| کد خبر: 87547 |

استاندار اردبیل در پاسخ به خبرنگاران:

راه‌آهن اردبیل نیاز به سرمایه‌گذار دارد

تین نیوز | استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر 126 واحد صنعتی در استان تعطیل است که امسال در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش داریم 53 واحد را فعال کنیم.

مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در نشست خبری در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص راه آهن اردبیل و لزوم چاره‌جویی برای حل مشکلات آن، گفت: برای حل مسئله‌ راه آهن به دنبال سرمایه‌گذار هستیم، به هر حال پروژه راه آهن سرمایه کلانی می‌خواهد که با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت راه درصدد رفع این مشکل هستیم.

وی در خصوص فعالیت کارخانه‌ ذوب آهن اردبیل، بیان کرد: این کارخانه حدود 1.5 سال تعطیل بود که پس از تغییرات به عمل آمده مجددا کار خود را آغاز کرد، اما مشکل ذوب آهن به صورت ریشه‌ای حل نشده و درصدد هستیم تا با رفع موانع، مسیر تولیدات را گسترش دهیم.

خدابخش در پاسخ به این سئوال که نرخ بیکاری استان در سال 94 چقدر بوده است، گفت: نرخ بیکاری حدود 11.2 است که البته باید برای تایین نرخ صحیح‌تر از وضعیت بیکاری استان، تلاش بیشتری را به انجام رسانیم.

استاندار اردبیل افزود: در حال حاضر 126 واحد صنعتی در استان تعطیل است که امسال در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش داریم 53 واحد را فعال کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    راه اهن اردبیل بخاطر تعطیلی فولاد اردبیل مزیت اقتصادی را ازدست داده و تنها امید وصل شدن راه اهن آستارا به اردبیل که از راه اردبیل میانه تبریز ترکیه به خط ترانزیت آذربایجان و قفقاز با نخجوان وترکیه اروپا تبدیل بشه مگرنه همین الانش هم اردبیل راه اهنش مزیتی ندارد و با همین پول میشد چابهار مشهد درست میشد و تنها دلیل های باقی مانده برای ایجاد راه اهن اردبیل محرومیت زدایی و خط ترانزیت استارا هست که درامد زایی بشود

    • همشهری 0 0

      ماشالاه شما اظهار نظر میفرمایید درحد تیم ملی…این چه نظرات بچه گانه ای است که گفتین؟؟؟ هزینه ساخت راه آهن اردبیل - آستارا با وجود گردنه معروف حیران میدونید چقدر برای دولت آب میخوره؟؟؟ شما فقط تو نقشه نگاه میکنی میگی خب اینجا هم نزدیکه از اینجا انشعاب بگیریم برای راه آهن اردبیل ولی در صورتی که اینطور نیست. دولت تو هزینه ساخت اردبیل - میانه مونده بعد شما با چه توجیهی این حرف میزنی…اگر فنی هستین یکم بیشتر تفکر بفرمایید اگرم نیستین اجازه بدین متخصصان مربوطه راجع به اون اظهار نظر سنجیده انجام بدن