| کد خبر: 70272 |

مدیرعامل ریل ترابر سبا در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ ۲.۹۰۰. ۰۰۰.۰۰۰ تومان؛ قیمت یک واگن با ارزش افزوده / هیچ مشکلی برای تولید واگن در کشور نداریم

تین نیوز | مدير عامل شرکت ريل ترابر سبا با اشاره تحویل شش دستگاه واگن مسافری از محل قرارداد ساخت ۳۷ دستگاه واگن توسط شرکت پارس اراک گفت: امروز قیمت هر واگن با احتساب ازرش افزوده 2 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

محمد جواد فخاری در گفتگو با تین نیوز با بیان اینکه ضرورت دارد دولت حمایت های کافی، ابزارها، تسهیلات و  مشوق های لازم را به جهت ورود و جذب سرمایه ها انجام دهد، گفت: ما تفاهم نامه ای با نظارت شرکت راه آهن با واگن پارس اراک، امضا کردیم که درآن تفاهم نامه قرار شد 1000 دستگاه واگن باری و 100 دستگاه واگن مسافری خریداری شود و در ازای آن از سبد حمایتی راه آهن جهت توجیه سرمایه گذاری استفاده کنیم.

وی بیان داشت: قرار بود در حوزه بار به ازای ورود واگن باری نو به شبکه ریلی، به طور متوسط به ميزان چهار ميليون تن کيلومتر (حدود 100 ميليون تومان) از پرداخت حق دسترسی معاف، بهره مند شویم که هنوز موفق به استفاده از این تسهیلات نشده ایم.

فخاری عنوان داشت: اکنون شش دستگاه واگن مسافری از محل قرارداد ساخت ۳۷ دستگاه واگن پارس اراک آماده تحویل است و تا آخر دی ماه به ازای هر ماه، سه واگن دیگر تحویل شرکت ما خواهد شد که این امر یعنی تعداد واگن هایی که قرار است وارد سیر شوند به 12 عدد خواهد رسید.

مدير عامل شرکت ريل ترابر سبا بیان داشت: با یک حساب ساده برای قیمت  12 واگن حدود 34 میلیارد و هشتصد میلیون باید سرمایه گذاری کرد. پس می بینید چه سرمایه گذاری در حال انجام است در حالی که بازگشت سرمایه وجود ندارد.

وی ابراز داشت: راه آهن باید از ورود واگن نو حمایت کند چون وقتی سرمایه گذار وارد این عرصه نشود شرکت های تولید واگن و در همین راستا شرکت های وابسته بیکار می شوند. ما در کشورمان در بخش تولید واگن هیچ مشکلی نداریم. دانش و توانایی لازم وجود دارد لذا باید حمایت و تدبیر لازم در توجیه سرمایه گذاری دیده شود.

گفتنی است واگن های خریداری شده از سوی شرکت ریل ترابر سبا دارای سیستم صوتی و تصویری مجهز، سیستم بهداشتی کاملا بسته و دوستدار محیط زیست، سیستم روشنایی پیشرفته هستند. همچنین این واگن های مسافری از مواد کامپوزیتی ساخته شده اند که علاوه بر سبکی و زیبایی واگن ها، ضد آتش و ضدموریانه بوده و طول عمر بیشتری نیز دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • تابنده 0 0

    به عنوان یک ایرانی از شما متشکرم که می فرمائید هیچ مشکلی برای تولید واگن در کشور نداریم. ایکاش مدیران سایر شرکت های بهره بردار که اتفاقاً خودشان را پیشکسوت هم می دانند از جنابعالی بیاموزند و این همه تبلیغات ضد ساخت داخل نکنند.

  • مصطفی 0 0

    خرید داخل بسیار خوب است ولی به نظرم حداقل مشکل اساسی که ممکن است بعد از آن بروز کند کم شدن سفر های خارجی کارشناسان و مدیران محترم راه آهن است لطفاً راهکاری هم برای این مشکل ارائه کنید.

  • زهرا مظفري 0 0

    با سلام و احترام
    سرمايه گذار دولتي با سرمايه گذار شخصي بسيار متفاوت هست
    از مسئولين محترم خواهشمند است زماني كه يك شخص قصد سرمايه گذاري ريلي را دارد پس لطفا با ارگان هاي دولت مقايسه نشود و شرايط دريافت مجوز و سرمايه گذاري جهت خريد واگن را براي هر مجموعه جداگانه لحاظ كنند نه اين ملاك مجوز خريد حداقل سيصد دستگاه واگن قرار داده و راه را براي يك سرمايه گذار شخصي ببندند