| کد خبر: 8040 |

نظرها و خبرها◄ پروژه‌های واقعی یا خیال پردازی؟ / مشکلات فعلی بخش ریلی ناشی از نقص یا عدم اجرای مقررات موجود است

تین نیوز | حکایت راه‌آهن گرگان اینچه برون حکایت عجیبی است، این مسیر ریلی یک بار در دولت دهم با تبلیغات فراوان افتتاح شد و اکنون در حالی که دولت یازدهم می‌‌رود که اولین سال تشکیل خود را سپری کند، مسئولان از بهره‌برداری از این خط در پاییز امسال خبر می‌دهند.

 1- وزیر راه و شهرسازی از پروژه بین المللی راه آهن گرگان اینچه برون بازدید کرد
تین نیوز | پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه آهن ترانزیتی منطقه مرزی اینچه برون شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان بازدید کرد...
مطلب کامل

نظر | وقتی راه آهن گرگان اینچه برون در دولت قبل افتتاح شد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۰در مورد این مطلب:
البته دولت قبل پروژه را افتتاح كرده و افتخار می‌شد كه شش ماهه پروژه را ساخته اند. كجایند كه ببینند هنوز هم پیمانكار كار را تمام نكرده و دو سال دیگر شاید پروژه نیمه كاره تحویل شركت راه آهن شود.

2- فاصله تهران تا شمال نیم ساعته می‌شود؟!
تین نیوز | چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...با احداث خط آهن جدید و تونل ریلی البرز، فاصله تهران تا شمال از حدود چهار ساعت به کمتر از نیم ساعت کاهش می‌یابد و به میزان قابل توجهی در وقت و مصرف سوخت نیزصرفه‌جویی خواهد شد.
ضرورت احداث خط آهن جدید و سریع السیر شمال - تهران از طریق احداث تونل طویل ریلی البرز و عمیق جهت عبور از سلسله جبال البرز و ایجاد شهرک‌های اقماری در مسیر پروژه که باعث توجیه‌پذیری اقتصادی پروژه از طریق افزایش بار و مسافر روزانه می‌شود در آینده اجتناب‌ناپذیر خواهد بود...
مطلب کامل

نظر | پروژه واقعی یا خیال پردازی؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۷در مورد این مطلب:
قیمت پروژه؟ محل تامین آن؟ گزارش توجیهی؟ مجوز اجرا؟ تكنولوژی اجرایی؟ مبدا خط؟ مقصد خط؟ ایستگاه‌ها؟ مدت اجرا؟ پروژه واقعی یا خیال پردازی؟

نظر | طرح تونل ریلی البرز و اختلافات دولت و مترو
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۷در مورد این مطلب:
به اطلاع می رساند:
که خبر فوق مربوط به تحقیقات کارشناسی زمان مدیریت آقای مهندس محسن هاشمی در مترو تهران بود و ایشان در همایش انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران زمان وزارت دکتر بهبهانی در افتتاحیه همایش این طرح را به صورت رسمی گزارش دادند و از دولت فقط درخواست همکاری داشتند که دکتر بهبهانی گفتند شما طرح را به ما (دولت) بدهید ما انجام بدیم که هاشمی گفت این طرح در مترو باید انجام شود که آن زمان به خاطر اختلافات سیاسی دو طرف میسر نشد.
حتی بولتن هایی از طرف انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران هم تهیه شد در این رابطه و به صورت کامل و ریز طرح تونل ریلی البرز را نمایش دادند.

نظر | شرکت ساخت بزرگراه تهران شمال که ده‌ها سال بلاتکلیف افتاده را بسازد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۷در مورد این مطلب:
شرکت ساخت و کلیه اعیان و انصار او اگر عرضه کار دارند بزرگراه تهران شمال که ده‌ها سال است بلا تکیف افتاده را بسازند. این کار پیشکش آقایان. ازقدیم گفته اند قاچ زین را محکم بگیر سواری پیشکش مردم دارای شعور و فهم هستند.

نظر | حتی طرح مطالعاتی فاز صفر هم شروع نشده است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۷در مورد این مطلب:
این مقاله همایش راه آهن پر سرعت بود که از سوی جناب محسن هاشمی ارائه و اعلام کرد حتی طرح مطالعاتی فاز صفر هم شروع نشده است؛ لذا بدون اشاره به موارد فوق بنظر می‌رسد؛ سایت امانت دار خوبی نیست!!! 

نظر | دولت وقت اجازه اجرای تونل طویل ریلی البرز را نداد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۰در مورد این مطلب:
اسم طرح به نام تونل طویل ریلی البرز مطرح گردید و قرار بود که یکی از خط های مترو تهران به آن وصل شود. البته آن روزها روزنامه ها و خبرگزاری ها خیلی آن را انعکاس می دادند ولی دولت وقت اجازه این کار را نداد. لذا در خصوص امانتداری هم من متوجه نشدم چه ربطی به تین نیوز یا کس دیگری دارد؟ با اگر یک جستجو بزنید متوجه می شوید. 

نظر | در شركت ساخت ردیف جدیدی با عنوان راه آهن رودهن - لاریجان - آمل وجود دارد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۰در مورد این مطلب:
شركت ساخت چنین پروژه ای را در مرحله اجرا ندارد و مشخص نیست چرا این در این مطلب با عنوان پروژه شركت ساخت مطرح شده است؟ البته در مجله داخلی شركت وصف این پروژه درج شد است ولی این معنای انجام آن توسط شركت نیست. پروژه های شركت باید ابتدا در قانون بودجه درج و ردیف اجرایی داشته باشند. در شركت ساخت ردیف جدیدی با عنوان راه آهن رودهن - لاریجان - آمل وجود دارد كه غیر از پروژه مزبور است و آن هم داستان مجزایی دارد. 

نظر | خط ریلی تهران قائم شهر را بهینه كنید
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۰در مورد این مطلب: 
به جای این كارها خطوط باقی تهران و همچنین متروی شهرهای اقماری تهران برای اتصال به تهران را تكمیل كنید كه این شهر ها روزانه 2 - 3 میلیون تردد به تهران دارند دارند، آن وقت می خواهید كلی پول خرج پروژه ای كنید كه تفریحی است و فقط گاهی اوقات مسافر دارد تازه نه به مقدار زیاد، چون همه ترجیح می‌دهند با ماشین های خودشان تردد كنندو ضمن این كه هزینه احداث این خط به مراتب بیشتر از احداث سایر خطوط باقیمانده خواهد بود، در ضمن ما خط تهران قائم شهر را داریم، شما آن را بهینه كنید.
 
نظر | نان و آب در حوزه ساخت و طراحی فراهم و مهیاست
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۰۲-۲۹ در مورد این مطلب:
بحمداله نان و آب در حوزه ساخت و طراحی فراهم و مهیاست!!!
در نگهداری و حفظ و صیانت داشته ها برای عزیزانی كه جدیدا" در مصدر امور قرارگرفته اند توجیه خاصی وجود ندارد!!! البته بهتر است بگوئیم نان و آبی وجود ندارد!!! دیگران كاشتند و ما خوردیم!! ما می كاریم تا فقط خودمان بخوریم!!

3- راه آهن لرستان از ریل "خیال پردازی" خارج شد/ پروژه ای که بالاخره روی زمین آمد
تین نیوز | پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...راه آهن لرستان پروژه ای است که سالها روی ریل "خیال پردازی" مسئولان توسعه پیدا می کرد تا بالاخره این پروژه طی سال 93 شاهد عملیاتی شدن باشد، راه آهنی که سال 90 توسط رئیس جمهوری کلنگ زنی شد، قرارداد آن اواخر 92 ابلاغ شد و تازه امسال به مرحله پیشرفت فیزیکی رسیده است.
ماجرای راه آهن لرستان حکایت جالب دیگری از کلنگ زنی های بدون پشتوانه در لرستان است، خط ریلی که ابتدا کلنگ زنی شد و سپس مسئولان برای تهیه نقشه های اجرایی و عقد قرارداد آن به صرافت افتادند تا قرارداد اجرای پروژه بالاخره دو سال بعد از کلنگ زنی ابلاغ شود...
مطلب کامل

نظر | خط آهن قدیمی و فرسوده دورود اندیمشك؛ نیازمند بازسازی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۸در مورد این مطلب:
كاش توجهی هم به خط آهن قدیمی و فرسوده دورود اندیمشك می‌كردید. 73سال از عمر خط می‌گذرد ولی هنوز هم هیچ بازسازی روی آن انجام نشده و هنوز هم  قطار با سرعت 50كیلومتر بر ساعت حركت می‌كند. از لحاظ ایمنی هم خطرناك است و قطارهای باری از خط خارج می‌شوند و چندی پیش هم یك قطار مسافری از خط خارج شد كه به خیرگذشت. این راه آهن كوهستانی نیاز به بازسازی فوری دارد. 

نظر | سرنوشتی مشابه بقیه قراردادهای ناتمام
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۰ در مورد این مطلب:
خوش خیال نباشید. ممكن است به سرنوشت بقیه قراردادهای ناتمام مثل راه آهن خسروی دچار بشود.

4- تنوع حمل بار از طریق ریل، نیازمند فورواردر مستقل است/ 70 درصد بار در راه آهن، سنتی است
تین نیوز | دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...قائم مقام راه آهن گفت: در بحث خصوصی‌سازی راه آهن در واقع شرکت خصوصی واقعی تشکیل نشده و این شرکت‌ها تلاشی برای افزایش تنوع حمل بار از طریق ریل ندارند و وجود شرکت‌های فورواردری مستقل و جدید الزامی است.
احمد خدایی در جلسه اتاق فکر ریلی گفت: در حدود 70 درصد بار راه آهن، بار سنتی است و بازاریابی خاصی لازم ندارد و محور بازاریابی باید روی 30 درصد بار متمرکز باشد...
مطلب کامل

نظر | لزوم ارتقای رضایت مشتریان قدیمی و عمده بارهای ریلی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۵در مورد این مطلب:
با سلام و احترام به قائم مقام محترم و دلسوز راه آهن.
1- تصور ایشان از بازاریابی فقط به شناسایی و جذب بارها و بازارهای جدید محدود است و برای همین 70 درصد بار سنتی راه آهن را از خدمات بازاریابی بی نیاز می دانند، لکن در واقع خدمات بازاریابی به راه‌های کاهش قیمت و هزینه حمل، کاهش هزینه های جانبی حمل، راه‌های تسریع و تسهیل حمل، راه‌های اصلاح ضوابط و مقررات حمل، راه‌های اصلاح تعرفه های حمل، راه‌های ارتقای رضایت مشتریان حمل، راه‌های ارتقای بازدهی و بهره وری ناوگان حمل، راه‌های توسعه و ارتقای شبکه و تجهیزات جانبی حمل و باربری و همه عوامل ارتقای کارآمدی شبکه و نظام و تجهیزات مرتبط حمل معطوف می‌باشد.
2- اتفاقا این مشتریان قدیمی و عمده بارهای ریلی هستند که از تداوم وضع فعلی حمل بار راه آهن و خدمات جانبی و باربری راه آهن و ضوابط و مقررات یکنواخت و خشک راه آهن و نبود پاسخگویی و مجبور بودنشان به همکاری با راه آهن فریادشان بلند است و اگر مجالی یابند به سمت راه آهن نمی آیند و به رغم سهم زیادشان در عملیات و خدمات و درآمد راه آهن خود را رضایت سنجی و خدمات متقابل بازاریابی ریلی مغبون و فراموش شده می یابند و راه آهن باید برای ارتقای رضایت این مشتریان عمده سنتی و البته افزایش سودآوری و تعامل متقابل این صاحبان عمده بار هم بیندیشد و مگر راه آهن این مشتریان پابند یا سنتی خود را نباید با خدمات و نوآوری‌های جدید و مشتری مداری بیشتر و بهتر حمایت و همراهی نماید؟
3- اینکه بهتر است شرکتهای بهره بردار غیر مالک هم در راه آهن تشویق و حمایت شوند با اینکه باید مالکین از بهره برداران حمل ریلی از نظر حقوقی جدا شوند، موضوع کاملا متفاوت و غیر اصولی است. مگر کسی می تواند یا حق دارد مالکین واگن‌های باری را از خدمات جذب و حمل بار محدود یا ممنوع نماید؟ راه آهن اگر می تواند این سهم اندک صاحبان ناوگان بار از حمل بار را اصلاح کند و بابت خدمات جذب بار و راهبری بار و خدمات باربری به آنها کمک نماید و تعهدات مقرر حداقل روزانه سیر واگن‌ها در قراردادهای خود با این مالکین بی زبان و مجبور شده را پاسخگویی یا جبران نماید.
4- اینکه مدیران فعلی اغلب شرکتهای حمل ریلی، سابقاً مدیر دولتی هستند یا خیر را سرمایه گذار باید تشخیص دهد یا روسای راه آهن؟ آیا به کارگیری مدیران بازنشسته راه آهن برای این افراد و شرکتها حسن است یا عیب؟ آیا مدیران فعلی راه آهن باید تا این حد در امور شرکت‌های خصوصی وارد شوند یا راهکارها و الزامات جدیدی در این موارد مدنظر دارند؟؟ 

نظر | بسیاری از مشكلات فعلی حمل ریلی از نقص یا عدم اجرای مقررات موجود است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۶ در مورد این مطلب:
به طور كلی بحث ایجاد شركتهای فورواردی در اتاق فكر ریلی مطرح و مورد توافق قرار گرفت و دفتر بازاریابی ریلی نیز در داخل شركت راه آهن احیا و فعال خواهد شد.
اما در ابتدا باید شرایط و آیین نامه های كاری برای تفكیك قائل شدن بین فعالیت و مسئولیتهای فورواردری با موضوع مالكیت قطار و شركتهای حمل و نقل انجام شود و چنانچه در تنظیم آیین نامه های كاری از نظر افراد متخصص و شركتهای ذیربط منجمله انجمن صنفی حمل و نقل ریلی استفاده شود امید است ضوابط مناسبی تدوین شود.
تنظیم مقررات مطلوب بسیاری از مشكلات آتی را كاهش می دهد و برعكس بسیاری از مشكلات فعلی حمل ریلی از نقص یا عدم اجرای مقررات موجود است.
در بند یك در حوزه مسئولیتهای بازاریابی تا حدودی اغراق شده است. نباید هر چیزی كه به نوعی بر بازار حمل موثر است را جزء وظایف بازاریابی عنوان نمود. با این نگرش دیگر ادارات پس چه می كنند؟
با بندهای دو تا چهار موافقم.

5- رازگشایی از سرانجام یک پروژه نیمه تمام/ باز هم چشم انتظار چینی ها؟
تین نیوز | سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
مشکلات ترافیکی و حل آن توسط مسئولان شهری، پدیده ای است که در اکثر شهر های بزرگ امروزی وجود دارد. شاید مترو یکی از بهترین راه حل ها باشد. ساکنان کرج نیز در صورت تکمیل پروژه خط 2 متروی کرج می توانند کل مسیر کمالشهر - چهارراه طالقانی - میدان امام حسین - شهر ملارد را با استفاده از مترو طی کنند. با توجه به مصوبه خط 2 در سال 84، این خط با حفر 2 تونل از سوی پیمانکار شروع شد اما تا کنون از مجموع 23 ایستگاه خط 2 متروی کرج به طول 27 کیلومتر تا کنون 10 ایستگاه احداث شده است.
مطلب کامل

نظر | پروژه‌ای با مشکلات مالی فراوان
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۰۹در مورد این مطلب: 
در حالیکه در گزارش عنوان شده که در خوشبینانه ترین حالت، فاز 1 خط2 پس از 2 سال می تواند به بهره برداری برسد، در بخش دیگر گزارش به عنوان نقاط قوت این پروژه به تامین 2 رام قطار اشاره شده است و این درحالی است که پروژه با مشکلات مالی فراوانی روبروست و واگن‌های خریداری شده حداقل می بایست 2 سال خاک بخورد و کلی هم هزینه نگهداری آنها شود. آیا با این شیوه مدیریت می‌توان انتظار داشت که خط2 مترو کرج به بهره برداری برسد؟ آیا نباید مدیران مربوطه مورد بازخواست قرار بگیرند که با چه استدلالی، کلی از منابع پروژه صرف خرید 2 رام قطار برای خطی که می دانیم حداقل تا 2 سال دیگر قابل بهره برداری نیست شده است؟ جالب اینجاست که مسئولین مربوطه این موضوع را جزو افتخارات خود می شمارند و عنوان می نمایند که شهرهای دیگر هنوز واگن ندارند ولی ما 2 رام قطار داریم.

نظر | تکمیل سیویل و تجهیزات فاز یک به جای خرید 2 رام قطار
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۰در مورد این مطلب:
2 رام قطار خریداری شده توسط کرج به دلیل اماده نشدن ایستگاه‌های خط 2 کرج ظاهرا به خط 3 مترو تهران منتقل شده اند و توسط تهران بهره برداری می‌شوند. در حالی که قطار شهری کرج می‌توانست هزینه تامین 2 رام قطار را به تکمیل سیویل و تجهیزات فاز یک خود اختصاص دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.