| کد خبر: 79744 |

آخرین وضعیت راه‌آهن دورود - خرم‌آباد / پیشرفت ۱۰ درصدی پروژه

تین نیوز | مدیر کل راه و شهرسازی لرستان آخرین وضعیت پروژه راه آهن دورود - خرم آباد را اعلام کرد.

شهرام ملکی با اشاره به پروژه های راهسازی لرستان در حوزه های مختلف این استان اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲۲۵ کیلومتر پروژه چهارخطه از خرم آباد به شهرستانهای مختلف استان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه از این ۲۲۵ کیلومتر هم اکنون ۵۶ کیلومتر آماده بهره برداری است عنوان کرد: این میزان پروژه چهارخطه آماده بهر برداری شامل محورهای خرم آباد به پلدختر، کوهدشت و نورآباد است.
مدیر کل راه و شهرسازی لرستان بیان داشت: چهار خطه خرم آباد به بروجرد نیز به طول ۱۰۸ کیلومتر به طور کامل به بهره برداری رسیده است.

ملکی با اشاره به کریدور مرز بازرگان به بندر امام بیان داشت: خوشبختانه این کریدور از استان لرستان نیز عبور می کند.

وی ادامه داد: این کریدور از مسیر کرمانشاه، هرسین، نورآباد، خرم آباد به سمت آزاد راه خرمآباد - پل زال عبور می کند گفت: عبور این کریدور مزایای زیادی به لحاظ اقتصادی و همچنین اجرای کمربندی شمالی خرم آباد با اعتبار تخصیص یافته برای استان خواهد داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه این کمربندی به طول ۲۴ کیلومتر اجرا می شود گفت: کمربندی شمالی خرم آباد از سمت رباط به کمالوند اجرا می شود و سپس به آزاد راه خرم آباد - پل زال وصل می شود.

ملکی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هم اکنون پروژه های راهسازی لرستان در محورهای گرمسیری به طور کامل فعال هستند گفت: همچنین اقدامات خاکبرداری در پروژه های واقع شده در محورهای سردسیری در حال انجام است.

وی با اشاره به پروژه آزاد راه خرم آباد - اراک بیان داشت: این پروژه آزاد راهی به طول ۱۳۴ کیلومتر با پیشرفت مطلوبی در حال اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه آزاد راه خرم آباد - اراک هم اکنون حدود ۲۵ درصد است تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات لازم این پروژه طی سالهای آینده به بهره برداری کامل می رسد.

ملکی همچنین به پروژه راه آهن دورود - خرم آباد نیز بیان داشت: این خط آهن به طول ۱۰۷ کیلومتر هم اکنون در حال اجرا است.

وی پیشرفت فیزیکی این خط آهن را حدود ۱۰ درصد عنوان کرد و گفت: کارهای رفع معارضین محلی این پروژه صورت گرفته و هم اکنون این پروژه در حال اجرا است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • HPMAD 0 0

    بسمه تعالی راه آهن مشهد –گرگان - رشت - آستارا باسلام صحبت ازراه آهن مشهد - گرگان میشودولی این راه آهن وقتی کامل است که به راه آهن آستارامتصل شودچرا ۱ - آسیای میانه به قفقازازکوتاه ترین مسیرمتصل میشود ۲ - تمام بنادرجنوب دریای خزروشهرهاآن به این راه آهن متصل است. ۳ - محصولات کشاورزی وکودوسیمان مرکبات وبرنج و…تولیدداخل ازاین طریق حمل میشود. ۴ - مشهد۱۲ماه سال مسافروزایرداردازاین مسیربهره مندمیشود. ۵ - اگرسال۱۴۰۰پیش بینی ۴۰میلیون زایربرای مشهدمیشودخواهشمندسهم هریک ازوسائط عمومی هوایی وراه آهن وخوروشخصی واتوبوس رامشخص بفرمایند(کشته هاجاده هازیاداست مصرف سوخت ولوازم یدکی ولاستیک و…نبودآزادراه امکان سفرباخودرورامحدودکرده است.) ۶ - ترانزیت میتواندددرآمددولت رامتنوع وجبران کاهش قیمت نفت رابنماید چنانچه مراجع علمی ۵ استان مسیراین خط تحقیق نمایندتوجیه اقتصادی اجتماغی وسیاسی این طرح برای همگان شفاف خواهدشدلذابافاینانس احداثخط وباسرمایه گزارداخلی واگن رامیتوان تهیه نمود خواهشمندم بانمایندگان ۵ استان همفکری وطرح مربوطه به دولت ابلاغ فرمایید الف - اگرخرید۱۱۴هواپیماسروصدایی داردواحداثراه آهن طولانی مدت واثرتبلیغاتی نداردب –اگرخودروبرقی صنعت روز است قراردادتولیدخودروبنزینی باپژوچندان جاذبه ندارد

  • 0 0

    به همت دوستان{…} لر ان شالله در صد سال آینده و با اعتراض به این که این پروژه را ترک ها گرفتند، اصفهانی های خوردند این پروژه هم به ثمر خواهد رسید

  • 0 1

    باسلام اگر بجای این طرح که فعلا نیازی به آن نیست پلی برای بچه های آبادی واهالی آن که با گر گر رفت وآمد میکنند ساخته میشد بهتر وخداپسندانه تر بود.