| کد خبر: 7687 |

راه‌آهن قزوین - قم ارتباط ۱۵ استان را تسهیل می‌کند

تین نیوز | استاندار قزوین گفت: با احداث راه آهن قزوین - قم علاوه بر کم کردن 100 کیلومتری این مسیر ارتباط حدود 15 استان کشور تسهیل می‌شود.
 
مرتضی روزبه در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اوایل کار دوره دولت جدید وزیر راه و شهرسازی به اتفاق معاونان ایشان سفر کاری به استان داشتند و در آن سفر مباحث راه و شهرسازی مطرح شد که یکی از مباحث بحث راه آهن قزوین – قم بود.
 
وی افزود: این راه آهن یک وضعیت بسیار مهم و استراتژیک برای کشور دارد.
 
استاندار قزوین اضافه کرد: با احداث این پروژه علاوه بر کم کردن 100 کیلومتری این مسیر ارتباط حدود 15 استان کشور تسهیل می‌شود و با عنایت به سیاست دولت در خصوص توسعه راه آهن، جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، نائب رئیس اول وزیر راه و شهرسازی و مجمع نمایندگان در استان قزوین و ساوه تشکیل شد و اتفاق نظر جامعی در این خصوص انجام گرفت و این پروژه مخالفی نداشت.
 
وی عنوان کرد: بعد ملی کار خیلی بیشتر از وجه استانی بود ضمن اینکه برای استان قزوین نیز بسیار مهم است و قرار شد از منابع داخلی دولت و راه و شهرسازی مطالعات اولیه این پروژه انجام شود.
 
استاندار قزوین تصریح کرد: در سال 94 ردیفی از بودجه برای اجرای این پروژه سنگین که یک امر بسیار حیاتی برای استان قزوین و قم است نیز عملیاتی شود.
 
روزبه در خصوص دستاوردهای سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن گفت: مدتی است مجلس رویکرد استانی بیشتری پیدا کرده است و این دومین سفر کمیسیون‌های مجلس به این استان است.
 
وی افزود: هرچه سفرهای میدانی به استان‌ها بیشتر شود و آنها ارتباط با واقعیت‌های جامعه داشته باشند و مشکلات را از نزدیک لمس کنند حتماً در قانون‌گذاری اثر خواهد کرد مخصوصاً با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم.
 
استاندار قزوین افزود: این هیئت به سه گروه تقسیم و از تعدادی واحدهای تولیدی در شهرستان‌های قزوین، آبیک، البرز و تاکستان بازدید داشتند و مشکلات استان توسط بنده و مسئولان استان مطرح شد.
 
وی در خاتمه هماهنگی بین نمایندگان و مسئولان استان را مثبت و دارای پیامدی کارا و مفید اعلام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بچه محل 0 0

    مطالعات اولیه این پروژه انجام شده در شرکت ساخت زیربناها هستش