و مصوبات سفر سال 93 هیات دولت به استان گلستان و در پی بهره برداری از راه آهن ترانزیتی ایران - ترکمنستان و قزاقستان می باشد.

بندر خشک در اینچه برون در مساحت 350 هکتار و با افق ذخیره و جابجایی 36میلیون تن بار پیش بینی شده است که می تواند تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه و استان گلستان ایجاد کند.

مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 کشور همچنین از بهره برداری 4.5کیلومتر خط ریلی، آغاز حمل نفت کوره ترانزیت به بندرعباس و محوطه سازی برای بارگیری کلینکر صادراتی در پایانه راه آهن اینچه برون با هزینه کرد 140 میلیارد ریال خبر داد.

وی گفت: کلنگ زنی و بهره برداری از این طرح ها در حاشیه برگزاری نشست شورای اداری استان گلستان در محل پایانه ریلی اینچه برون در روز چهارشنبه هفته جاری انجام خواهد شد.

مدیران گلستانی برای حضور در شورای اداری با قطار از گرگان به اینچه برون می روند
قربانی افزود: این اداره کل برای شرکت مدیران دستگاه های گلستان در نشست شورای اداری استان در اینچه برون، قطار ویژه گرگان - اینچه برون را تدارک دیده است.

وی گفت: قطار گرگان -اینچه برون ساعت 7 و 30 دقیقه صبح ،مدیران دستگاه های استان را برای شرکت در نشست شورای اداری به اینجه برون منتقل خواهد کرد.

قطار مسافری گرگان -اینچه برون ازمرداد سال 94 فعال شده است.

اینچه برون از توابع بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان واقع بوده و یک نقطه مهم اتصال و آمد و شد مرزی بین ایران و جمهوری ترکمنستان است که در سال 1371 فعال شد و با استقرار گمرک و برقرار شدن ارتباط زمینی با کشورهای آسیای میانه رونق تجاری به خود گرفت.

اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان است که در فاصله 80 کیلومتری شمال مرکز شهرستان 325هزار نفری گنبدکاووس قرار دارد.

راه آهن ترانزیتی و بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان آذرماه سال 1393 با حضور روسای جمهوری سه کشور در مرز اینچه برون واقع در شرق گلستان به بهره برداری رسید.

طبق گزارش اداره کل راه آهن شمال شرق دو کشور سال گذشته 110 هزار تن کالا از طریق خط ریلی زیرپوشش اداره کل شمال شرق دو کشور جابجا شده است.

گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، شمال غرب با دریای خزر، غرب با مازندران، شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.